Hexx skrev 2009-12-16 22:39:19 följande:
Hur länge har ni No Poo:at? Jag har väl hållt på ett par veckor nu tror jag.... Kan inte precis säga att mitt hår är ett dugg finare. Tvärt om. Det ser hemskt ut. Jag har inget vackert självfall utan mitt hår är frissigt och torrt. Har alltid varit och verkar inte bli bättre av detta. Men det kan väl ta ett tag antar jag?
Jag har hållit på i snart 2 år. Egentligen märker jag ingen skillnad rent skönhetsmässigt, jag har alltid haft väldigt mjukt och blankt hår som jag fått beröm för sedan jag var barn.
Men det är skönt att slippa tvätta det så ofta och det är lättare att jobba med, blir mindre statiskt på vintern och är faktiskt något mjukare. Samt att jag blivit kvitt mjäll som jag hade förr.
De första veckorna var väldigt jobbiga för mig också. Man fick testa sig fram till vad som passade bäst, var ändå tvungen att tvätta håret var och varannan dag och ibland såg jag ut som ett troll av allt experimenterande! När det blev så så använde jag balsam i ett tag framåt och sedan testade jag något annat igen osv.
Tog ett par månader innan jag kom in i det. Råkade dock aldrig ut för någon period då håret strejkade och blev jättefett som många andra verkar ha fått...