Inlägg från: Taggtroden |Visa alla inlägg
  • Taggtroden

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Jag drömmer mycket mardrömmar på nätterna och vissa mornar badar jag i svett när jag vaknar (usch vad äckligt det låter!) men då sköljer jag alltid mitt hår med bara liiite massage i hårbotten för att det ska kännas fräschare. Funkar bra även om det kan bli flera dagar i rad... då kan det också bli så att själva tvätten förskjuts flera dagar framåt också

• Taggtroden

RiNan: Jag upplever detsamma som du när det gäller CO, därför struntar jag i att tvätta med balsam nu för tiden och kör vattentvätt så länge jag bara kan eftersom håret känns bäst när jag bara tvättar med vatten.
    Men känner du som en hinna på håret när du tvättar med bikarbonat också?

• Taggtroden

Jag tänkte också på de där rese- matskålarna till djur! Brukar finnas på Rusta i olika storlekar!

• Taggtroden

Jag kör med ICA- kasse och knyter med handtagen bakom nacken
    Men med vissa inpackningar tar jag en handduk och virar runt huvudet...

RiNan: Det låter precis så som jag upplever det... fast jag känner inte att håret blir tungt med BS, men lite stripigt första dagen. Men jag har fått till det bättre med WO nu och kan klara mig två veckor på bara mer eller mindre noggranna WO- tvättar!

• Taggtroden
    Hexx skrev 2009-12-16 22:39:19 följande:
    Hur länge har ni No Poo:at? Jag har väl hållt på ett par veckor nu tror jag.... Kan inte precis säga att mitt hår är ett dugg finare. Tvärt om. Det ser hemskt ut. Jag har inget vackert självfall utan mitt hår är frissigt och torrt. Har alltid varit och verkar inte bli bättre av detta. Men det kan väl ta ett tag antar jag?
    Jag har hållit på i snart 2 år. Egentligen märker jag ingen skillnad rent skönhetsmässigt, jag har alltid haft väldigt mjukt och blankt hår som jag fått beröm för sedan jag var barn.
    Men det är skönt att slippa tvätta det så ofta och det är lättare att jobba med, blir mindre statiskt på vintern och är faktiskt något mjukare. Samt att jag blivit kvitt mjäll som jag hade förr.

De första veckorna var väldigt jobbiga för mig också. Man fick testa sig fram till vad som passade bäst, var ändå tvungen att tvätta håret var och varannan dag och ibland såg jag ut som ett troll av allt experimenterande! När det blev så så använde jag balsam i ett tag framåt och sedan testade jag något annat igen osv.
    Tog ett par månader innan jag kom in i det. Råkade dock aldrig ut för någon period då håret strejkade och blev jättefett som många andra verkar ha fått...
  • Taggtroden
    Björnmossa skrev 2009-12-17 15:50:29 följande:
    Jag har tänkt mer på portabla kärl att blanda citronsyra i, flaskor är klumpiga att ha med sig (dvs passar inte i min necessär ) och hundmatskål ska jag kolla upp men annars funderar jag på en urdiskad burk som innehållit inpackning eller så - man kunde ha påsarna i den annars så tar det ingen direkt plats. Funderar vidare...
    Det lät ju smart!!
  • Taggtroden

Jag har också tunt och rakt hår! Men sen jag började med No Poo så ser det lite tjockare ut eftersom det är friskare och dessutom har fått lite lockar i sig

• Taggtroden

På tal om att va ute i blött hår, syrran fick vänta på mig idag innan vi åkte in till stan för att mitt hår skulle torka först! Vi hade - 20 mitt på dagen här.

• Taggtroden

Euroshopper är både bra och billigt som sista schampo tycker jag!
    Eller Apolivas reseförpacknnig som finns på Apoteket är det flera som tipsat om. Den är ju i en liten förpackning så behöver man inte ha en massa schampo över sen!

• Taggtroden

Jahapp då ska jag iväg på läger igen över helgen (med jobbet).
    Har alltid nerpackat i nessecären: en liten påse med kokosfett, en påse bikarbonat, träkam, en liten flaska olivolja och en liten flaska ÄCV. :)

Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo