Inlägg från: Taggtroden |Visa alla inlägg
  • Taggtroden

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Denebola skrev 2010-01-12 20:14:12 följande:
    Det var så jag tänkte med, att inte slita så mycket i onödan, samtidigt som jag får med något vårdande. Men ska spä det lite mer nästa gång =) Vill dock fortfarande ha det lite krämigt, inte helt rinnande. Men jag vet inte om det hjälper med lite rosmarinolja för konsistensen också, jag glömde ta i det idag.
    Jaa... det är svårt att få till en bra konsistens tycker jag... jag får det lätt för vattningt... jag glömer typ alltid rosmarinoljan! Borde ställa in den bredvid bägaren jag blandar i så jag kommer ihåg!
  • Taggtroden
    RiNan skrev 2010-01-12 21:31:05 följande:
    Bs? Är det bikarbonattvätt det? Med honung Låter spännande! Hur mycket honung tar ni i?
    Jag brukar ta upp mot en dl honung och någon tesked BS. Rör ut det med ett par dl vatten. Men sen har ju jag långt hår så det går ju en del "tvättmedel"...
  • Taggtroden

Min syster är också nyfiken på det där med att ha öl i håret... men varken hon eller jag har hört något mer ingående om det, så jag undrar också om någon här har lite koll?

• Taggtroden
    Denebola skrev 2010-01-13 10:26:34 följande:
    Min farmor brukade ha lättöl i håret =) Hon sköljde med det efter tvätt. Mer än så vet jag inte.
    Jahaa, undra hur det fungerar med lukten?
  • Taggtroden

Jag är tyvärr helt obevandrad inom plattänger och hårspray och sådana produkter... hoppas någon annan här kan hjälpa dig!
    Välkommen hit :)

• Meddelande borttaget
  • Taggtroden
    Imperialiss skrev 2010-01-16 15:25:56 följande:
    Åh jag vill också vara helt obevandrad inom dessa saker. Önskar jag aldrig hade upptäckt det. Det ju mer än allt annat. Ändå kan jag inte låta bli att använda dom. Ser verkligen inte klok ut med mitt platta långa hår när jag inte använder dom här tängerna osv.. Tack så mycket! :)
    När du  kommit igång med No poo kanske du känner dig bekväm utan dem, vem vet
    Denebola skrev 2010-01-16 15:31:32 följande:
    Tar till mig tipset om aloe i torrt hår =) Kul att du har hittat något som funkar lite bättre för dina händer!!
    Ja, alltså egentligen brukar ju inte aloe vara så bra mot torrt hår eller torr hud, men just när håret blir statiskt brukar det funka att ta i lite aloe... :)
  • Taggtroden
    Denebola skrev 2010-01-17 10:31:28 följande:
    Jag menade torrt som i 'har torkat', inte torrt som i 'fuktlöst' ;) Men kanske inte var så tydlig =)
    Jahaaaaa
  • Taggtroden
    Höstmåne skrev 2010-01-17 14:22:06 följande:
    Är det någon som brukar handla från Grön Gåva? och kanske testat deras handtvålar?
    Jag handlar jättemycket därifrån! Men nu sist hade hon bara Urtekrams hemma men de är väldigt milda och vänliga mot mina extremt torra händer så det funkar :)
  • Taggtroden
    Höstmåne skrev 2010-01-17 23:03:36 följande:
    Förr hade hon en tvål som hette Jeeva också, men sist jag var dit så hade hon inte den hemma (som sagt) och jag orkade inte fråga heller om den fanns i lager för jag hade lite brådis... men den tvålen älskar jag! Ett tips! :)
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo