tvätta bort bajs från slidan
Jag har en fråga, har en dotter på 5 dagar och hon bajsar ganska mycket.
Men hur ska man tvätta bort bajs som har kommit in i slidan?
Särar man på blygdläpparna eller torkar man bara utanpå????
Jag har en fråga, har en dotter på 5 dagar och hon bajsar ganska mycket.
Men hur ska man tvätta bort bajs som har kommit in i slidan?
Särar man på blygdläpparna eller torkar man bara utanpå????
Sära på blygdläpparna och tvätta innanför om det behövs. Annars inte...
Håll henne med rumpan över handfatet och skölj av henne bara! Ta en torr papperstvättlapp (använd inte våtservetter!) och skölj och torka med.
Och ja, naturligtvis måste man sära och torka rent överallt om det finns kvar bajs.
Nej, man får ju sära på blygdläpparna, där finns ofta mycket bajs.
Där inne, inne i själva slidan är det liksom stängt mer eller mindre, skulle det slmugit sig in något litet så går det bort med en tvättlapp med mycket vatten
Tyckte också det var jobbigt, då jag fick en pojke först, och där är det ju ganska enkelt på den fronten
Våtservetter ska man helst inte använda då de innehåller massa kemikalier, bättre med torra tvättlappar och vanligt vatten
Allra bäst är att ta vanligt varmt vatten på en SKUMMtvättlapp...det är myyycket mjukare än pappers. Annvänder det på min dotter
Jag brukar ta en våtservettt och vika den, sen tvättar jag försiktigt mellan blygdläpparna, jag särar inte på dem.
Min bm säger att man inte ska sära på blygläpparna! Hon menar att man ska torka försiktigt med tvättlappen men inte sära på dom, det rådet fick jag på sjukhuset med. Torka framifrån och bak också säger dom.
Det är bara bra att sära på dem ibland så riskerar man inte att de "växer ihop". Talade de inte om det på BB? Jag särar alltid när jag tvättar dottern eftersom det alltid smyger sig in lite där när hon bajsar.
Man måste sära lite försiktigt om bajset har tryckts in emellan. Jag tror också att det mest skonsamma är att skölja med vatten. Torka med naturlig barnolja har jag också gjort. Kemikalierna skippade jag när de var så små.