Inlägg från: Miss Skellington |Visa alla inlägg
  • Miss Skellington

tvätta bort bajs från slidan

Det är bara bra att sära på dem ibland så riskerar man inte att de "växer ihop". Talade de inte om det på BB? Jag särar alltid när jag tvättar dottern eftersom det alltid smyger sig in lite där när hon bajsar.

• Miss Skellington
    Veronika skrev 2009-10-17 20:17:39 följande:
    Kommer det in mycket bajs duschar jag henne lite snabbt. Jag fick faktiskt rådet att inte sära på blygdläpparna, bm menade att det rengör sig av sig själv. Att dom skulle växa ihop har jag aldrig hört och ingen har sagt något till oss. Våran dotter är 7 veckor gammal.
    De sa det till oss både på BB och senare på barnmottagningen. Du kan googla på vulvasynekier så får du lite träffar. Det är ganska ovanligt och inte farligt men kan man förebygga är det väl bara bra.
  • Miss Skellington
    Veronika skrev 2009-10-17 20:23:46 följande:
    Konstigt att man får olika råd, kan inte alla barnmorskor komma överens Vi bor i Göteborg och det rådet fick vi höra på Mölndals sjukhus på bb och på barnavårdcentralen... Fick fråga nu min sambo men visst, han säger att han hörde samma sak, jag blev faktiskt osäker om jag hörde rätt och var tvungen att kolla.
    Ja, det är mýcket konstigt att de inte kan säga samma sak. Särskilt som vi bor i Kungsbacka 3 mil från Gbg. Födde i Varberg.
  • Miss Skellington
    Meli skrev 2009-10-17 20:37:54 följande:
    Jag har läst om det här på FL en gång, men trodde faktiskt ine att det var sant. Men där ser man....
    Ja, riktigt allt på FL är inte bluff och båg.
  • Miss Skellington
    viseversa skrev 2009-10-18 20:53:11 följande:
    Fast det är ju inte dom yttre blygdläpparna som växer ihop utan dom inre.
    Jo, självklart. Men särar du de yttre så följer ju de inre med automatiskt...
Svar på tråden tvätta bort bajs från slidan