tvätta bort bajs från slidan
Jag har en fråga, har en dotter på 5 dagar och hon bajsar ganska mycket.
Men hur ska man tvätta bort bajs som har kommit in i slidan?
Särar man på blygdläpparna eller torkar man bara utanpå????
Jag har en fråga, har en dotter på 5 dagar och hon bajsar ganska mycket.
Men hur ska man tvätta bort bajs som har kommit in i slidan?
Särar man på blygdläpparna eller torkar man bara utanpå????
Miss Skellington skrev 2009-10-17 20:03:16 följande:
Ja flickor är helt klart svårare att rengöra i underlivet än pojkar. När min dotter var bebis brukade jag vara mycket noga med att få bort allt bajs, ofta tog jag en tops och hällde nån droppe olja på den och petade bort där jag inte riktigt kom åt med tvättlappar. För mej kändes det väldigt viktigt att få bort allt bajs, annars är ju risken att dom blir röda och irriterade. Jag hade läst innan jag fick barn att man ALDRIG skulle sära på en flickas blygdläppar för att rengöra, men det måste ju vara ren och skär BS...
Miss Skellington skrev 2009-10-18 20:57:55 följande:
Det är väl klart att man måste sära på blygdläpparna för att komma åt! Vill inte ens tänka på hur mycket bajsrester om hade suttit kvar om man inte gjorde rent emellan ordentligt...!
Rådet jag har fått är att man inte ska sära och tvätta mellan blygdläpparna i onödan men GIVETVIS ska man se till att tvätta bort bajs om det finns där. Bor också i GBG och har aldrig fått några sådana råd att man inte får torka där, har väl å andra sidan inte frågat men det låter väldigt konstigt att dom skulle säga så.
vi måste fortfarande ALLTID vid varje blöjbyte vid bajs
torka mellan blygdläpparna på dottern som är okorr 16 månader, hon har då aldrig fått nån infektion eller så
Heter det inte snippan?
Jag särar på blygläpparna och torkar rent. Annars blir det ju massa bajs kvar där!