• Meli

tvätta bort bajs från slidan

Nej, man får ju sära på blygdläpparna, där finns ofta mycket bajs.

Där inne, inne i själva slidan är det liksom stängt mer eller mindre, skulle det slmugit sig in något litet så går det bort med en tvättlapp med mycket vatten

Tyckte också det var jobbigt, då jag fick en pojke först, och där är det ju ganska enkelt på den fronten

• Meli

Våtservetter ska man helst inte använda då de innehåller massa kemikalier, bättre med torra tvättlappar och vanligt vatten

• Meli
    Veronika skrev 2009-10-17 20:01:17 följande:
    Min bm säger att man inte ska sära på blygläpparna! Hon menar att man ska torka försiktigt med tvättlappen men inte sära på dom, det rådet fick jag på sjukhuset med. Torka framifrån och bak också säger dom.
    Va, de BM som jobbade på mitt BB visade att jag visst skulle sära, annars vet man ju inte om man fått bort allt bajs. Det är ju inte så att man drar och sliter, det går ju att göra det försiktigt.
  • Meli
    Veronika skrev 2009-10-17 20:23:46 följande:
    Konstigt att man får olika råd, kan inte alla barnmorskor komma överens Vi bor i Göteborg och det rådet fick vi höra på Mölndals sjukhus på bb och på barnavårdcentralen... Fick fråga nu min sambo men visst, han säger att han hörde samma sak, jag blev faktiskt osäker om jag hörde rätt och var tvungen att kolla.
    Man får väl använda det sunda förnuftet
    Bajs är i alla fall inte bra om det sitter kvar, där är vi väl överens.

Hur som helst är min tjej snart 3 och bajsar sällan eller aldrig på sig mer, och hon har aldrig haft någon problem med sin snippa av något slag. Och jag har särat försiktigt så att jag fått bort allt bajs som samlats där
  • Meli

Miss Skellington skrev 2009-10-17 20:26:17 följande:

De sa det till oss både på BB och senare på barnmottagningen. Du kan googla på vulvasynekier så får du lite träffar. Det är ganska ovanligt och inte farligt men kan man förebygga är det väl bara bra.
    Jag har läst om det här på FL en gång, men trodde faktiskt ine att det var sant. Men där ser man....
Svar på tråden tvätta bort bajs från slidan