Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.
Igår trodde jag att det var dags!! Jag fick en enda lång värk vid 19-tiden som varade i fem min och som gjorde ont. Det kändes helt annorlunda än tidigare med molvärk och ont i ndre delen av ryggen. Magen var också stenhård. Jag tog en bricanyl och satt i princip blickstill i soffan hela kvällen. Om jag rörde mig kom värken tillbaka. Sedan vid elvatiden på kvällen när vi precis hade gått och lagt oss kom en till fruktansvärd förvärk som var en enda lång värk som pågick i 30 min (hade på liknande sätt med min dotter en vecka innan hon kom). Det gjorde så otroligt ont! Min man ringde förlossningen som sa att vi skulle komma in. Jag stapplade in i duschen och grät för jag kände att nej, nu får jag en till prematur!
Min mamma gjorde sig beredd att komma och ta hand om vår dotter, men efter min dusch släppte värken !! Jag ringde tillbaka till förlossningen och de sa att jag fick göra som jag ville, men att jag kunde avvakta och försöka sova. Man kan tydligen ha sådana falska värkar som omföderska, men hon tillade att: "Eftersom du har fött för tidigt en gång är risken stor att det sker igen." Jag bestämde mig för att avvakta och natten har passerat utan värkar. Skulle egentligen till mvc idag, men vågar inte ge mig ut på buss + t-bana, utan vill bara ta det lugnt. Vill inte göra något som kan trigga igång en förlossning. Dessutom var jag ju på spec. mvc i fredags.
Jag vill inte låta fräck och otacksam eftersom jag är den av oss som har kommit längst i graviditeten och jag är lycklig över att ha kommit så här långt, men om jag ska vara riktigt ärlig är jag inte helt ok med att föda nu... Även om jag är 35 fullgångna veckor är jag "bortskämd" nog att önska mig mer. Det viktigaste är förstås att barnet mår bra, men jag vill så gärna uppleva en normal graviditet och förlossning. P.g.a all oro kommer jag nog aldrig att få uppleva en normal graviditet, men jag hoppas i alla fall på en normal förlossning och en normal första tid med sin nyfödda. Jag kände verkligen igen det du skrev, Kiwi. Ok, det skulle ju inte vara lika dramatiskt att få ett barn i vecka 35, men ändå... Jag vill inte vara en sådan som aldrig kan gå tiden ut för då vågar jag inte bli gravid igen. Igår kände jag mig så otroligt besviken på min kropp...
Hur som helst, i skrivande stund känns det bättre och jag hoppas att det håller i sig. Men jag känner mig lite omtumlad och lätt deppig efter gårdagen. Det är bara fem dagar kvar tills jag är fullgången, så jag försöker kniiipa! Men jag tror inte att jag har så lång tid kvar på denna graviditet. Det känns att barnet trycker ner, även om det visst kan vara så utan att det sker något enligt förlossningen. Bara jag blir fullgången så...
Hoppas att allt är bra med er!
Visst vore det kul att följas åt och ses efter att denna pärs är över !