Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.
Grüth, det behöver ju inte alls bli samma sak nästa gång. Prata med läkare innan ni försöker, ta reda på vilket stöd ni kommer att få och hur stor risk det är för att det sker igen. Jag har gått hos spec. mvc under denna graviditet, blivit sjukskriven och blivit noggrannt kollad och efter mycket mental oro är jag nu äntligen i vecka 37! Jag hoppas verkligen att du och din man får en annan upplevelse av nästa graviditet. Som Kiwi skriver kommer ju barnen ha glädje av varandra sedan!
Kiwi, så jobbigt med magsjuka och sd! Stackare!! Har inte alls någon koll på det där med slemproppen. Den måste ju ha gått förra gången, men minns inte alls det, utan minns bara att det sipprade fostervatten i en vecka innan min dotter föddes. Du kanske kan höra med din bm ang. slemproppen om du är orolig. Du har ju kommit väldigt långt i graviditeten nu, men självklart vill man gå tiden ut och det ska du också göra! Håller tummarna för att din magsjuka går över snarast och att den inte medför några komplikationer!
Jag var hos bm idag och vi gjorde en sammanfattning av min graviditet och hon konstaterade att jag hade haft en fullt normal graviditet och hon trodde också att mina sd hade varit normala sd, men sa samtidigt att det kan man ju inte veta förrän man har facit i hand och jag har ju också tagit det extremt lugnt. Jag är så otroligt uttråkad och känner mig lite fångad i min graviditet. Jag har begränsat mig så otroligt mycket - fast det kanske inte ens har behövts. Kände mig nästan lite sorgsen när det blev dags att göra bokslut för jag insåg att jag inte har kunnat njuta av denna graviditet så som jag hade önskat. Å andra sidan var det så klart skönt att kunna konstatera att allt var normalt, att det bara har varit en komplicerad graviditet mentalt. Dessutom känns det fantastiskt att vara fullgången och kunna summera en graviditet! Det önskar jag också er av hela mitt hjärta!