• Svar på tråden BF Januari :-) del 3
  • Underbara ungar
    trollmamma76 skrev 2009-10-10 12:15:19 följande:
    När går tråden ut är det vid 3 månader eller?I såfall har man en bebis redan.Här har vi inte gjort så mycket bara myst hela familjen maken har fixat med rummet och jag har väl inte gjort så mycket,det är väldigt tungt nu med magen och jag märker stort att man väntar femte barnet och inte fösrta,orkar kanppt något.Tänkte detta med sex får ni världens kramp i magen efter att det gott för er?Känslig fråga kanske men frågar ändå.Jag får jätte kramp som värsta värken går över efter ett tag.Våran flicka satte igång efter att vi hade sex fick värkar direkt hade inga känningar innan hon föddes 15 dagar tidigare.
    Startades tråden den 7 okt så är det slut 7 jan... Så ja, 3 månader
    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
  • Litenkatt

tänk va spännande d blir när vi alla börjar skriva om att det är dags att åka in på förlossning?! om man hinner skriva då...

uppskattar verkligen att ha er alla här att diskutera och småprata med :)

jag älskar oxå tradera, kollar mycket och ofta. var på en barnklädesloppis på en skola i närheten och kom hem med ett berg av bebiskläder, för typ 10-30 kr styck :D inte mycket nytt för mig alltså.

men det är många undringar om kläder som snurrar i huvet med första barnet, bl a det här om hur bebben ska vara klädd utomhus. ska ju försöka bära mycket i sjal innanför jackan, men även ha en mjuklift i vagnen med lammskinn till. tänkte beställa en ulloverall istället för en sån "vanlig" overall, men velar över det. vilken storlek ska det va på overallen, ska man köpa en lite för stor? hur gör man för att känna efter hur varm bebben är? sticker ner en hand innanför kläderna på den? (känns som korkad fråga).

• Aalexandra

Sådär har jag också.. Får också världens sammandragningar. Sist vart jag riktigt orolig för då slöt aldrig sammandragningen eller så kom dom så tätt så jag aldrig märkte någon paus.
    När man då samtidigt får lite krampaktigt o man inte kan röra på sig för att det gör ont, så börjar det snurra i huvudet om bebisen skulle klara sig i v28.
    Hade det inte varit så trevligt med lite rajtantajtan i sänghalmen hade jag definitvt sagt upp allt vad sexliv hette.

trollmamma76 skrev 2009-10-10 12:15:19 följande:
    När går tråden ut är det vid 3 månader eller?I såfall har man en bebis redan.Här har vi inte gjort så mycket bara myst hela familjen maken har fixat med rummet och jag har väl inte gjort så mycket,det är väldigt tungt nu med magen och jag märker stort att man väntar femte barnet och inte fösrta,orkar kanppt något.Tänkte detta med sex får ni världens kramp i magen efter att det gott för er?Känslig fråga kanske men frågar ändå.Jag får jätte kramp som värsta värken går över efter ett tag.Våran flicka satte igång efter att vi hade sex fick värkar direkt hade inga känningar innan hon föddes 15 dagar tidigare.
  • Aalexandra

Dom växer ju som ogräs när dom är små, så lite för stor är bättre på overalfronten. Men dom flesta bebisar har ju 50-56 när dom föds. Så kanske 56-62 i overallen..
    Det blir varmt i vagnen, min dotter föddes i juni så jag hade faktiskt en liten termometer som låg i vagnen bara för att kika att det inte blev alldeles för kokhett. Annars är det bara att sticka ner ett finger i nacken(på magen) så känner man ganska fort om det är alldeles för mkt kläder på dom små liven.
    Det blir som sagt väldigt varmt, men beroende på vart ilandet man bor krävs det olika mkt kläder. Men med en massa filtar är det lätt att reglera värmen..

Älskar också tradera (o barnklädesloppisar) Lagom dyrt med tanke på hur länge en nyfödd använder sina kläder.

Litenkatt skrev 2009-10-10 14:05:21 följande:
    tänk va spännande d blir när vi alla börjar skriva om att det är dags att åka in på förlossning?! om man hinner skriva då...uppskattar verkligen att ha er alla här att diskutera och småprata med :)jag älskar oxå tradera, kollar mycket och ofta. var på en barnklädesloppis på en skola i närheten och kom hem med ett berg av bebiskläder, för typ 10-30 kr styck :D inte mycket nytt för mig alltså.men det är många undringar om kläder som snurrar i huvet med första barnet, bl a det här om hur bebben ska vara klädd utomhus. ska ju försöka bära mycket i sjal innanför jackan, men även ha en mjuklift i vagnen med lammskinn till. tänkte beställa en ulloverall istället för en sån "vanlig" overall, men velar över det. vilken storlek ska det va på overallen, ska man köpa en lite för stor? hur gör man för att känna efter hur varm bebben är? sticker ner en hand innanför kläderna på den? (känns som korkad fråga).
  • jeng

Hej tjejer,
    Har hittat ett hörn i huset som faktiskt har internet!!! Inte för att man hinner sitta så mycket, men men...

Här är det fullt upp, massor att göra, men det ska bli så skoj sen när det börjar falla på plats allting!

Ang madrass så har vi den från ikea som är som toppar på ena sidan och slät på andra sidan. Den har funkat jättebra till ted! har köpt en likadan till hans stora säng nu! Mindes inte vad den kostade, men det var ju nån medelvariant har jag för mig!

Nehepp, bäst att gå och fixa lite lunch medan Ted fortfarande sover!

• Underbara ungar

Vi har en helt vanlig skumgummimadrass från IKEA i våran spjälsäng.

• Madge

Skulle jag köpa en ny overall skulle jag nog köpa den i 56 (det har jag ju faktiskt gjort vid närmare eftertanke), men jag har även en overall/åkpåse i 50 köpt på second hand. Dock har jag ingen tjock vinteroverall, men jag tvivlar på att det behövs. Jag vill ju inte att bebisen ska drunka i kläderna... Fast det köper jag med tanke på att dottern var 49 cm när hon föddes och jag räknar med att nästa bebis blir i ungefär samma storlek.
    Jag var på bytardag idag, det blev en del som slank ner, mest till bebisen, fast dottern fick iaf en vinteroverall i storleken större, utifall att hon skulle växa i rekordfart (vilket hon aldrig gjort, men man vet ju aldrig...). Jag hittade ett mammalinne och en mammablus .

• Underbara ungar

100 dagar kvar till BF

• Licens To Kiss
    Underbara ungar skrev 2009-10-11 07:25:52 följande:
    100 dagar kvar till BF
    Härligt!!
    Vecka 25, med sonen. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Malin Guinn

Nu ska vi se om jag kan beskriva det har pa ett bra satt, ar bara nyfiken pa om det ar nagon annan som upplever detta och/eller nagon vet vad det ar..

Varje kvall nu den senaste veckan (v 24+5 idag) nar jag har lagt mig i sangen sa kanner jag hur det vibrerar nere i backenet runt blygdbenet, det ar inte en skarp vibration utan mer som att det darrar/vibrerar svagt.
    Det gor inte ont eller nagot sant utan det bara ar dar.
    Nar detta satter igang sparkar aven killen dar inne extremt mycket.
    Det ar inte sammandragningar och om det ar sa ar det valdigt svaga isf eftersom jag kan kanna att livmodern inte krampar ihop sig.
    Detta ar inget jag ar orolig over utan mest bara nyfiken pa vad det kan vara, kan inte riktigt fraga min lakare har eftersom vi har en tolk med oss vid varenda besok och det kan bli lite rorigt ibland sa att dom inte forstar vad jag menar
    Hur mar ni annars?
    Jag ligger fortfarande pa 72 kg i vikt, 70 kg vid inskrivning.
    Det har statt still ett tag nu...
    Mindre humorsvangningar ocksa skoooont!
Svar på tråden BF Januari :-) del 3