Inlägg från: Litenkatt |Visa alla inlägg
  • Litenkatt

BF Januari :-) del 3

tänk va spännande d blir när vi alla börjar skriva om att det är dags att åka in på förlossning?! om man hinner skriva då...

uppskattar verkligen att ha er alla här att diskutera och småprata med :)

jag älskar oxå tradera, kollar mycket och ofta. var på en barnklädesloppis på en skola i närheten och kom hem med ett berg av bebiskläder, för typ 10-30 kr styck :D inte mycket nytt för mig alltså.

men det är många undringar om kläder som snurrar i huvet med första barnet, bl a det här om hur bebben ska vara klädd utomhus. ska ju försöka bära mycket i sjal innanför jackan, men även ha en mjuklift i vagnen med lammskinn till. tänkte beställa en ulloverall istället för en sån "vanlig" overall, men velar över det. vilken storlek ska det va på overallen, ska man köpa en lite för stor? hur gör man för att känna efter hur varm bebben är? sticker ner en hand innanför kläderna på den? (känns som korkad fråga).

• Litenkatt

jag tycker inte alls Gaviscon-tabletterna smakar konstigt. kan ju kännas lite skumt när det löddrar i munnen, men bättre det än halsbrännan :)

andra tips jag fått vid halsbränna är osaltade riskakor och popcorn.

• Litenkatt

igår provade jag lite amningströjor, linnen och bh på H&M, herregud vilka krångliga saker! alldeles för bökit att pilla ut tuttarna mellan alla lager tyg tycker jag. kände mig lite lätt vilsen där i provrummet.
    sen fick jag pröva en amningströja från BOOB, mycket enklare med bara en stor öppning tyckte jag.
    ni som redan testat dessa kläder i praktiken, vad har funkat för er? och tycker ni att det är ett måste med speciella amningskläder? både hemma och borta?

• Litenkatt

vill inte heller ha någon smärtlindring, får se hur det går. känner att mycket hänger på hur min kille coachar och peppar mig.

• Litenkatt
    Yariija skrev 2009-10-15 10:37:18 följande:
    Fick precis reda på att min gammelmormor somnat in, varför är det alltid så att någon försvinner när ett nytt liv tänds? Varenda gång någon i vår släkt blivit gravid har någon försvunnit...det är skumt...Någon mer som upplever liknande?
    livet är ju lite fint på det viset, blir lite tårögd...
  • Litenkatt

tack för alla tipsen om amningskläder!

idag ska jag både till BM på kontroll och sen ta med killen på en förlossningsförberedande kurs på mitt yogaställe, efter det går jag nog hem och störtsomnar... :) blir en spännande dag.

och igår fick det bli cola istället för musten som inte fanns i affärn, och lite ben & jerrys glass. galet gott. upptäckte att jag har en del smaker kvar i b&j som jag aldrig testat.

igår kväll mätte jag magen i omkrets, den var 100 cm vid naveln! (v 29)

• Litenkatt

en rolig sak som hänt några gånger nu är att det kommit ett slags högt knäppande ljud från magen när jag legat eller suttit still, verkar som det är från bebisen leder. stackars bebis som ärvt mina knäppande leder :)
    när jag går i en trappa låter fötterna "knäpp knäpp knäpp".

• Litenkatt

beklagade mig över mitt sötsug för BM sist jag var där och då uppmanade hon mig att helt sluta med det söta, vilket är skitsvårt, blir grining om jag inte får nåt godis eller bulle/kaka varje dag. BM sa att om jag äter för mycke snask så måste jag kanske föda en 5-kilos unge istället för en 3-kilos, det gjorde mig lite nervös. det oroar mig lixom mer än att jag själv går upp för mycke i vikt. ska försöka hålla mig till lördagsgodis iaf sista månaderna.
    har gått från 55 kg till 69 kg, alltså +14 kilo, är i vecka 30.

Svar på tråden BF Januari :-) del 3