Inlägg från: Litenkatt |Visa alla inlägg
  • Litenkatt

BF Januari :-) del 3

Asereht: det var skönt att höra att det gick bra för syster. Jag vill ju helst föda så.

Amanda: synd att dom inte kolla med UL då innan snittet för din mamma.

lindaha: ja syrebrist käns ju mindre skoj, har ju oxå hört att en del barn kan ha svårt att komma igång med andningen efter snitt. det jobbigaste är ju att man ska ta beslutet själv.

• Litenkatt
    AmandaBrun skrev 2009-12-16 19:09:28 följande:
    Det är väl inte på alla sjukhus som man får föda i säte ens va? Olika från kommun till kommun? Eller har jag fel
    nej det verkar vara olika, många väljer tydligen snitt och nuförtiden är inte all personal utbildad för sätesfödslar.
  • Litenkatt
    AmandaBrun skrev 2009-12-16 19:12:37 följande:
    Litenkatt: Ja ha ha du vet på glada 70-talet var det annorlunda. Dom hade även räknat fel på hennes BF så syrran plockade dom ut ca fyra veckor för tidigt. Vilken cirkus.
    haha helt galet :)
  • Litenkatt
    AmandaBrun skrev 2009-12-16 19:13:17 följande:
    Var ska du föda?
    Hade planerat en "normal" födsel på BB Stockholm, men nu är jag väl inte välkommen där längre utan får kalva på Södersjukhuset. Får klara mig utan de fina trägolven och "hemmakänslan" :)
  • Litenkatt
    Asereht skrev 2009-12-16 19:26:33 följande:
    Trist, men vanliga förlossningar funkar också. De kanske har ett hyfsat patienthotell/bb iaf?
    Det är säkert superbra hos dom oxå, träffade jättegullig personal idag, jag var ju faktiskt på förlossningsavdelningen. Trodde jag skulle få se nyfödda bebisar överallt och höra födande kvinnor, men det var väldigt lugnt.
  • Litenkatt

Annaomasse: BB Stockholm tar bara emot de som har en "normal" graviditet. De kan ta hand om eventuella komplikationer som uppstår väl på plats.

• Litenkatt

Ellen 20 skrev 2009-12-16 20:40:07 följande:

asså jag säger bara så här.. ja har blivit beroende av.. håll i er nu... ISBITAR, jag gör iordning sånna där iskuber varje natt o sen äter ja upp dom dagen efter o gör nya, fixar sånna minst 3ggr om dan.. äääälskar isbitar hahaha... de är i alla fall nyttigt hahaha
    såg några smarriga istappar ute idag, kanske nåt för dig :)
  • Litenkatt
    Sirling skrev 2009-12-16 22:59:56 följande:
    Attans envising! Hoppas det inte gjorde alltför ont på dig! Jag tror man alltid snittar förstföderskor åtminstone...jag ville också till Bbsthlm, men jag har för hög BMI...inga risker tar dom där visst...Går du också hos Barnmorskorna? Jag går i gamla stan.
    Ja det var ju inte precis skönt, lite som tusen nålar i magen, men jag var mer nojjig för nålen de satte i handen.
    Japp går hos barnmorskorna i gamla stan, väldigt nöjd med dom.
Svar på tråden BF Januari :-) del 3