• Svar på tråden BF Januari :-) del 3
  • Underbara ungar

Sex?? Är det något man kan äta??

Jag har så bedrövligt ont så det har inte blivit något av den varan sen i september nån gång. Gubben min har en enorm och omättlig lust så det är mest honom det är synd om Jag får väl plåga mig igenom snart...
    Jag kan inte ligga på sidan för då gör framfogen ont, jag kan inte ligga på rygg för då är magen ivägen o sen får jag dom grymmaste sammandragningar också...

Något tips nån?

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
  • jeng

Samma gäller sex här. Det blir väl nån gång i veckan eller varannan vecka. Det gör helt enkelt för ont, så det är ju itne mycket att göra med det... Ställningar som funkar och såna saker har vi dock sedan förra gravven, vilket ju gör att det blir himla enformigt, men men... man får ju ta det som det är, vi kom igång efter gravven sist så det ska nog lösa sig den här gången också!

Underbara ungar,
    Just på rygg och han på sidan är det som funkar bäst här! Prova att bulla upp med några kuddar under ryggen så känns inte magen lika tung, och magen är ju inte ivägen på samma vis som om han är över så att säga, det funkar absolut inte här!! Ett annat tips är typ på bordet eller nåt liknande, alltså tjej sittande/liggande, kille stående. Då är inte heller magen ivägen!

• johannajois

Testa er fram med olika ställningar så hittar ni säkert någon som känns bättre eller till och med bra! Jag har (som tur är) inga stora problem med detta, det enda onda jag känner efter kan vara lite små sammandragningar och ont mellan benen. Men lusten är enorm och jag bara måste ha karln!

Annars kanske det finns andra sätt att lösa det på...? Man behöver juh inte gå hela vägen om man har jättebesvär!? Det finns andra saker som är väldigt tillfredsställande också.

Lycka till med er tjejer! Nu ska vi snart upp på sjukhuset med sonen igen.

• HannaoNicko

johannajois: va jobbigt med såna besked, hoppas det går bra hos läkaren.

Vi har sex nästan oftare nu än "vanligt", ibland kan jag få jätteont mellan benen efteråt o i fogarna,men oftast så får jag inga besvär...

• Malin Guinn

Jag ar lite orolig nu faktiskt..

Min mage verkar inte ha vaxt ett dugg de senaste tre veckorna och jag ligger fortfarande pa 72 kg (viktokning pa 2 kg sen inskrivning).
    Jag kanner Jayden sparka och leva runt i magen hela dagarna sa jag tvivlar inte pa att han mar bra men tycker det kanns lite orovackande att jag inte okar ett dugg om magen eller i vikt.
    Vi ska till kliniken pa torsdag och funderar pa att be dom om ett UL och se sa att Jayden vaxer som han ska iaf...
  • AmandaBrun

Malin Guinn skrev 2009-10-12 12:25:55 följande:

Jag ar lite orolig nu faktiskt..

Min mage verkar inte ha vaxt ett dugg de senaste tre veckorna och jag ligger fortfarande pa 72 kg (viktokning pa 2 kg sen inskrivning).
    Jag kanner Jayden sparka och leva runt i magen hela dagarna sa jag tvivlar inte pa att han mar bra men tycker det kanns lite orovackande att jag inte okar ett dugg om magen eller i vikt.
    Vi ska till kliniken pa torsdag och funderar pa att be dom om ett UL och se sa att Jayden vaxer som han ska iaf...
    Jag tror inte att du behöver oroa dig! Men kolla upp det för att lugna nerverna är alltid det bästa

Okej så alla andra gravida är alltså inte superkåta och sexar runt i sängen hela dagarna. Känns bra att man inte är ensam.
  • Malin Guinn
    AmandaBrun skrev 2009-10-12 12:32:26 följande:
    Malin Guinn skrev 2009-10-12 12:25:55 följande: Jag tror inte att du behöver oroa dig! Men kolla upp det för att lugna nerverna är alltid det bästa 
    Jo jag tror jag kommer gora det bara for sakens skull, kanske ar sa enkelt att jag inte okar i vikt osv just for att jag gar runt och nojjar over vikten
  • AmandaBrun

Malin Guinn skrev 2009-10-12 12:39:59 följande:

Jo jag tror jag kommer gora det bara for sakens skull, kanske ar sa enkelt att jag inte okar i vikt osv just for att jag gar runt och nojjar over vikten
    Ha ha ja precis!
  • AmandaBrun

Ni mammor verkar så himla kloka i denna tråd.

Kan ni inte tipsa om en snygg och praktisk skötväska som blivande mormor ska inhandla åt bebis i julklapp?

Vi har köpt en begagnad vagn. En riktigt bred och robust sak. Hoco Big Foot heter den, tror att den heter Zenit nu. Men den kan jag köra över alla små Bugaboos och Teutonias till våren ha ha

Jag har även funderat på amningskudde? Är det något som ni provat och haft glädje av alt inte gillat alls?

• Theannapanna
    Malin Guinn skrev 2009-10-12 12:25:55 följande:
    Jag ar lite orolig nu faktiskt.. Min mage verkar inte ha vaxt ett dugg de senaste tre veckorna och jag ligger fortfarande pa 72 kg (viktokning pa 2 kg sen inskrivning). Jag kanner Jayden sparka och leva runt i magen hela dagarna sa jag tvivlar inte pa att han mar bra men tycker det kanns lite orovackande att jag inte okar ett dugg om magen eller i vikt. Vi ska till kliniken pa torsdag och funderar pa att be dom om ett UL och se sa att Jayden vaxer som han ska iaf...
    Känner inte heller som att magen växer ett dugg o jag har fortfarande bara gått upp 0.5-0.8 kilo i vikt... Men vi har ju gått på kontinueliga ultraljud o bönan växer som hon ska. Har ett till på måndag sen kanske jag inte får se henne mer förrens det är "på riktigt". Fast du är mkt smalare än mig så din lille har kanske inte lika mkt att ta av heller...
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
Svar på tråden BF Januari :-) del 3