Inlägg från: HannaoNicko |Visa alla inlägg
  • HannaoNicko

BF Januari :-) del 3

på tal om shopping. jag har inte handlat ett enda plagg denna gången ännu..inte en enda grej över huvudtaget förutom vagn faktiskt..vi har ju det mesta efter tjejen o får vi en pojke så har jag en lillebror som är född i januari för tre år sen så de finns massor med pojk vinterkläder...är lite avvaktande, ska väl mest köpa bäddning till vagnen, o vaggan o lite sånt, sen handlatr jag när bebisen kommit istället!

Vi ska precis börja renovera dotterns rum nu så jag kollar på färger, lister, tapeter o golv nu istället för bebiskläder, hehe

• HannaoNicko

jucea: ahhh visst är de så..pengarna rinner lätt ivägnär man börjar med ett projekt..

• HannaoNicko

johannajois: va jobbigt med såna besked, hoppas det går bra hos läkaren.

Vi har sex nästan oftare nu än "vanligt", ibland kan jag få jätteont mellan benen efteråt o i fogarna,men oftast så får jag inga besvär...

• HannaoNicko

ang. att baka så är jag en riktig bullmamma, älskar att baka o har jämt fulla frysen i massa gott att bjuda på ifall de kommer folk. Enda gången jag kan tycka att de är tråkigt att baka är när jag MÅSTE, t.ex. jul eller kalas o så..

men de blir nog inget problem..har såna julkänslor redan nu, lääääääääängtar till 1a advent när man kan få börja pynta fram lite, brukar inte längta såhär, men antar att de beror på att man börjar närma sig bebis när det är jul..så det är samma här, såå sugen på julmust o pepparkakor fast de inte är min favoriti vanliga fall. Måste åka o köpa de i morgon!

• HannaoNicko

här mäts vi inte så tidigt i graviditeten..eller för 2 år sen när jag väntade dottern så började dom mäta i v.25 men nu gör dom de tydligen inte förrän v.28 typ. Ska till MVC idag så idag antar jag att jag blir bätt för första gången, går in i v.29 på sön..

• HannaoNicko

jag har fått tid för vaccination på tor.. ska jag eller ska jag inte??!! jag blir galen,kan verkligen inte bestämma mig......

• HannaoNicko

grattis!!

åh va svårt det är..men jag o sambon kommer nog ta vaccinet iaf för att skydda dottern så att vi iaf inte är dom som smittar henne om hon nu skulle bli sjuk... så svårt!!

• HannaoNicko

min dotter knackar på magen o ropar hallå bäbääää. Men hon är 1½ så hon förstår ju såklart inte va de innebär, o hon är världens mest mammiga svartsjuka unge just nu, så när hon inser att bebisen kommer ut för att stanna så lär hon inte bli imponerad tror jag! haha..

tog flunsasprutan för 4 timmar sen o har redan skitont i armen..blir de värre tro?

• HannaoNicko

vi håller på med dottern rum för fullt.. men snart så ska jag gräva fram massa bebiskläder efter dottern o börja vika in i garderoben igen..myyys..

• HannaoNicko

ang. vaccination så hade jag tid för andra dosen på tor men igår hade domfått veta att de bara blir en dos. (här iaf) känns så jävla oseriöst när dom ändrar sig hela tiden. (3e ggn dom ändrar sig här nu) hur svårt ska de va egentligen?? O jag har varit helt säker på att vaccinera min dotter när de blir godkänt, hon är 1½ år men i förrgår läste jag här på FL om en mamma som gett sin 5åring vaccinet o han hade blivit dödssjuk i svininfluensan o legat däckad i över en vecka, o sen berättade mamma att hon hört att en 4åring hamnat i koma p.g.a. sprutan så nu vette fan hur vi ska göra med dottern..

Svar på tråden BF Januari :-) del 3