• Svar på tråden BF Januari :-) del 3
  • Underbara ungar
    AmandaBrun skrev 2009-10-12 12:47:27 följande:
    Ni mammor verkar så himla kloka i denna tråd.Kan ni inte tipsa om en snygg och praktisk skötväska som blivande mormor ska inhandla åt bebis i julklapp?Vi har köpt en begagnad vagn. En riktigt bred och robust sak. Hoco Big Foot heter den, tror att den heter Zenit nu. Men den kan jag köra över alla små Bugaboos och Teutonias till våren ha ha Jag har även funderat på amningskudde? Är det något som ni provat och haft glädje av alt inte gillat alls?
    Jag köpte en billig amningkudde nån stanns, fylld med typ frigolitkulor. Den va/är kass... Kulorna glider undan o så blir det obekvämt iaf Köp en med fluffig fyllning istället!

Angående skötväska så köpte jag en från 1klass.se. Jag tycker att den är bra... Ska gå o kolla vad märket heter!
    Så ja... Little company heter märket. Lite hårdare än en vanlig skötväska, knappar på remmen så man kan knäppa fast den i handtaget, många fack o fickor.
    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
  • Theannapanna
    AmandaBrun skrev 2009-10-12 12:32:26 följande:
    Malin Guinn skrev 2009-10-12 12:25:55 följande: Jag tror inte att du behöver oroa dig! Men kolla upp det för att lugna nerverna är alltid det bästa Okej så alla andra gravida är alltså inte superkåta och sexar runt i sängen hela dagarna. Känns bra att man inte är ensam.
    Haha... nej, superkåt är jag sällan nuför tiden, känner mig som en strandad val... men under täcket i mörkret kan man kanske låtsas i alla fall...
    Nej, det lät illa men det är mer vilja än lust just nu...
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Underbara ungar
    Malin Guinn skrev 2009-10-12 12:25:55 följande:
    Jag ar lite orolig nu faktiskt.. Min mage verkar inte ha vaxt ett dugg de senaste tre veckorna och jag ligger fortfarande pa 72 kg (viktokning pa 2 kg sen inskrivning). Jag kanner Jayden sparka och leva runt i magen hela dagarna sa jag tvivlar inte pa att han mar bra men tycker det kanns lite orovackande att jag inte okar ett dugg om magen eller i vikt. Vi ska till kliniken pa torsdag och funderar pa att be dom om ett UL och se sa att Jayden vaxer som han ska iaf...
    Magarna växer inte så mycket nu längre, dom får mer en "rundare" form och fyller på upp mot revben/solarplex.
    Huvudsaken är att ditt SF mått växer när du är på kontroller!

Men är du väldigt orolig så är det ju bättre att kolla eller ringa en gång för mycket än en gång för lite!
    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
  • jeng

Åhh, jag skulle gärna ta en vecka utan viktökning! Stod troligtvis för mycket upp i helgen, för vågen säger fina 3 kilo upp sedan i fredags! Ja och det märks ju på svullna fötter osv också att jag hade dragit på mig vatten... BLÄ! Hoppas att det försvinner en del av det igen!

undrar hur det blir med mitt sf-mått nu om bebisen har lagt sig tillrätta. då brukar ju magen sjunka och sf-måttet börjar avta... jag har ju bara hunnit med att mäta en enda gång...

• trollmamma76

Yes,nu är man i trimester 3 snart har vi våra små änglar

• Theannapanna
    jeng skrev 2009-10-12 13:06:07 följande:
    Åhh, jag skulle gärna ta en vecka utan viktökning! Stod troligtvis för mycket upp i helgen, för vågen säger fina 3 kilo upp sedan i fredags! Ja och det märks ju på svullna fötter osv också att jag hade dragit på mig vatten... BLÄ! Hoppas att det försvinner en del av det igen!undrar hur det blir med mitt sf-mått nu om bebisen har lagt sig tillrätta. då brukar ju magen sjunka och sf-måttet börjar avta... jag har ju bara hunnit med att mäta en enda gång...
    Ja... jag har inte mätt alls än... förstår inte hur BM räknade men jag ska till henne först i slutet av oktober igen... Har inte vart där sen inskrivningen.

På måndag har jag som sagt mitt nästa ultraljud så vi får ju se att bönan mår som hon ska i alla fall... I går var jag enormt orolig. Hennes mest aktiva tid är på kvällen, då sonen somnat så jag sitter stilla i soffan men det var helt dött! Jag drack kallt o sött o surt o buffade o hoppade... inget hjälpte. På kvällen bölade jag som en snorvalp innan jag somnade o sonen har öroninflammation så det är sjukhus hit o dit också... blev lite för mkt. Men vid 01 när jag skulle upp o ge sonen medicin så hade hon vaknat - med råge! Sen var det full rulle hela natten o hela förmiddagen, blev lugnt vid 11 igen ungefär... nytt sömnmönster här emd andra ord, ska bli intressant att se hur det fortsätter...

BM sa att man skulle kontakta förlossningen för koll så fort man känt av bebisen mindre totalt sett under ett dygn o jag var fast besluten på att ringa dem då jag vaknat men det behövdes ju inte. Som tur var... Vad man kan oroa sig!
  • trollmamma76

När räknas man som höggravid??
    Känner mig inte så hög

• Malin Guinn
    Theannapanna skrev 2009-10-12 12:55:56 följande:
    Känner inte heller som att magen växer ett dugg o jag har fortfarande bara gått upp 0.5-0.8 kilo i vikt... Men vi har ju gått på kontinueliga ultraljud o bönan växer som hon ska. Har ett till på måndag sen kanske jag inte får se henne mer förrens det är "på riktigt". Fast du är mkt smalare än mig så din lille har kanske inte lika mkt att ta av heller...
    Jag ska nog be om ett UL bara for att stilla nerverna..
  • Malin Guinn
    Underbara ungar skrev 2009-10-12 13:01:36 följande:
    Magarna växer inte så mycket nu längre, dom får mer en "rundare" form och fyller på upp mot revben/solarplex. Huvudsaken är att ditt SF mått växer när du är på kontroller! Men är du väldigt orolig så är det ju bättre att kolla eller ringa en gång för mycket än en gång för lite!
    Okej, det visste jag inte..ska nog be om ett extra UL anda bara for att fa det ur varlden och stressa ner ang vikten...
  • Theannapanna
    Malin Guinn skrev 2009-10-12 13:15:39 följande:
    Jag ska nog be om ett UL bara for att stilla nerverna..
    Tycker jag du ska!! Kan inte vara bra med orolig mamma för bebisen heller!!
Svar på tråden BF Januari :-) del 3