• Svar på tråden BF Januari :-) del 3
  • Aalexandra

Där sa du ett sanningens ord

jeng skrev 2009-10-09 11:00:17 följande:
    Aalexandra,HAHA! Känns som att ni verkar ha rätt mycket redan ja! Overaller i varenda storlek. Ted har en teddy i strl 68 och en tunn fleece i strl 74, det är allt. Och de är ju båda alldeles för stora för bebis, så jag har köpt en teddy och en tjock i strl 62. De är säkert lite stora i början, men det gör inget, för de växer ju så fort, och så mycket kommer de ändå inte användas i början tror jag!Är det tokstort så köper vi väl en mindre som passar bra då.Ja, min pojk far runt så mycket i sömnen, så det är därför vi har kvar honom i spjälsängen. Sålänge han gör det så är det nog bäst!
  • jeng

Therace,
    Det blir 16-17 månader mellan barnen! Så resesängen kommer nog komma till jättegod användning. Jag har ju lagt i extramadrass i den, en tunn visserligen, men pojken sover jättebra i den, så nog kommer det funka bra för en minibebis!!

• jeng
    Aalexandra skrev 2009-10-09 11:04:14 följande:
    Där sa du ett sanningens ord
    Hihihihi!!
    Har ni fått mycket? Eller gillar du bara att shoppa??
    Jag älskar att shopap barnkläder, men det är först nu som det gått överstyr hahahaha... Det ska bli skönt när vi får börja shoppa tapeter osv till huset istället, så man får över fokuset på nåt annat!
  • jeng

Tage heter min mage. Jag vill ju gärna ha Tage som riktigt namn också, men det vill inte maken nu igen, han velar nåt fruktansvärt...

• Theannapanna

Hittade hit

jeng skrev 2009-10-09 10:33:27 följande:
    Har ni andra shoppat mycket?Jag brukar ju hålla igen med shoppingen!! Men sen hade jag en kass dag och muntrade upp mig med att shoppa bebiskläder på tradera! Nu har det hållt i sig, shoppingbehovet! Så nu är det massa söta kläder hemma här!! Har senaste veckan hittat en del till Ted också, vilket är skoj. Tycker annars det är så dåligt till äldre barn, om det inte är riktiga märkeskläder som jag inte är så intresserad av.Nu måste jag börja sortera och ta fram de gamla bebiskläderna! Sortera efter storlek och lite sånt, så man vet vad man har! Ihhh så gulligt!
    Jag har faktiskt inte shoppat en enda pinal... Måste gå igenom allt sonens gamla o se vad som kommer funka innan + att min mor o syster redan fyllt upp hela behovet av första storleken med rosa o blommiga kläder... haha... Men jag är såååå sugen!!! Måste nog gå o köpa ngt bara för att köpa ngt snart
    Har fullt upp med vinterkläder till sonen nu
    Underbara ungar skrev 2009-10-09 10:54:28 följande:
    Jag har full uppsättning av både tjej o pojk kläder så jag har bara handlat overall och BB-kläder. Sen blev det ju vagn o babyskydd också då vår gamla vagn hade sagt upp sig Så nu är det "bara" mössa o en vantar kvar att köpa till "bulan".Har ni andra något smeknamn på magen??Vi kallar ju våran för "bulan"
    Våran heter Bönan. I alla fall för mig, maken säger tjejen oftast. Han är ingen smeknamnskille Sen säger vi bebisen så mkt vi kan för att sonen ska fatta.
    jeng skrev 2009-10-09 10:43:09 följande:
    Ang shopping.Vi har ju köpt riktig säng till Ted. Men han sover ju fortfarande i spjälsängen. Jag är inte så sugen på att köpa ny spjälis till lillen, eftersom Ted troligtvis kommer byta säng snart!! Hur skulle ni ha gjort?Jag tänker som så att i nya huset finns inga trappor osv, så där kommer Ted kunna sova i sin vanliga säng utan att man behöver oroa sig. Dock kommer han väl komma upp om nätterna om han vaknar till... jag tror att han får ha kvar spjälisen ett tag till, och så kör vi lillen i vår säng (vi hade Ted i vår säng ca 2 månader) och sedan i resesängen.
    Går i samma funderingar som du, sonen blir 1 år o 9 månader idag o sover inte bra på nätterna som det är så jag vill gärna ha honom kvar i spjälisen ett tag till. Mina föräldrar har köpt en växa-säng till honom som jag egentligen gärna skulle vilja introducera, är lite kluven. Vi sover dock på övervåningen så det gäller att man aldrig glömmer grinden sen...

Daniel sov mellan oss i 2-3 månader först, sen har jag en jättefin norrlandsvagga som vi använde en del men ska försöka använda mer till kommande bebisen. Men en spjälsäng på hennes rum skulle jag ändå vilja ha för att få det komplett... Åååå vet inte alls hur jag ska göra...
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Licens To Kiss

Åhh jag letade lite i linneskåpet och såg att jag har 3 neutrala uppsättningar påslakan och 2 örngott och 1 lakan kvar sen dottern. Bara 2 lakan, 1 örngott, täcke + kudde kvar. Madrass-skydd och filtar hittade jag också i skåpet.

Vecka 24, med sonen. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Asereht

Numer går han under namnet Sladden eller bara lillebror, lite "fyndigt" eftersom maken jobbar med el. *s*

Sladden kommer sig utav att de tidigare tre grabbarna kom så tätt att fyra år mellan minstingen och lillebror känns som värsta sladdbarnet.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • jeng

Annaomasse,
    Exakt!
    Vi sover också på övervåningen nu, och trappen är precis utanför Teds rum, så det gäller verkligen att man aldrig glömmer grinden! usch, det ska bli skönt i nya huset faktiskt!
    Ted sover bra om nätterna, men precis som mig och sin far så kan han inte ligga still! Så det är egentligen inte så oroande att han vaknar och går ur sängen, utan mer att han far runt och helt enkelt hamnar utanför.

• jeng

Åhhh idag är jag så himla sugen på en liten tjej!!
    Sen i nästa stund så tänker jag att men vad kul det vore med två små killar, klädda i matchande kläder hahaha... Gud så korkad man blir som gravid!

• HannaoNicko

på tal om shopping. jag har inte handlat ett enda plagg denna gången ännu..inte en enda grej över huvudtaget förutom vagn faktiskt..vi har ju det mesta efter tjejen o får vi en pojke så har jag en lillebror som är född i januari för tre år sen så de finns massor med pojk vinterkläder...är lite avvaktande, ska väl mest köpa bäddning till vagnen, o vaggan o lite sånt, sen handlatr jag när bebisen kommit istället!

Vi ska precis börja renovera dotterns rum nu så jag kollar på färger, lister, tapeter o golv nu istället för bebiskläder, hehe

Svar på tråden BF Januari :-) del 3