Hittade hit
jeng skrev 2009-10-09 10:33:27 följande:
Har ni andra shoppat mycket?Jag brukar ju hålla igen med shoppingen!! Men sen hade jag en kass dag och muntrade upp mig med att shoppa bebiskläder på tradera! Nu har det hållt i sig, shoppingbehovet! Så nu är det massa söta kläder hemma här!! Har senaste veckan hittat en del till Ted också, vilket är skoj. Tycker annars det är så dåligt till äldre barn, om det inte är riktiga märkeskläder som jag inte är så intresserad
av.Nu måste jag börja sortera och ta fram de gamla bebiskläderna! Sortera efter storlek och lite sånt, så man vet vad man har! Ihhh så gulligt!
Jag har faktiskt inte shoppat en enda pinal... Måste gå igenom allt sonens gamla o se vad som kommer funka innan + att min mor o syster redan fyllt upp hela behovet av första storleken med rosa o blommiga kläder... haha... Men jag är såååå sugen!!! Måste nog gå o köpa ngt bara för att köpa ngt snart
Har fullt upp med vinterkläder till sonen nu
Underbara ungar skrev 2009-10-09 10:54:28 följande:
Jag har full uppsättning av både tjej o pojk kläder så jag har bara handlat overall och BB-kläder. Sen blev det ju vagn o babyskydd också då vår gamla vagn hade sagt upp sig Så nu är det "bara" mössa o en vantar kvar att köpa till "bulan".Har ni andra något smeknamn på magen??Vi kallar ju våran för "bulan"
Våran heter Bönan. I alla fall för mig, maken säger tjejen oftast. Han är ingen smeknamnskille
Sen säger vi bebisen så mkt vi kan för att sonen ska fatta.
jeng skrev 2009-10-09 10:43:09 följande:
Ang
shopping.Vi har ju köpt riktig säng till Ted. Men han sover ju fortfarande i spjälsängen. Jag är inte så sugen på att köpa ny spjälis till lillen, eftersom Ted troligtvis kommer byta säng snart!! Hur skulle ni ha gjort?Jag tänker som så att i nya huset finns inga trappor osv, så där kommer Ted kunna sova i sin vanliga säng utan att man behöver oroa sig. Dock kommer han väl komma upp om nätterna om han vaknar till... jag tror att han får ha kvar spjälisen ett tag till, och så kör vi lillen i vår säng (vi hade Ted i vår säng ca 2 månader) och sedan i resesängen.
Går i samma funderingar som du, sonen blir 1 år o 9 månader idag o sover inte bra på nätterna som det är så jag vill gärna ha honom kvar i spjälisen ett tag till. Mina föräldrar har köpt en växa-säng till honom som jag egentligen gärna skulle vilja introducera, är lite kluven. Vi sover dock på övervåningen så det gäller att man aldrig glömmer grinden sen...
Daniel sov mellan oss i 2-3 månader först, sen har jag en jättefin norrlandsvagga som vi använde en del men ska försöka använda mer till kommande bebisen. Men en spjälsäng på hennes rum skulle jag ändå vilja ha för att få det komplett... Åååå vet inte alls hur jag ska göra...