BF Januari :-) del 3
Känns lite konstigt, om en vecka idag så har jag bebis hos mig =)
Känns lite konstigt, om en vecka idag så har jag bebis hos mig =)
Jag bröt min Tradera oskuld för några veckor sedan och blev positivt överraskad, budade hem en Gaia & Co väska som jag trodde var begagnad för 260:- + frakt, var sjukt nöjd då det var en som var med bland topplistorna på skötväskor, när jag sedan fick hem den så var den helt ny! Blev väldigt glatt överraskad och kommer garanterat handla på tradera igen =)
Nu ligger jag och tittar på när mannen städar, vi ska ha födelsedagsfika för dottern imorgon så det är färdigt innan bebis på onsdag och man vill ju ha det lite fint hemma, det är bara det att jag är den som städar, sköter disk och tvättar här hemma och har väldigt svårt att släppa ifrån mig kontrollen. Tänk om han lägger grejer där de inte ska vara och städar annorlunda än mig. Dagens I-landsproblem...*suck*
Jag gråter oxå jämt, jag é helt enkelt en gravid hormonkossa just nu som é så trött på att bara ligga i sängen eller soffan hela tiden, kan inte gå ut utan att mannen é hemma, bryter snart ihop helt om det inte hade varit så att man hade slutet så nära...
Namn är ett rent *pip*, eller om det blir en tjej är det klart men jag tror inte att det blir det så vi får väl slåss i 3 månader mannen och jag och köra ett racerlopp till skattemyndigheten...*suck* Får väl hoppas att det blir som alla säger att man känner vad bebisen ska heta så fort den kommer ut
Stort grattis till "Underbara Ungar"!!!!
*pust* har en fruktansvärt jobbig dag idag, min IBS gör sig konstant påmind och jag kräks om jag förösker få i mig annat än vatten. Tarmkramperna trriggar sammandragningarna och duschen och badkaret har varit min bästa vän. Hade jag inte haft snittet på onsdag hade jag kreverat utan ände....Var bara tvungen att klaga av mig lite ;)
Jag har en svag känsla av att vi inte kommer få det lika gott denna gången vad det gäller sömnen. Den första veckan fick vi väcka henne och mata henne varannan timme p.g.a för dålig viktuppgång och sen sov hon lite oroligt veckan efter då vi slutade med varannan timme matningen och sen sov hon imellan 22-06 varje natt minst, så vi hade det minst sagt bra. BVC sa att de ofta är mättare och sover bättre när de får ersättning, hade ju ingen mjölk förra gången då jag fick alla komplikationer med in och ut ur sjukhuset.
Imorgon är det dags för min inskrivning, börjar bli riktigt nervös nu, tur att man får komma hem efter och fördriva tiden fram till snittet här på FL, tror inte det blir mycket sömn dock...=)
Hej!
Nu har även vi vår lille prins hos oss! "Pyret" såg världens ljus kl. 08.44, vägde 3360 gr och var 50 cm lång. Vi é precis hemkomna och väldigt trötta men lyckliga =) Han é jättesnäll och även om amningen inte fungerar ännu så går allt bra. Förlossningen var en enorm upplevelse i många aspekter och jag ska försöka få till en förlossningsberättelse när vi kommit lite tillrätta.
Grattis till din lilla Molle EMTD!
Har lagt in lite bilder på underverket i mitt galler under mappen "Vägen till livet (Pyret)" om ni vill se =)
Vi har inget namn till honom än, folk börjar bli tokiga på oss, se om han säger vad han heter snart ;)
Tänkte på om vi har någon tråd att prata i när bebisarna kommit ut? Inte bebislistan utan som den här fast med bebbarna utanför magen =)
God Jul till er alla här inne!