-
Grattis!Euphoria85 skrev 2009-11-24 13:20:27 följande:klockan 05:18 kom ettan utoch klockan 05:31 kom tvåannu är jag mamma :)vi mår bra och killarna kämpar på, ettan andas själv och jag är så, ja jag vet inte, lycklig och totalt slut :))det var en upplevelse!dom är så söta, och har en massa mörkt hår :)vikten ligger på ca 1.5 kg och det är det ända dom mätt änsålänge, resten checkar dom av de närmsta dagarna :)dom fick stanna till fulla 31 veckor i magen så sängläget har ju verkligen gjort susen :))
-
Hej alla vänner!
Har inte varit inne på nästan en vecka här och kände att det nog är hopplöst att läsa ifatt ;) Har fått större problem med fogarna och är nästan sängliggande nu så vi träffade läkaren igår och de slyttade snittet till den 16/12 då jag är i v. 37+3 och det känns som en befrielse, varje dag gör underverk! Så nu ä'r det 19 dagar kvar!
-
Vi har en fantastisk läkare det kan jag absolut inte säga annat, jag har fått utskrivet sömntabletter så jag ska få sova lite innan bebis kommer och det är guld värt. Jag tål inte de smärtstillande jag får ta som gravid och jag tror det är en stor faktor. Men vad säger läkaren till dig, får du bli igångsatt tidigare öht?jeng skrev 2009-11-27 22:12:29 följande:inte alls avis på att du fått det tidigarelagt! *lalala*men skönt att du har en läkare som tar hänsyn till dina problem. här verkar de tyvärr inte alls göra det, men min bm skrev ju att hon tyckte hänsyn skulle tas till tex sockret och fogarna om inte tul var enhälligt. så vi får väl se....
-
Angående bristningar så använder jag kakaosmörs lotion, det tar inte bort dem, men både reducerar och tar bort klåda och det är helt underbart!
Jag har idag varit och handlat det sista vi behöver till bebis nu, så det är bara rummet som skall bli klart sen är vi färdiga för att få hem bebis =) Skulle köpa julklapp till maken oxå så jag fick en väninna som hjälpte mig med shoppingen och det var ovärderligt när man é beroende av 2 kryckor och åtskilliga fikapauser. Känns så kosntigt att det bara är 16 dagar kvar, man börjar tänka i banorna att detta är sista gången jag gör detta innan bebis kommer osv. =)
Kom på en rolig tanke, hade det inte varit super kul att ha en bebisträff någonstans imellan där vi alla bor nästa sommar, vad häftigt det vore att få ansikte på alla!
-
Glömde skriva att man kan köpa sådan lotion på Body Shop!Yariija skrev 2009-11-30 21:23:24 följande:Angående bristningar så använder jag kakaosmörs lotion, det tar inte bort dem, men både reducerar och tar bort klåda och det är helt underbart! Jag har idag varit och handlat det sista vi behöver till bebis nu, så det är bara rummet som skall bli klart sen är vi färdiga för att få hem bebis =) Skulle köpa julklapp till maken oxå så jag fick en väninna som hjälpte mig med shoppingen och det var ovärderligt när man é beroende av 2 kryckor och åtskilliga fikapauser. Känns så kosntigt att det bara är 16 dagar kvar, man börjar tänka i banorna att detta är sista gången jag gör detta innan bebis kommer osv. =)Kom på en rolig tanke, hade det inte varit super kul att ha en bebisträff någonstans imellan där vi alla bor nästa sommar, vad häftigt det vore att få ansikte på alla!
-
Jag har oxå fått otrolig hjälp ifrån sjukgymnasten denna gången i början, har fått sluta sedan några veckor tillbaka då jag är ett numera hopplöst fall men längtar tills vi kan börja igen, dock får jag vänta tills 12 veckor efter då jag snittas, trögt, men man får väl se glad ut och hopaps att man klarar promenaderna bra ändå.jeng skrev 2009-12-01 21:45:34 följande:License,vad skönt! Jag hade ju bättre fogar den här gången i början pga hjälp från sjukgymnast. men då hade jag ju mycket sd och förvärkar istället så då fick jag inte röra mig pga det, fick inte ens gå på vattengympa för gravida. sen ballade ju fogarna så det var kanske lika bra....
Känns så konstigt, om exakt 2 veckor idag så sitter jag förmodligen med datorn i knät sjuuukt nervös för att jags ka snittas dagen efter, vad har all tid tagit vägen? -
Önskar jag kunde använda det efteråt, hade varit toppen, men med en nysnittad mage så är ett åtstramande bälte ingen hit direkt :/ Vad ska ni packa i BB-väskan? och när ska ni göra det?jeng skrev 2009-12-02 10:40:27 följande:För att hjälpa till med höfterna kan man ju dra åt sitt foglossningsbälte efter förlossningen. jag hade ju inget sist så det gjorde jag ju inte. man rekommenderar ju dessutom gördel för att få magen och magmusklerna på rätt köl igen, det hade jag inte heller sist... fattar inte hur folk inte kan rekommendera så enkla grejer... jaja... nu har jag både och iaf så den här gången ska jag försöka använda det!!
-
Jag är beroende av clementiner, äter lätt 7-8 stycken om dagern minst. Äter jag mat mår jag illa direkt, bebis verkar bara gilla frukt ;) Jag é så sjukt nyfiken på könet nu, önskar de hade sett på UL så man kunde shoppat lite kläder!
Lille08: Grattis till de goda nyheterna!
-
Jag med, så det blir Losec Mups mixat med clementiner, annars skulle jag ju inte få i mig något alls ;) Eller, maken är rätt duktig på att tvinga i mig lite mat på kvällen, han kämpar...hihiTheannapanna skrev 2009-12-02 14:55:22 följande:Jag är också cravings på clementiner - det enda jag blir sugen på. Visst får jag i mig mat men blir inte sugen på det Får tyvärr halsbränna av citrusfrukter numera dock...
-
Jag har extrem namnångest idag, har slått in julklappar och namngivit bebisens med "God Jul Pyret". Har en lång lista utan något som klickar...*suck*...Hur länge har man på sig innan man måste bestämma sig?