Inlägg från: Yariija |Visa alla inlägg
  • Yariija

BF Januari :-) del 3

Neeej, min dotter har lyckats klättra ur sängen och det hade jag absolut inte tänkt mig innan bebis kommer och hunnit vara med oss ett tag...*suck* jag som släppte iväg min man på möte ikväll...

Smärta är oundvikligt men lidandet är valfritt...
  • Yariija
    jeng skrev 2009-12-03 20:11:19 följande:
    Ojdå, ja det har inte vår pojk börjat med ännu. Det är skönt. Vi ska ju försöka träna honom i sin stora säng dock lagom till bebis behöver spjälsängen var tanken. Men nej det är skönt att han sitter fast i sin säng faktiskt!! Han är ju trots allt inte så gammal ännu och vi har trappa och massa andra icke barnsäkra grejer... Blir bättre i nya huset sen...
    Vårat hem känns som ett obarnförsäkrat kaos så det blir för mannen att sätta på alla dörrhaspar när han kommer hem, säng skulle hon få i födelsedagspresent nu i December så man får väl öva henne nu i efterhand. Jag trodde verkligen inte hon skulle göra detta nu, men man slutar aldrig att förundras...
  • Yariija

Förra graviditeten hade jag dille på mariekex från dag ett till slutet, denna gången ändras objekten hela tiden men det har varit mycket surt och salt. Clementinerna är som jag tidigare sagt mitt dagliga bröd just nu och äter inte mycket annat. Idag ska jag försöka ta mig iväg och inhandla det sista till julafton som är gubbens bok till julstrumpan och sen är jag klar att ligga på soffan i 10 dgr innan det är the D-day!

• Yariija

Jag finns oxå på Facebook, Emma Wellsfält heter jag där, som annars =)

Mina bröst läcker som tokar just nu, får ha inlägg när jag ska iväg tror jag så ingen pinsam situtation dyker upp i affären :/

• Yariija

Se om man blir antagen i gruppen bara ;) hihi...Toppen förslag!

• Yariija

Min dotter är inte lik mig någonstans, kolalr man på bilder när mannen var liten så är det samma unge (förutom faktumet att de har olika kön ;)). Hade blivit kul med en bebis som man kan se kommer ifrån mig...hihi

• Yariija
    jeng skrev 2009-12-05 20:59:34 följande:
    Ja jag har ju också fått hemorrojder nu, de är inte så illa ännu, men så som jag skulle få ta i för att kunna få ut nånting alls så skulle det definitivt bli värre!!Jag kör med sväljtabletterna en gång i veckan. Det blir inget beroende av det! Sedan händer det att jag har tryck och magknip mellan det, och då kör jag med stolpillren.Det är vita askar med grönt på, och så svart text.Förresten, kör ni med nån salva på hemorrojderna? Måste man köra med salva, eller kommer det gå tillbaka av sig själv sen såsmåningom??
    Jag hade mer problem med hemorojder förra graviditeten och jag kan verkligen rekommendera Xyloproct som lugnande salva.

Någon mer här som har en ovana under graviditeten som inte är det bästa när man är gravid? Jag kanske talar i gåtor men jag tror ni kan gissa min last som jag inte är stolt över och hoppas ni inte hoppar på mig. Det har varit i så sjukt små mängder under hela graviditeten men nu bara ökar det, svårt att stå emot när man har ont som f*n...*suck* Tror det är tur för bebis som får komma ut snart, trivs nog inte i mammas mage längre...

Jag var inte heller med i någon tråd när jag väntade dottern och är jätteglad att man kommit med i detta härliga gäng =)
  • Yariija

Oj, nej, jag ä'r nykterist praktiskt taget. Men rökning pratar jag om, vad fel det kan bli för att man inte vågar stå riktigt för all skit man håller på med. Jag har under graviditeten rökt ca: 5-6 cigaretter i veckan istället för som förra gången då det var summan varje dag. Nu har det dock ökat så det blir minst 2 om dagen sen en vecka tillbaka. Det är fruktansvärt fel, och jag vet det, finns inget som kan sägas för att bortförklara det, önskar man hade mer karaktär bara när man bär på ett annat liv.

• Yariija

På mig kryper det istället i kroppen av att sen någon gravid dricka alkohol, men jag tror det är mitt inre som försöker att lätta mitt samvete med ett så fånigt som "jag dricker ju iaf. inte". Jag förstår att faktan ändras hela tiden, men som tidigare sagt är alkohol nästan det största tabu hos en BM som finns och jag tror det präglar en mer, hos oss gällande rökning så är det verkligen en oerhört öppen attityd och jag har inte någon gång blivit "ombedd" att sluta utan mer fått framlagt att jag ska göra det jag mår bra av. Som tidigare sagt så finns det ingen bortförklaring, men kanske är det en del i att man inte blivit "uppskrämd" utan mer fått ett OK. Min man lovade denna gången att sluta röka när vi blev gravida, men han blev så toknervös att han började röka mer, tror inte jag kunnat sluta helt även om han gjorde det, det är nog bara ett drömscenario. Får försöka träffa en sån där personlig coach kanske och jobba upp karaktären?

• Yariija
    jeng skrev 2009-12-08 16:18:35 följande:
    riktig drömförlossning har vi haft. vattnet gick kl 6, regelbundna värkar direkt, fick stanna kvar på förlossingen dit vi kom ca kl 8.30. vid 9 var jag öppen 3 cm. vid 10.30 eller nåt blev det dags att be om lustgasen. var jätteförvånad och kände mig mesig för det kändes så tidigt. men värkarna blev jättemycket värre på nolltid. vid 11 var det 5 cm och en halvtimma senare hade jag redan nära på krystkänsla och då var det 6.5 cm.sedan tog det rejäl fart, de fick hålla emot i huvudet för att kroppen tröck på vare sig jag ville eller inte. bebisens puls gick ner till ca 90 och de skulle ringa barnläkaren, men han hann aldrig hit. sedan var det stramt, så de skulle klippa, men det hann dom inte heller! det var bara att trycka på, och han var ute på 3 krystvärkar tror jag. 12.35 kom lilla Tage, med rejäl svart kalufs. 52 lång och 3552 gram.drömförlossning, och först när han var ute så hann jag reflektera över vart tusan min ryggbedövning tog vägen hahaha... lustgas is the shit!
    Grattis!!!
Svar på tråden BF Januari :-) del 3