BF Januari :-) del 3
Neeej, min dotter har lyckats klättra ur sängen och det hade jag absolut inte tänkt mig innan bebis kommer och hunnit vara med oss ett tag...*suck* jag som släppte iväg min man på möte ikväll...
Neeej, min dotter har lyckats klättra ur sängen och det hade jag absolut inte tänkt mig innan bebis kommer och hunnit vara med oss ett tag...*suck* jag som släppte iväg min man på möte ikväll...
Förra graviditeten hade jag dille på mariekex från dag ett till slutet, denna gången ändras objekten hela tiden men det har varit mycket surt och salt. Clementinerna är som jag tidigare sagt mitt dagliga bröd just nu och äter inte mycket annat. Idag ska jag försöka ta mig iväg och inhandla det sista till julafton som är gubbens bok till julstrumpan och sen är jag klar att ligga på soffan i 10 dgr innan det är the D-day!
Jag finns oxå på Facebook, Emma Wellsfält heter jag där, som annars =)
Mina bröst läcker som tokar just nu, får ha inlägg när jag ska iväg tror jag så ingen pinsam situtation dyker upp i affären :/
Se om man blir antagen i gruppen bara ;) hihi...Toppen förslag!
Min dotter är inte lik mig någonstans, kolalr man på bilder när mannen var liten så är det samma unge (förutom faktumet att de har olika kön ;)). Hade blivit kul med en bebis som man kan se kommer ifrån mig...hihi
Oj, nej, jag ä'r nykterist praktiskt taget. Men rökning pratar jag om, vad fel det kan bli för att man inte vågar stå riktigt för all skit man håller på med. Jag har under graviditeten rökt ca: 5-6 cigaretter i veckan istället för som förra gången då det var summan varje dag. Nu har det dock ökat så det blir minst 2 om dagen sen en vecka tillbaka. Det är fruktansvärt fel, och jag vet det, finns inget som kan sägas för att bortförklara det, önskar man hade mer karaktär bara när man bär på ett annat liv.
På mig kryper det istället i kroppen av att sen någon gravid dricka alkohol, men jag tror det är mitt inre som försöker att lätta mitt samvete med ett så fånigt som "jag dricker ju iaf. inte". Jag förstår att faktan ändras hela tiden, men som tidigare sagt är alkohol nästan det största tabu hos en BM som finns och jag tror det präglar en mer, hos oss gällande rökning så är det verkligen en oerhört öppen attityd och jag har inte någon gång blivit "ombedd" att sluta utan mer fått framlagt att jag ska göra det jag mår bra av. Som tidigare sagt så finns det ingen bortförklaring, men kanske är det en del i att man inte blivit "uppskrämd" utan mer fått ett OK. Min man lovade denna gången att sluta röka när vi blev gravida, men han blev så toknervös att han började röka mer, tror inte jag kunnat sluta helt även om han gjorde det, det är nog bara ett drömscenario. Får försöka träffa en sån där personlig coach kanske och jobba upp karaktären?