Inlägg från: Yariija |Visa alla inlägg
  • Yariija

BF Januari :-) del 3

Vi fick informationen att de ej släpper in partnerna om han ej är vaccinerad och uppvisar symptom som snuva, hosta, feber eller liknande. Min man vill därför vaccinera sig så det inte kan komma till det läget att han inte får följa med in. Förra gången hade han precis slutat kräkas i maginfluensan och vi fick ett isolerat rum, det hade även gällt vid vanlig influensa då, men då läget är som det är nu får partnern inte ens gå in.

Jag é glad för hans beslut, känner mig trygg =)

• Yariija

Jag är så sjukt ledsen just nu, de har förbjudit syskonbesök på BB och vi ska föda dagen innan Alvas födelsedag! Jag vill ju träffa min lilltjej på hennes dag...Fick reda på det igår och gravidhormonerna hjälpte ju inte till direkt i reaktionen. Först får inte mamma komma och nu inte ens dottern...fyyy sjutton. Ska mannen inte få följa med härnäst? Jag hatar svinis just nu....verkligen hatar den!

Ursäkta men var tvungen att ordkräkas lite ;)

• Yariija

Lille08: Tänker på dig och skickar massa styrkande kramar!

• Yariija

Jag ska in och vaccinera lillan imorgon, é lite nervös, men inte för vaccinet i sig utan för jag tycker det é så läskigt när de ska sticka min lilla prinsessa, men hon é ju stentuff så hon skiter väl i vilket ;)

Har så sjukt ont idag, kom knappt upp ur sängen, det är fantastiskt vad kissnödighet kan hjälpa =) Någon mer som har IBS?

• Yariija

Precis, IBS är korniskt irriterad tarm. Jag har en värre form som yttrar sig i kraftiga buksmärtor och kramper, kan liknas vid värkar fast med en annan utgångspunkt. Jag är inte färdigundersökt men de har gett mig detta som preliminär diagnos, de vill inte släppa mig förrän alla undersökningar som finns att göra är gjort då buksmärtor kan tyda på ungefär allt. Vissa perioder mår jag bra och jag har kortare skov som gör att problemen håller i sig i veckor och då lever jag på ris, kyckling och kokta grönsaker. men vanligtvis yttrar det sig några gånger i veckan och inte ihållande. Jag har haft det bra under början av grav. men nu börjar det bli värre, spec. när kramperna och sammandragningar slår ihop sig. Då dras det många ramsor här hemma.

Inget roligt, men man lär sig leva med det, kan hela Londons toalettsystem då det är favoritresemålet och man lär sig anpassa resandet och besöken efter var det finns toaletter.

• Yariija

Hihi, min man gör bebisrummet och sätter just nu nytt gips i hela rummet, när han bar in allt så höll han på att flyga iväg med de stora skivorna. Gud vad jag längtar tills det é klart å man kan lägga in kläder i garderoben och "pynta".

Jag har packat det mesta i BB-väskan nu, blev en omgång i strl 44, 2 i 50 och en i 56. Lillfisan hade 44 när hon föddes då hon var 49 lång men smal som en sticka.

• Yariija

Ja, jag önskar oxå man kunde skicka in en vräkningsorder i magen, kommer nog få gå på ett extra möte på FL veckan innnan snittet och kan ju hoppas att de tycker att bebis ska komma då, jag behöver ju hjälp med allting nu känns det som, jag kanske é knäpp men jag é perfektionist om man jämför med min man och vill inget annat än att dammsuga just nu...

• Yariija

Det är supervanligt att blöda i samband med sex, hänt mig massor av gånger. Så länge som du säger inte det kommer mycket sammandragningar och blödningarna fortsätter är det helt lugnt!

• Yariija

Jag saknar oxå mina ringar, har inte haft dem en dag sedan jag blev gravid då mina fingrar svullnat upp så fort jag tagit på dem, nu att ens försöka vore ett skämt ;) Jag ligger lite spännande på vikten, först gick jag ner 6 kg, sen upp 9 kg så jag ligger på 4 kg över inskrivningsvikten. Detta var dock 3 veckor sedan och jag vågar nog inte med mitt julmustbegär väga mig just nu :/

• Yariija

Vi skulle satt in den nya inbyggnadsugnen i köket men fick en mindre trevlig överraskning att alla skåp är dåliga nästan så vi (eller mannen) har hela kvällen slängt ut vårt gamla kök och in med nytt imorgon....det sviiiider i plånboken, men blir fint =) Tycker bara synd om mannen som får göra allt. Ska följa med till Ikea imorgon, tror jag sitter i antingen kundvagnen eller i resturangen medan mannen springer runt.

Smärta är oundvikligt men lidandet är valfritt...
Svar på tråden BF Januari :-) del 3