BF Januari :-) del 3
Vad är sex för någe?
;)
Vad är sex för någe?
;)
E lite nervös nu, har blivit rekommenderad snitt av våra läkare på MVC på grund av risk för komplikationer vid vaginal födsel. Haken är dock att jag väljer att föda på det sjukhus som ligger värmast om hjärtat istället för de där läkarna på vårt MVC håller till. Så nu är jag kallad till "snitt-samtal" I Halmstad på onsdag där jag vill föda och börjar ora mig för att tänk om de inte tycker som läkarna i Varberg? Man lyssnar ju på de läkarna som säger att det finns en risk och då blir jag "tvingad" till att föda i Varberg istället och det skulle bli allmänt kaos för mig. Sicken salig röra det är just nu...*suck*
Idag har jag varit hos läkaren på Halmstad Sjukhus och det gick betydligt bättre än förväntat, det var samma läkare som tog hand om mig och mina komplikationer efter födseln så det kunde inte bli bättre =) Hon ansåg även hon att ett planerat snitt var nödvändigt så jag fick tiden dagen jag är i 38+0 nämligen den 21 (!) Dec. Hon sa 22:a först men jag satte mig helt på tvären då dottern är född den dagen. Hon sa även att om fölossningen sätter igång i förtid och om jag är öppen mer än hälften kan jag ev. beroende på hur det ser ut få föda vanligt. Så man hoppas lite att bebis vill titta ut i v. 37 istället, för det får ju helst inte bli för tidigt ;)
Ja, det blir en liten 09:a, jag stannar nog i tråden med er som man följt ändå, é ju fortf. beräknad till Januari =)
Fick precis reda på att min gammelmormor somnat in, varför är det alltid så att någon försvinner när ett nytt liv tänds? Varenda gång någon i vår släkt blivit gravid har någon försvunnit...det är skumt...Någon mer som upplever liknande?
Har oxå vaccinerat mig idag å jag mår skitilla just nu, hoppas det går över till kvällen, ligger och tycker synd om mig själv i soffan med en påse godis jag fick av min man för att jag var så duktig och tog sprutan =) hihi
Håller med om att det är skönt att ha dottern mera på dagis, hon verkligen älskar det och vill åka dit även på helgen, är glad att hon trivs så bra då vi precis har bytat dgis i.o.m att vi köpte hus och flyttade i Juni. Ni som har míndre barn imellan 1-2 år, förstår era att mamma har bebis i magen?
Hade oxå gått upp så jag ligger på +5 från inskrivningsvikten. Massor av choklad och jumust är nog boven, har iofs. oxå svullnat som sjutton nu av all vätska i kroppen, é e nog en del det med.