-
Fyyy!! Då får man ännu mer problem och bajsa ju. Och behandla skiten är meningslöst. Har inte provat nu men gjorde innan jag opererade bort förut och de funkade inte. Operation gör man inte under graviditet.vermilion skrev 2009-12-12 22:06:09 följande:Jag med! Hur kommer man ha det _efter_ förlossningen då?
-
Jag kanske skulle ge de en chans. Inte för att de försvinner utan för att mildra. Har man yttre har man inre medBubbelGuppie skrev 2009-12-12 22:10:25 följande:hade jag med köpte xyloproct hjälpte jätte snabbt har lite kvar men smörjde bara 2ggr per dag i 3 dagar så blev den mindre och slutade att göra ont.. sen glömde jag nån dag men den har inte blivit större så ... men du kanske har testat den salvan??
-
Hur länge kan man hålla på? Vet att jag hade besvär trots att jag hade behandlat i 2 veckor.BubbelGuppie skrev 2009-12-12 22:15:27 följande:ja testa skadar ju inte när jag väl gick o köpte den så kunde jag inte sitta utan att det gjorde riktigt ont.. är glad att den funkade.. jag hade inga som helst problem att bajsa efter förlossningen med dottern däremot hade jag inte herman på besök när jag väntade henne.. får väl ta med xyloprocten till förlossningen den är ju milt bedövande...
-
Ok, då är det 3 veckor som gäller och sen invänta operation efter förlossningen. Måste börja nu om jag ska slippa få världens problem efter förlossningen.BubbelGuppie skrev 2009-12-12 22:29:44 följande:det står att om symptomen inte förbättrats eller om de försämras efter 3 veckors behandling så kontakta läkare
-
Jaa Alltså dom som är utanför är stora som spelkulor. Är värre än när jag gjorde operation. Fy helvete och värre är det inne.BubbelGuppie skrev 2009-12-12 22:38:07 följande:men du måste ju ha ganska illa om du måste operera eller??
-
Jag ska till apoteket nästa vecka. Får pengar på torsda och då ska jag ladda upp med lite sånt. Kan behövas nu och sen. Fan att de ska vara så här. Räcker och vara gravid med dess hormoner tycker jag och att de är tungt nu.BubbelGuppie skrev 2009-12-12 22:45:42 följande:usch då låter inte skoj alls... tycker att min enda i kanten som man var tvungen att "peta" in osv..(usch låter så äckligt) var jobbigt men ditt låter rent av hemskt... hoppas salvan kan lindra iallafall
-
Jag har problem med njursten. Värre har det blivit under graviditeten. Inatt fick jag otroliga smärtor. Som rejäla värkar man får när man ska föda men smärtan sitter bara bak i ena sidan i mitt fall vänster då jag har en sten i vänster njure. Smärtan släpper inte och jag undrar hur sjutton jag ska kunna sova. Jag somnar ialla fall och i morse när jag gick på toa luktade de satan så jag kollade ner och ser att färgen på blodet är som om man tagit koncentrerat blod med lite lite vatten. Snacka om att jag fick ut massa grus.
-
Jag blir GALEN på dotterns hosta. Hon hör inte vad jag säger kanppt för hon hostar och hon hostar sig röd/blå i ansiktet. Så jävla irriterande och höra dygnet runt. Hon har eget rum men sover med mig sen jag blev gravid. Jag vaknar på nätterna av hennes hostande. Hinner knappt somna så är det färdigt.
Behöver verkligen tips på vad som funkar. Har provat bisolvon och halstabl.
-
Man gör ingen operation på gallan eller njure under graviditeten. De som är lite skönt och ha njursten och inte gallsten är att man spränger njursten och gör de på utsidan medans gallsten öppnar man och tar ut.Asereht skrev 2009-12-13 10:43:50 följande:Fy vad jobbigt. Själv har jag gallproblem men hittills har jag bara haft småkänningar i början av grav så det har kunnat stillats med kramplösande (tur de är ok under grav och amning). Jag verkligen fasar för att få ett ordentligt anfall, om det händer har jag fått order om ambulans på studs. Vet itne om dom kan operera utan att ta ut lillebror men den dagen den sorgen. Vi börjar ju närma oss slutet nu så det vore ju inte katastrof mer än att det vore jävligt trist.
-
Jag har gett flytande (2,5 ml) men kanske borde jag öka något och ha lite mer tålamod. Efter 2 dar är hennes hosta normalt borta med bisolvon med den kuren. Nu låter de mer som torrhosta eller rethosta på henne. Bisolvon har funkat vid rasslighet.Asereht skrev 2009-12-13 10:46:26 följande:Vi körde bisolvon tabletter sist. De är eg för lite större barn men vi fick ge dem till de små också men dela dem ordentligt. De gjorde bra mkt mer nytta än vad den flytande gjorde.Men sen gäller det ju också att man får rätt typ av hostmedicin för rätt typ av hosta. jag tycker sånt är lite svårt. Men mina hostade grymt och det lindrade bra. Hittar man inget som funakr så är det läkare som gäller så man får något som tar död på skiten ordentligt.