trollmamma76 skrev 2009-12-10 10:42:58 följande:
Apropå detta med Te så kan man göra basillika te och dricka det 2 v innan
BF det ska tydligen sätta igång men har aldrig provat,för mina barn flyger ju ut utan att hinna till
Fl..Hallonbladste är bra för läkningen samt för blödningen,har aldrig provat men är nu i min förtsa vecka just pga blödningarna.jag var med om riktigt otäckt när dotter föddes 07..Läs inte längre ner om ni inte vill äckel varning..Fl gick bra,blödde inte så mycket avslaget tog slut ganska snabbt.När dotran var 5 veckor gammal var jag inne i stan på Fridays för att äta,kände helt plöstligt hur det bara kom ut klumpar mellan benen,blev skit rädd in i toaletten och där frossade det bara,ringde maken från mobilen och sa spring med bebisen till närmats HM du ser köp trosor(stora)nya byxor,bindor o våtserveter..Han sprang och jag satt där i toan o väntade o väntade försökte tvätta mig lite där,hörde hur folk kom o gick o hoppades att ingen skulle märka mig..Maken kom så jag fick byta rent lkägga några bindor och så åkte vi hem.allt lugnade ner sig..slutade blöda..Gick 2 veckor när det hände samma sak(då var vi hemma) ställde mig i badkaret och det bara kom o kom maken ringde sjukhuset och dom sa att komma in direkt.När jag gick kände jag hur det ran.Sätter mig i rullstol och vi kommer fram o förklara åker upp till gyn hon vill att jag ska lägga mig i sängen.Jag säger att jag kan inte kliuver jag upp så får ni se röda havet,rättare sakt än gjort dom brydde sig inte om det dom ville undersöka mig.Vid etta tillfälle hade jag blivit blek,var nära att svimma flera gånger o tuppade nog av utan att märka det.VUL hittade dom inget allt såg bra ut inget fel på livmoder,allt hade läkt fint.Dom sa om inte blödningen nu upphör så måste en operation sättas in för att se vart det kommer ifrå
n.Vi blir inlaggda jag,maken o bebben eftersom jag ammar och kan inte ta hand om lille så skulle maken bo där oxå.Fick starka tabletter och då fick jag inte amma pga det.Blödningarna upphörde..Den dagen fölorade jag mer än 2,5 lite blod och fick blod från sjukhuset för att bli frisk...................Fortfarande vet vi inte vad det var som gjorde detta..
Fy fan!