Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

Hedebris skrev 2009-12-27 11:06:59 följande:
    underbara ungar- låter riktigt jobbigt. Är det något speciellt som tynger er med att han är för tidigt född? Eller det är bara att du inte var riktigt redo än? För det kan jag känna. Jag är inte redo för en förlossning riktigt än..
    Men snart är det nog dax! Eller känns det som du ska gå över mkt nu med alla turer du hade tidigare?
    ☆♥Daniel 080109♥☆ ☆♥Bönan BF100131♥☆
  • Theannapanna
    väntar4an 2010 skrev 2009-12-27 11:49:16 följande:
    alltså vi ska på inskrivning samtalet bara den 30/12 snittet blir den 4/1 och då kommer sambon att vara med min syster tar barnen då under dagen
    Vilken tur! Men nervöst ändå men det hade vart trist om du skulle vara på snittet själv.
  • Theannapanna
    väntar4an 2010 skrev 2009-12-27 11:55:19 följande:
    hade jag aldrig vågat och klara av....
    Nej, förstår det, var det jag tänkte först när jag läste o inte var helt med på vad det var för ngt den 30/12... Då hade jag nästan kommit o följt med dig
  • Theannapanna
    Hedebris skrev 2009-12-27 11:59:28 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-12-27 11:57:37 följande: bella rör sig också mer och mer. Hon spänner ut diverse delar så det känns som magen ska spricka
    Så har jag med... det gör riktigt ONT mest hela tiden. BM sa iofs att det kan bero på att jag har så ont i övriga kroppen, att mina "smärtsensorer" reagerar kraftigt på allt nu, känns lovande inför en förlossning...
  • Theannapanna

Amanda - tycker vi tömmer tråden till sista januari...

Jucea - ojsan.. vilken julklapp de fick!

Här har jag bäddat med plastad frotté i min säng idag. Börjar bli bra nojjig nu. Det har varit så mkt konstiga känningar idag o min pappa ringer hela tiden o undrar om jag känner nåt så han spär ju på min oro. Det värsta för mig är barnvakt till sonen, måtte inget ske förrens mamma är hemma kvällen den 1/1... Sen ska jag slappna av, o kommer säkert gå tiden ut bara för det... haha...
    Men just nu håller jag på o försöker lugna ner mina förvärkar med panodil... de blir allt värre o värre o kraftfullare hela tiden...

• Theannapanna

Kunde inte låta bli att tjuvläsa i bloggen... http://minim4n.blogspot.com/
    Vilken häftig historia, o vilken julklapp! Snacka om att de nyblivna föräldrarna kommer minnas det varje jul tills de stupar...

• Theannapanna
    Underbara ungar skrev 2009-12-28 09:32:47 följande:
    Begynnande mjölkstockning - IGEN. Andra gången på en vecka. Så här sitter man nu med jäkligt ont i bröstet o 39 graders feber. Najs! Tacka vet jag tubsockar fyllda med risgryn Kan va den billigaste värmekudden ever.Snart dax o väcka lilleman o utfodra honom... Vi ska försöka att bara amma o inte sonda under dagtid o se hur länge han står sig. Han fick mat vid 7 o sover fortfarande. Gött!
    Stackare! Fy då! Hoppas det släpper snart annars får du kontakta vården.
    Går allt bra med er annars?
  • Theannapanna
    Hedebris skrev 2009-12-28 09:56:52 följande:
    shit! föda hemma i sängen. Det låter inte som en dröm. Men värkar som inte känns jobbiga, snabb förlossning, utan att spricka, låter som en dröm
    Håller med!
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-12-28 11:05:43 följande:
    Jag har absolut kommit in i mitt efter-förlossnings.depp nu! Vi har kollat på gamla bilder (vi håller på att sortera rätt på alla våra bilder som förut har legat överallt utspritt typ) plus att jag gjorde en garderobsrensning i förrgår och såg alla mina gamla kläder i normal storlek... Och jag kände mig ju verkligen FET förr, före barnen. Nu är jag en strl 44 eller 46 istället för 38-40, väger 25 kg för mycket, och är i så extremt dålig form så det finns inte! Jag bara vantrivs nåt fruktansvärt... Och jag vet att det är en oootroligt hemsk tanke, men man tänker till och med ibland att "jag skulle aldrig ha skaffat barn"... Man ångrar det ju i samma sekund, för barnen är ju värt att se ut som en idiot i resten av sitt liv, men man mår ju verkligen inte bra!!! Absolut tyngst är det ju nu med amningen, när jag VET att jag inte kommer gå ner i vikt sålänge jag ammar. Och jag VET att jag inte kan ens ta en promenad nu pga fogarna, utan måste vänta i 2 månader eller nåt minst... Man lixom bara sitter och kan inte ens ta tag i problemet lixom....Ja, nu har jag skrivit av mig, så får vi se om det känns bättre snart....
    Hoppas de 2 månaderna passerar smidigt för dig o sedan när du får börja promenixa så rasar kilona av dig - det behöver inte vara lika denna gången som förra vet du!
  • Theannapanna
    Anna P - ja, den dagen är jag inte avis på! Hoppas det var din del av jobbiga händelser o att allt nu blir finemang
    Schatzilein skrev 2009-12-28 14:20:28 följande:
    Känner igen vad du skrev tidigare.För oss förändrades myckett i och med profylaxkursen vi gick under hösten. Då hittade han sin roll och fick koll på hur förlossningen kan gå till. Jag ska väl ärligt säga att det blev mer verkligt för mig också då. Att höra andras förlossningsberättelser är ju bra, men då pratade vi mycket om hur vi vill ha det, vad målbilden är och vad han/jag oroar oss för. T.ex. berättade han då att han mest oroade sig för att inte vara till nytta och att jag ska tycka att han är i vägen. Vilket jag inte alls tror är någon risk. Men så blev det ju av att vi pratade om vad jag tror att jag behöver och så.Det var fint. Annars känns det lätt som att man bara inte vågar tänka så mycket på det, för att man ju inte varit med förut och alls vet vad man kan vänta sig.Sedan var det han som ville läsa och prata om bebistiden och barns utveckling och så... :)
    Samma var det för oss innan förra förlossningen, profylaxen var ju sååå mkt mer än andningsövningar för oss. Mattias fick en helt annan roll o det märktes väl att han tyckte det var bra. Före första delen var han skeptisk men sen var det han som drog mig till andra.
    Mattias var helt förstörd ändå efter förra förlossningen, men nu säger han "det var inte så farligt, allt gick ju jättebra" men jag tror att det bara är för att lugna mig...

Amanda - vilket SF-mått! Jag hade 32,5 sist jag var till BM...

Ester - Grattis!!!! Skönt att det gick så smidigt!!!

Lindaha - ska kolla din blogg, känner igen mig i det där att det känns trist att kroppen inte blir vad den varit osv... Det lät inte som ngn skön behandling Elina råkade ge dig... uff..
Svar på tråden BF Januari :-) del 3