• jeng

BF Januari :-) del 3

Amanda,
    Undertrycket ska man vara aktsam om det går upp i 90 eller högre som riktlinje. Men vissa har ju jättelågt eller jättehögt normal, och då får man ju helt enkelt jämföra med det man har haft tidigare så att säga.

• jeng

Amanda,
    Nej precis... utan det är ju en ökning i tryck man är aktsam för. även om ett högt tryck konstant kanske inte är bra heller. Men jag tror inte att det anses vara så farligt högt om man har det så normalt... Tyvärr har jag lite dålig koll...

• jeng

Amanda,
    Jag undrar som du. Kan man teleportera sig från v 36 till v 38?
    Fast det är v 35 än så länge iofs. Imorgon dock, är det v 35+0 och DÅÅÅÅ är det ok att bebis kommer enligt bm, absoluuuut inte idag!

• jeng

Aalexandra,
    Hahaha, fast från 8cm till bebis ute var det typ nån halvtimma eller nåt för mig Så jag vill gärna ha liiiite mer förvarning så man hinner in på bb iaf! men jag hoppas att tappen inte är lika trög den här gången som sist...

• jeng

ja när man ser tillbaka på det så går ju tiden otroligt fort! Jag satt nyss och var glad att jag var i v 30 för det var lixom 1/4 kvar bara!! men ser man till hur det känns från dag till dag lixom, så går det ju skittrögt...

Likaså så var det ju nyss 5 veckor kvar till tillväxten (när jag fick tiden) och nu är det 2.5 vecka kvar. Och trots att det nästan är 3 veckor kvar så har jag hela den här veckan tänkt att det är TVÅ veckor kvar. lixom mer positivt tänkande! så det är skönt. för det är ju ett tecken på att man mår lite bättre!

• jeng
    Aalexandra skrev 2009-11-19 13:54:22 följande:
    Hade jag inte precis blivit utskriven och vattnet gått hade ag aldrig hunnit in, det är ju en nackdel Men det var skönt att det faktiskt inte gjorde ont förrän det var dags att krysta..
    Hihihi! Ja det var ju skönt då

Jag gillade såklart inte att det gjorde så ont. Men även om jag får det likadant den här gången så vet jag iaf att jag ska stå på mig och åka in och se till att jag får lustgas åtminstone och eda beredd. Då får jag också mycket bättre förutsättning att vara mer med under resten av förlossningen!! Helt otroligt att skicka hem en förstföderska som säger att man har ont av värkarna. Och man bara säger att "jamen det har ju knappt dragit igång ännu, så hem och förbered dig" typ...
  • jeng

License,
    ja, min gör precis så, boxar och sparkar samtidigt. Boxningarna känns rejält också!

• jeng

Annaomasse,
    Jodå, sist gick jag hem 2 månader innan och då sa folk hela tiden att jaaaa det var ju på tiden för det är ju dags när som helst nu... Skittrött blev jag på att höra det...

Väna bara när vi väl kommer in i december med adventer och julförberedelser och annat, då tror jag tiden börjar gå lite snabbare!

• jeng

Yariija,
    Ja, men det är ju skitjobbigt när man inte ens kan sköta om sig själv. Ta på sina egna skor eller fan ta sig till toa på egen hand eller dra upp byxorna efteråt.... Va fan, så ska inte en vuxen människa behöva leva. Och om bebis då är färdig dessutom... Då kunde man ju vara lite mer öppen för diskussion....

• jeng
    Theannapanna skrev 2009-11-19 14:26:20 följande:
    Jag hoppas det kommer ju ha sonen hemma i nästan 3 veckor pga dagis är stängt... hur ska man klara det?? Jag gör vad jag kan för att uthärda fram till 9 på mornarna nu o sedan eftermiddagarna... Maken kan visst inte va ledig så mkt, han vill spara på tiden tills Bönan är ute... Mamma drar till USA o svärmor orkar jag knappt med nu... får komma på nåt skoj...
    Åhhh jag har ju samma problem. Jag har ju ted på heltid nu på dagis... Vi har faktiskt inte fått nån info om när det är stängt, eller om det är stängt... men et antar jag att det är nån gång nu över jul.... vi har fått en lapp bara om att de har stängt den 17e dec för utbildning eller nåt sånt... hmmm... får nog kolla upp det...

iofs så hade jag ju täntk mig att bebis är ute då, så det påverkar ju inte så mycket. men jag klarar ju absolut inte att ha ted hemma....
Svar på tråden BF Januari :-) del 3