• jeng

BF Januari :-) del 3

Litenkatt,
    Tror att jag packade bebisväskan kanske i v 35 sist. Då packade vi också såna saker som vi skulle ha och som gick att packa. sedan packade vi det sista när vattnet gick. kanske v 35-37 köpte vi hem godis, dricka och såna saker som vi ville ha med oss.

nu har jag inte packat ett dugg hittills har inte ens tagit fram eller tvättat bebiskläderna ännu hahaha... komiskt kanske med tanke på att 2an brukar komma tidigare (är i v 36 nu)

känner igen mig, efter 3 veckors sjukskrivning borde jag börja jobba 50% igen på tisdag... blääää! tvivlar på det va? lär gå på komp

• jeng

Annaomasse,
    Japp, v 36! Jag hade ju bf 2 jan först, och hoppade in här. Sen blev jag ju flyttad så jag har ju bf 25 dec nu. Så inte konstigt att jag ligger lite före....

Fint rum!! Ser fram emot när jag får börja inreda rummen här i nya huset Nu blir det ju inget nytt eftersom de delar rum. Dock har jag ingen som helst aning om var jag ska göra av alla bebisens grejer... Hmm, vi har ju ingen plats för sånt nu...

fyyy helvete... skulle sträcka mig och stänga av andra datorn,och plötsligt så högg det till SÅ IN I HELL i bäckenbotten eller nånstans... aj fan alltså, gör fortfarande ont... det var så jag trodde att nu kommer det hända nåt... fick hålla mig i soffan i några minuter för att det gjorde så ont.....

• jeng

Godmorgon,
    Dålig natt här. Nu börjar jag faktiskt bli förjävla less på ungen som hostar sig igenom nätterna och maken som snarkar och snörvlar och hostar som han vore en jävla ångmaskin. Ok för pojken, inte så mycket att göra åt, men jag kan ju tänka mig lite hjälp iaf. Och maken som bara skiter i att ta nässpray elelr snarksprayen för han "inte vill ta mediciner i onödan"... Han kommer få stryk en vacker dag...

Gud vad ni packar grejer i era bbväskor. jag hade med mig deo, duschtvål, ett klädombyte, plånbok, journal... typ... maken hade nån extra tshirt och kamera. sen hade vi matsäck... ja så hade vi ju såklart kläder till bebis då 2 ombyten eller nåt...

Näää jeans är nog inte att rekommendera Man är ju skapligt öm där nere efteråt. jag var fullkomligt nöjd med att ligga i sjukhusets apfula nylontrosor och nattlinne tills innan vi åkte hem...

• jeng

Trollmamma,
    Jag drack mitt hallonbladste kallt med en skiva lime i! Visserligen var det ju somamr då, men jag gjorde en kanna om dagen (det ska inte stå längre än så) och drack 3 ggr. Tyckte det var mkt godare än att dricka det varmt!

Amanda,
    Ja, men jag tycker inte att jag ska behöva ta öronproppar för att han är korkad och skiter i de mediciner mot snarkningen som han faktiskt har! Dessutom så väcker han ju pojken också (när vi bor här bor vi ju i princip i samma rum allihop) och sen vaknar han ju inte själv utan det blir jag som får ta pojken...

Sansad,
    Åååhhhh både spännande och nervöst förstår jag! Du har gjort ett bra jobb den tiden som du har hållt kvar dina pojkar, och de har fått de sprutor som behövs så nu håller vi tummarna att det blir en bra förlossning också!!

Annaomasse,
    Det beror helt på vilken läkare man träffar. Vissa läkare är ju emot igångsättning öht, och diskuterar det inte ens om man inte gått 2.5 vecka över tiden så att säga, då de måste sätta igång... Vissa andra har mer förståelse för det. Jag själv hävdar starkt att man faktiskt ska orka med en förlossning också. Är bebis färdig och man har mycket problem så anser jag att man ska få välja en igångsättning om inte något kraftigt talar emot det... men som sagt, inte alla håller med. Jag har ju haft extremont båda graviditeterna, och det är absolut inte tal om att man sätter igång pga det!!

• jeng

Annaomasse,
    Du kan följa de vanliga instruktionerna på panodilen. Jag själv har ätit panodil extend nu på sista tiden och det får man ju bara ta 3 ggr per dygn... Ja, så helt enkelt du får äta panodil och alvedon och reliv, och då är det helt ok sålänge du följer de vanliga rekommendationerna! Däremot är ju ipren och såna smärtstillande och antiinflammatoriska krämer big no-no!!!

Ojsan då, verkar som att sänkan måste ha visat nåt för det blev ett plötsligt beslut för Tesan också!!
    Då håller vi tummarna att allt går bra där med!!!

• jeng

jag hade ju långvariga problem även i förra graviditeten, och alla sa hela tiden åt mig att knapra alvedon - alltså även låånga perioder!! Som smärtstillanade är det ju vanlig tat tman skriver ut alvedon på recept under flera flera år. Däremot om man tar det som tex febernedsättande, så är det ju så att har inte febern gått över på en vecka så ska man ju söka för det och inte bara fortsätta knapra alvedon så att säga!

• jeng

Ang vår lätta packning - vi har ju trots allt bara 10 minuter med bil till förlossningen!! Så behöver vi nåt mer så är det ju bara att hämta lixom!

• jeng

gud vad ni äter pepparkaksdeg och dricker julmust! jag är inte sugen alls hahaha

• jeng

Heej!
    GUUUD vad ni har skrivit idag! Har precis läst ikapp, och måste snart bege mig till bm!

Namn har vi några förslag. Tjejnamn har vi sedan sist, iaf andranamn. Sedan får vi se om det kommer ut en Ayla som tänkt eller om vi gör som med pojken och lägger till ett helt nytt namn framför de namnen vi redan har. Ted skulle egentligen ha hetat Eliah. eller ja, det var förslaget vi hade då iaf.

Killnamn däremot, känns som att vi tog alla släktnamn sist som var aktuella, så jag har jättesvårt för andranamnen den här gången!

Bebisen känns som den ligger jättekonstigt, men jag tycker att den fortfarande har huvet neråt... Börjar verkligen på allvar undra om han har fått en arm i kläm för jag blir nypen nere under huvet hela tiden, och han sjunker ju inte ner... Jaja, hoppas på några bra nyheter idag hos bm, men de lär väl inte vilja kolla tappen eller nåt...

• jeng
    AmandaBrun skrev 2009-11-24 12:47:00 följande:
    Ja! Och vi har saknat dig! Inväntar din BM-rapport senare då. Spännande....du är ju nästan i mål
    Hihi, japp, vi får väl se vad domen blir idag!
    Om de ens nämner ytterligare en glukosbelastning så tänker jag kräva att de tar ut bebisen på stört! Om de nu oroar sig för att bebisen ska bli så stor ja då har jag ingen lust att gå 2 veckor till och vänta på att han ska växa till sig!
Svar på tråden BF Januari :-) del 3