• jeng

BF Januari :-) del 3

Ellen,
    Min 15-månaders är vaccinerad nu på morgonen, så vi får se hur han reagerar under dagen och imorgon!

• jeng

Annaomasse,
    Japp, Losec mups är ok. Men pepcid duo tex innehåller ett annat ämne och det är inte ok!

Ja jag tycker inte heller det verkar som att det spelar nån roll vad jag äter, såvida jag låter bli mina favvisar gott och blandat surt. För där räcker det med 2 godisar så blir det förjävligt sen!!! Var ju så jag upptäckte det först...

• jeng
    Theannapanna skrev 2009-11-19 10:32:00 följande:
    Håll oss uppdaterade - skall också försöka få möjlighet att vaccinera Daniel.
    Här hade de dropin på bvc. Det började igår då de fick mer vaccin, så det kanske är samma hos er? Vi fick gå runt på hemsidorna för att hitta nån info för det har inte gått ut på posten eller sådär...
  • jeng

Ikväll åker vi till nya huset igen! Troligtvis blir det sista trippen, så nu åker vi inte hem förrän vi har gjort det vi måste! Redan imorgon kommer byggarna igen och börjar med ventilationen. Ph har lite rör kvar att dra i grunden, så det är det han måste få gjort i helgen. På måndag börjar byggarna kontrollera reglarna och lägga spångolvet! Hihiiiii... När det väl är gjort så kan man ju städa av och börja bo inne i själva huset istället för i garaget! Det innebär att vi iaf har ett eget krypin till jul hihihi!

• jeng

Åhh jobbigt med alla köer. Här hade jag 4 pers före i min kö, maken hade noll och Ted hade också noll pers i kö imorse!! Det har verkligen funkat kanonbra här. De har många ställen öppna, bra utspridda tider, och det verkar som tillägg till det inte direkt vara nån hysteri efter vaccinationen här, vilket ju är skönt för oss som vill ha den!

• jeng

Fangoria,
    När du börjar närma dig 3-4 cm öppen i värkarbetet, då lär du märka av det! Nej, men... Jag hade ju en vanlig förlossning sist. Jag var runt 3-4 cm i några timmar här hemma och var inte kontaktbar pga smärtan. Visst jag är inte kanonbra med smärta, men det var inte värkarna som var det värsta utan att smärtan inte släppte mellan värkarna. Det var mycket psykologiskt också, för de sa hela tiden till mig att "nej det är inte på riktigt än"...

Jaja, den här gången så har jag ju mycket förvärkar. Och de känns ibland riktigt rejält. Sådär så man kan få tanken att "oj är det på gång nu?" MEN det är fortfarande inget mot hur värkarna BLIR sen när man kommit ebn bit på väg. Utan det är mer så i starten som man kan ta fel. Och starten kan ju ta flera dygn, så därför är det ju lite svårt att avgöra.

Det jag är rädd för är att det ska göra sådär "lagom" ont och jag tror det bara är förvärkar och sen PANG så sätter det fart rejält och blir bråttom till sjukhuset...

• jeng

väntar4an 2010 skrev 2009-11-19 12:20:49 följande:

ni som tänker vacca era barn under 1,5åringar, ring först o kolla med ert bvc för vissa sjukhus bvc har satt stopp och vägrar vacca barn under 1,5årwww.aftonbladet.se/nyheter/article6134559.ab
    ja, jag läste om det. gud vilka idioter!!
    gå ut med en "varning" isåfall och låt föräldrarna bestämma själva!
  • jeng

Sirling,
    bebisarna "ska" lugna ner sig lite runt de här veckorna. Det blir sämre med plats, de börjar fetta på sig rejält och de får dessutom lugnare mönster. men det måste inte bli så heller, vissa har karate kid hela tiden

sålänge man känner gott om spontana rörelser så är det ju lugnt. men är man osäker så ska man ju ringa såklart!

jag tycker det har varit skittungt sista månaden. har bara gått och grinat och bett att ungen ska tas ut typ. men nu börjar jag faktiskt känna mig bekväm med att det är iaf två veckor kvar. jag får vila och jag kan faktiskt andas bra nu iaf, jag har inte lika mycket förvärkar... jag har en del jag vill få gjort. ja jag börjar se lättare att njuta av ytterligare 2 barnfria (eller ja bebisfria iaf) veckor! hoppas jag fortsätter kunna sova bra, så man får vilat upp sig lite!

8 dec har jag tillväxtkoll, sen kan det ju inte vara långt kvar oavsett om det blir igångsättning eller inte.

• jeng

Licens To Kiss skrev 2009-11-19 12:57:53 följande:

Min bebis snurrar utav bara sjutton fortfarande. Får sparkar nertill för att minuten senare få spark i revbenen.
    Säker på att det är sparkar du får nertill och inte boxningar? Eller har din bebis inte lagt sig rätt ännu förresten?
  • jeng

Aalexandra,
    Hihi ja en halvtimma är ju inte så mycket när det väl sätter igång men bra att de kollar upp det iaf. Jag har ju adlrig varit inne på förlossningen när jag har haft mina förvärkar nu. Utan bara varit inne på förmiddagarna...

Gud, tänk att vara öppen så utan att ha känt nånting... Ja det skulle jag kunna tänka mig efter hur jäkligt 0-4 var sist....

Svar på tråden BF Januari :-) del 3