• jeng

BF Januari :-) del 3

trollmamma,
    nää, ungefär så känns det här också. nu har magen sjunkit, jag får lov att andas, och huvet stabiliserar ju upp bäckenet lite! så äntligen börjar man kunna få sova lite bättre. nej då, då kommer halsbrännan såklart... den lär man väl inte bli av med heller förrän ungen är ute... perfekt uppladdning.

• jeng

Annaomasse
    hur gick det för dig igår? Hoppas att förvärkarna släppte!!

• jeng

Ingen tappkoll lär jag väl få idag, eller nånsin mer lät det som, för nu är det ju snart ok att bebis kommer... Hopp... Skönt ändå att veta om man tror att det är 2 veckor eller 7 veckor kvar typ... Jaja, iaf så ska jag få komma in och kolla trycken och urinen kl 11 eftersom jag har huvudvärken. Det kunde absolut inte vänta tills imorgon, utan hon skulle ringa runt och se var det fanns en tid. Blev på förlossningen till slut. Snacka om annat bemötande än det jag fick i Linköping i helgen...

• jeng

Annaomasse,
    Molvärken kan antingen vara typ träningsvärk som du säger, eller så kan det vara att förvärkarna har gått till nästa nivå bara... Hur man nu ska förklara det. Alltså förvärkar som gör nytta ger också ofta molvärk... Så är man tidigt i graviditeten och har mycket förvärkar så är det släpande molvärk som man ska vara observant på bland annat. Ökade flytningar är en annan.

Ja, konstigt att halsbrännan kom och blev så mycket sämre bara pang. Var ju först igår kväll som det slog mig när det började komma igen att det kunde vara halsbränna och inte halsont... men men förhoppningsvis ska man väl hitta nåt medel som hjälper!

Buhuuuu... Jag ville ju så gärna kolla tappen... Vet inte om jag vågar åka till huset i helgen annars... Och vi "måste" ju åka om vi ska kunna ta emot byggarna nästa vecka...

Bm som jag pratade med tyckte absolut inte att vi skulle fara och flänga, speciellt inte om jag hade problem med trycket och förvärkar. Alltså jag tycker ju inte personligen att det är så mycket fara och flänga att jag sätter mig i en bil och sover i 2 timmar och sen vaknar upp på ett annat ställe lixom... Jag vilar ju lika mycket där som jag vilar här hemma i princip... Däremot så har jag ju absolut ingen lust att få igång värkarna där efter bemötandet nu i helgen... Så nu är jag superosöker på hur jag ska göra... Men har jag inte märkt nåt på torsdag så åker vi väl antar jag. Ja, om nu inte trycket och urinen visar nåt såklart...

• jeng

Annaomasse,
    Jättevattniga flytningar är jättevanligt i slutet. Många som ringer och tror att vattnet har gått, men det är bara flytningar. Man märker ju ofta skillnad på mängden helt enkelt...

Du har ju ett bra tag kvar till bf, eller hur? Då tycker jag att du ska ringa in för det låter som att de skulle göra en koll och se så att inget är på g. Om nåt är på g vill man ju hinna ge kortison osv

HIhi, Jag hade ju regelbundna, men mesiga förvärkar 3 dagar innan pojken kom, men innan dess bara vanliga sd. Sen gick ju vattnet och då kom värkarna. Så det är nästan samma sak för mig!

• jeng

Annaomasse,
    Ja, alltså det kan ju också vara helt normalt och man kan gå med det hur länge som helst! Så det finns ju ingen anledning till panik såklart! Känner du stickningar i bäckenbotten/tappen också? Har bebis sjunkit ner? Det är väl ytterligare 2 saker att vara uppmärksam på.

Men återigen, jag sitter ju själv med allt det där och här har det ju inte kommit nån bebis ännu iaf!

• jeng

Underbara ungar skrev 2009-11-17 09:22:08 följande:

Hur länge kan en bebis ligga i säte innan den vänder sig?Jag tror att bulan fortfarande ligger med rumpan ner, 30+6 idag. Ska till mvc 31+6 o kolla läget med allt, ett vanligt besök.
    det är ju inte säkert att den nånsin vänder sig så den kan ju ligga hela graviditeten såklart. men om den inte har vänt sig vid v 35 så gör man ju vändningsförsök vad jag har förstått.
  • jeng

Sirling,
    Usch då, det låter ju inget vidare... Krya på dig!!

Annaomasse,
    Ojdå, vänder de omföderskor senare? Jag menar det är ju ändå risk att de kommer tidigare då... Fast iofs så är det ju så att de vänder sig senare också så det är väl logiskt.

Min förra graviditet kollade de i v 33 första gången och då låg han huvud rörlig. Sedan huvud ruckbar resten av kollerna, blev troligtvis fixerad vid vattenavgången alltså.
    den här bebisen har ju legat huvud och så gott som fixerad sedan koll i v 28...

hahahaha... Såg just att mitt sf-mått ökade 4 cm på sista månaden förra graviditeten det är rätt så rejält.... så står det vikt 93.3 4 dagar innan förlossningen också, men jag vet att jag var uppe på 105 på kvällen innan vattnet gick... de måste ju ha skrivit fel, eller så drog jag på mig rejält med vatten sista dagarna då..... shit

• jeng

Underbara ungar,
    Ja, den kom ju hem i helgen! Jag måste ju jämföra mvc-journalerna lite!

Du alltså jag är redan uppe i 93 kg!!! så jag tycker inte alls att du behöver oroa dig. Vi får kämpa bort skiten sen bara

• jeng

Hihi, eländestråd! jamen det är så det ska vara när det börjar närma sig!

Svar på tråden BF Januari :-) del 3