ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
Tack för svaret ludenben!! Ja visst låter det så o i kombination med allt annat jag har berättat om, som maten, sömnen, rutiner o ritualer, perceptionen mm.
Utredn startar i feb!!
Tack för svaret ludenben!! Ja visst låter det så o i kombination med allt annat jag har berättat om, som maten, sömnen, rutiner o ritualer, perceptionen mm.
Utredn startar i feb!!
Nej du minns rätt!!
Anledningen, har jag fått veta, var att hon var för liten. Hon hade svårt för detta då med, men de visste inte vilken fart utvecklingen skulle ta o en 3,5 åring kan man inte kräva lika mkt av som på 5,5 åring. NU ska hon kunna återberätta o hålla en ömsesidig kontakt, men det kan hon inte!!
Ludenben: Jag förstår din oro!! Man är ju rädd att de inte ska kunna sätta "rätt" diagnos! jag undrar nu över ms bipolära.. kanske har det med autism att göra?? vet inte, visserligen är det ju en av sveriges främsta inom just det området som varit inkopplad o medicinen hjälper ju, så det har hon nog oxå kanske då. Jag är helt förvirrad!!
Hemma leker min M inte alls. Isf med storasyster 12 år som styr upp men allt ska vara på Ms villkor.
Dagis menar att hon är med o leker med de andra men att hon måste få bestämma o styra, annaras går hon därifrån. Läste att det var typiskt för just flickor med AS..
Imorgon ska spec pedagogen komma till dagis o observera Anton o Matilda, mest anton för att han är under utredn. Hon vet inte det sista här nu med M. Ska bli intressant att höra vad hon har att säga.. Honn är "kommunens" spec.ped o handleder personalen..
Trollet Ludenben skrev 2009-11-19 22:41:09 följande:
vad är ssri??
Kramar till alla som behöver det!!
Här funkar inga beköningsystem heller..
Jäkla bolibompa förstörde hela vår kväll. Dagen varit kaos, stökig natt med båda små vakna o sen vaknade bägge på ett jäkla humör kl 05. Ikväll så hade de BIO på bompa o åt popcorn på en röd dag!!! ORÄTTVIST skrek matilda o hade tokspel så till slut så gav vi med oss o hon fick det. OM hon åt en banan innan.. Hon tog en tugga iaf o sen fick hon popcorn. Man orkar ju inte strida om ALLT jämt!!
Ska vi bombadera Bolibompa med hatbrev:):)
Ha ha!! Ja dåligt av dom;))
Trollet Ludenben skrev 2009-11-23 07:40:26 följande:
Hade mobila teamet hemma igår. Pratade om M. Både de o HAB o de övriga på BUP är övertygade om att hon har AS/högfungerande autism. De pratade om kontakten, att man inte kan samtala med matilda på ALLS samma sätt som med lillebror. Om man får ögonkontakt så är den flackig o väldigt kortvarig. När de kommer hit så möta de av A som är gald i hågen o slänger sig i deras famn, medans M inte tar notis av dem 8 ggr av 10 ens. Igår skrek hon efter ballerina när de kom. Maken hade köpt ballerina toffé o det var ju inte den vanliga sorten. Nåja, efter en timme hade hon lugnat sig o ville leka kurragömma. Hon gömde sig på samma ställe som vanligt (bakom dörren där storasyster gömt sig) o blev galen när hon hittades. Detta upprepades kanske 6 ggr. Sen skrek hon för att maten var fel osv osv hela dagen.
Kl 17 när teamet hade gått så började anton att kräkas. Spytt som en kalv fram till kl 01 inatt. tackars barn. M låter honom inte vara i fred heller o jag hade hoppats att hon kunde få vara på dagis idag, men det fick hon ej.. Såååå det blir att ta ett djupt andetag o se till att klara denna dag;)
Nu ligger de faktiskt o kollar på dora bägge två!!! I LOVE DORA:)