två lingon och ett blåbär skrev 2009-11-24 08:21:23 följande:
Känns lite tråkigt att hoppa in i tråden och vara sur och gnälla men jag måste kräkas lite och görd det gärna hos folk som förstår vad jag
menar.Vi hade ett litet familjemöte hemma där vi bestämde tillsammans med M att hon skulle återuppta läxorna (Hon har haft läxfritt nästan hela terminen). M går med på detta och igår morse gick jag för att prata med hennes lä
rare.Vi pratar om läxor och hur vi ska lägga upp det, vi kommer överens om att M ska få jobba i sin mattebok och göra minst 2 sidor i veckan hemma eftersom hon ligger efter i matten, de andra får lösblad med uppgifter som de ska lösa.Matteläxan är till tisdagar och eftersom de inte har matte i skolan på måndagar så tänkte jag lägga ner boken i väskan direkt. Då händer det första som får mig att börja undra, läraren hittar inte Ms BÄNK!!! Du får ursäkta säger han, vi möblerade om förra måndagen. När vi tillslut hittar bänken så står den placerad så att M sitter med ryggen mot katedern och tavlan! Vi öppnar bänken och en hög av lösblad, teckningar, tygstycken och annat reser sig ur bänken. Läraren rotar runt en stund men hittar inte boken och säger att jag får leta själv. Jag får tömma hela bänken och börja sortera, hans komentar till oredan i bänken är -Vi har slutat att hjälpa M med städningen, annars kommer hon aldrig att lära sig. När jag påpekar att M har stora svårigheter med att organisera och att veta i vilken ände hon ska börja svarar han -Jag har märkt det, Så gick han!!!De har också ett mycket märkligt lösbladssystem, allt som är färdigt får sättas in i pärmen, det som inte är klart ligger löst i bämken, de följer inte upp att M gjort färdigt utan det är ett egetansvar att lämna in sina uppgifter för rättning. M blir ju aldrig färdig med någonting om man inte puchar henne, så ni kan ju tänka er röran av alla ofärdiga uppgifter somväxer på hög tillsammans med teckningar och liknande.Jag är fly fläng rasande och vi börjar än en gång fundera på skolbyte, frågan är bara vart och till vad??Kramar till er alla och önskar er en bra dag
Kul att se dig vännen
Men usch vilken lärare, oansvarigt till tusen...dom akn ju inte behandla henne som ett "vanligt" barn funkar ju inte då rasar ju allt.....
Du akn inte ta BUP till hjälp att få läraren att förstå läget?
Kommer inte riktigt ihåg vad som gjorts tidigare men ett annat steg är ju att gå till rektorn.
skickar massor kramar till dig