• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Unicorn73 skrev 2009-11-18 21:57:58 följande:
    Hej alla i tråden! Ett tag sen jag skrev...läser dock alla inlägg men inte alltid jag svarar. Nu ska jag bara se om jag kommer ihåg vad jag läste i de sista inläggen....minnet vet ni . Först så hälsar jag Little Ms Chatterbox välkommen till våran tråd. Hoppas du ska trivas här. Vi försöker svara/ge råd/tips/stöttning/peppning/lyssna när det behövs . Pcalma: Skickar ett gäng kramar till dig. Ni har ju redan så mycket jobb...ni behöver ju verkligen inte mera. Usch det där med knivarna...... Elegi. Usch för tuffa mornar . Skickar ett gäng kramar till dig vännen. Hoppas ni kan få hjälp så det kan bli lite lättare på morgonen varje höst/vinter. yrrol2: Känner igen det där med knivar & täljande....min son hade oxå tagit vårat krocketspel & fixat till trumpinnar av klubborna...då blev man inte glad...speciellt inte då vi tänkte spela spelet då vi upptäckte vad han gjort...grrr Hoppas jag inte glömt någon.... Skickar mera kramar till er alla
    Tack Unicorn för kramarna
    Skickar genast ett gäng tillbaka till dig
  • elegi
    Petra78 skrev 2009-11-19 20:50:58 följande:
    Skickar ett gäng styrkekramar, bara att roffa åt sig. På lördag ska vi börja med concerta, ska bli spännande och se hur det blir med det. Å du Ludenben, ska du inte tänka på att byta ut lyckoclownen ;)))
    Jag tar en direkt...behöver till morgondagens morgon prövningar
    skickar tillbaka till dig också
  • elegi
    solskina skrev 2009-11-20 17:58:04 följande:
    Har vi en ny medicintråd eller kan jag ställa frågan här?
    Nope, vi har ingen ny för det var lite dålig aktivitet där så du får gärna fråga här

Blir det aktuellt kan jag starta en ny medecintråd
  • elegi
    Unicorn73 skrev 2009-11-20 22:09:29 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-11-20 16:38:04 följande: Nämen fy. Undrar hur den mamman har tänkt alltså....man skickar väl inte iväg sin sjuka son till skolan. Förstår att du är irriterad...hade jag med varit. Håller tummarna för att ni slipper det hela. Jag & barnen har tagit sprutan men maken säger att han ska inte ha den...får väl se om jag kan få honom att ändra sig...hmmm.
    Ja sånt gör mig vansinnig...är barnen sjuka ska dom vara hemma

Ludenben
    Håller tummarna för at ni klarar er

När Sebastian var supersjuk kunde vi inte ens beöska affären med tanke på vad andra släpar med sig i bakterieväg till affären.
  • elegi
    Trollet Ludenben skrev 2009-11-20 22:29:07 följande:
    Affärer är fullt med bakterier. Likaså kollektivtrafiken... folk sitter och hostar rätt ut på bussen. De har inte vett att hålla sig hemma när de är sjuka. Blä, det var nog hormoner i den där sprutan. Känner mig irriterad haha. Står inget om det på biverkningarna men säkert är det nåt retande änmne. Ska strax gå och lägga mig. Ska bli skönt... hoppas jag vaknar på rätt sida imorgon bara
    ja och det är ju märkligt att de svaga här i samhället ska behöva straffas coh må skit för att folk inte kan ha lite vanligt folkvett!!

Jag håller tummarna för att du vaknar på rätt sida och skulle du vakna på fel se till att du iaf går upp på rätt sida

Natti natti sov gott
    Kram
  • elegi
    Unicorn73 skrev 2009-11-21 20:42:32 följande:
    Gokväll i tråden! Kramar till alla som behöver...verkar vara en del som har haft en jobbig morgon/dag. Nu ska jag berätta en rolig sak....igår var vi & köpte ett beg Gameboy Colour (sonen har velat ha ett hur länge som helst & vi har letat & letat efter ett för en hyfsad peng) för 150:-. Så sonen har ju spelat för glatta livet igår kväll & hela dagen idag......men i förmiddags så vart jag av med sonen så jag kallade & får ett ihåligt svar långt borta & märker då att han sitter på toa...går bort till toadörren & öppnar...då sitter sonen på toa & spelar på sitt Gameboy...där hade han suttit ett bra tag kan jag säga för när han gick ut därifrån så hade han avtryck av toaringen...haha. Han kan konsten att göra lite tokiga saker som är roliga.....haha
    Ja är man inne i ett spel så är man haha

Tar en kram och skickar tillbaka
  • elegi
    två lingon och ett blåbär skrev 2009-11-24 08:21:23 följande:
    Känns lite tråkigt att hoppa in i tråden och vara sur och gnälla men jag måste kräkas lite och görd det gärna hos folk som förstår vad jag menar.Vi hade ett litet familjemöte hemma där vi bestämde tillsammans med M att hon skulle återuppta läxorna (Hon har haft läxfritt nästan hela terminen). M går med på detta och igår morse gick jag för att prata med hennes lärare.Vi pratar om läxor och hur vi ska lägga upp det, vi kommer överens om att M ska få jobba i sin mattebok och göra minst 2 sidor i veckan hemma eftersom hon ligger efter i matten, de andra får lösblad med uppgifter som de ska lösa.Matteläxan är till tisdagar och eftersom de inte har matte i skolan på måndagar så tänkte jag lägga ner boken i väskan direkt. Då händer det första som får mig att börja undra, läraren hittar inte Ms BÄNK!!! Du får ursäkta säger han, vi möblerade om förra måndagen. När vi tillslut hittar bänken så står den placerad så att M sitter med ryggen mot katedern och tavlan! Vi öppnar bänken och en hög av lösblad, teckningar, tygstycken och annat reser sig ur bänken. Läraren rotar runt en stund men hittar inte boken och säger att jag får leta själv. Jag får tömma hela bänken och börja sortera, hans komentar till oredan i bänken är -Vi har slutat att hjälpa M med städningen, annars kommer hon aldrig att lära sig. När jag påpekar att M har stora svårigheter med att organisera och att veta i vilken ände hon ska börja svarar han -Jag har märkt det, Så gick han!!!De har också ett mycket märkligt lösbladssystem, allt som är färdigt får sättas in i pärmen, det som inte är klart ligger löst i bämken, de följer inte upp att M gjort färdigt utan det är ett egetansvar att lämna in sina uppgifter för rättning. M blir ju aldrig färdig med någonting om man inte puchar henne, så ni kan ju tänka er röran av alla ofärdiga uppgifter somväxer på hög tillsammans med teckningar och liknande.Jag är fly fläng rasande och vi börjar än en gång fundera på skolbyte, frågan är bara vart och till vad??Kramar till er alla och önskar er en bra dag
    Kul att se dig vännen

Men usch vilken lärare, oansvarigt till tusen...dom akn ju inte behandla henne som ett "vanligt" barn funkar ju inte då rasar ju allt.....
    Du akn inte ta BUP till hjälp att få läraren att förstå läget?
    Kommer inte riktigt ihåg vad som gjorts tidigare men ett annat steg är ju att gå till rektorn.

skickar massor kramar till dig
  • elegi
    gabrielito skrev 2009-11-24 20:19:20 följande:
     Jo Gabriel är 6år.Och det är ju rätt så mycket skrik och grin i det här huset så det känns inte riktit som vi behöver mera...Avtog deppigheten eller slutade ni med stratera och i så fall varför? Tacksam för alla svar! maria
    6 åringar rent generellt är deppiga, min son är också 6 år men har inga funktionshinder och äter inte åsna mediciner men han tycker också att han är värdelös och att han lika gärna kan dö ibland det går i perioder.
    Menar inte att alla 6 åringar är så här men jag menar att det finns helt vanliga 6 åringar som håller på likadant...vi var inne i en intensiv period för ett par månader sedan nrä det dagligenpågick liknande diskussioner.
    Menar inte heller att det behöver vara helt nomalt men det behöver inte bero på medecinen
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig