• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Sol1
    Skickar oxå mängder med kramar och hoppas att du finner en lösning, fö håller jag med norgesessan men vill tillägga en sak och det är inte för att göra dig ledsen elelr så men jag ber dig att ha i åtanke att om du är väldigt negativ så kommer även sonen att vara det så för hans skull försök att se möjligheterna med HVB skolan istället för svårigheterna MEN jag ahr full förståelse för att du inte gillar tanken, skulle inte jag gjort heller men som sagt är det nu det bästa för din son så är det bra om ni är med på samma tåg så att säga annars blir det nog bara superjobbigt för er båda.
    Gooogla på nätet på HVB läs på prdentligt så du vet hur dom jobbar, då kanske du lättare kan se fördelar, sök även här på fl, aknske finns det nån som ahr startat en liknande fråga i en tråd som kan hjälpa dig reda ut vad som blir bäst för sonen så att han också känner att det är det bästa för honom.

Kram

• elegi

Hellooooooo alla
    Idag har vi varit på återgivning av ADHD utredningen och hon har ADHD *suprise* ne inte speciellt förvånad eller chockad det jag däremot inte var riktigt beredd på var att hon erbjöds medicinering så på måndag ska vi träffa läkaren på BUP och diskutera Conserta.
    Det känns iaf bra och hon skulle ringa och prata med Alexandras lärare och berätta resultatet

• elegi

Tack tjejer

pcalma skrev 2009-10-12 21:22:32 följande:
    Tack Ludenben! Ja två hela hade juunderlättat en hel del. Då hade jag sagt adjöss till jobbet för ett par åt kan jag lova!! Vilat upp mig o städat o gjort sånt som jag vill under de timmar barnen kommer att vara på dagis o skola nästa läsår (8.40-13 må-to) så det blir att se till att överleva Elegi! Skönt att det är klart nu!! Hoppas det funkar bra med medicin!! Här var det möte med alla på skolan (lärare (berörda) rektor, skolsköterska, elevvårdstem o spec.ped) inne på BUP o vi föräldrar var oxå med- Det var superbra!! Likadant på dagis efter matildas diagnoser
    Hon frågade om ett vi ville ha ett sånt men jag vet att läraren ganska nyss var på resursteamet och fick infon därifrån så hon skulle ringa och kolla hur läraren kände och sen återkomma till mig ev. så kanske det räckte att informera läraren per tele om hon nyss fått info från resursteamet då deras basutredning pekade åt samma håll
  • elegi
    mammajoanna skrev 2009-10-13 06:40:51 följande:
    Hej allihopa! Jag hoppas inte att ni tar illa upp nu för jag har själv inget barn med adhd, dock har min syster en son som jag upplever ha problem med vissa saker. Min syster håller med, men ser nog inte allt. Jag tycker synd om henne och hennes son då jag upplever att han får alldeles för mycket skäll och skrik på sig av fröknarna på dagis när han istället behöver proffessionell hjälp. Jag älskar honom över allt annat och vill att han ska få det bättre. Som det är idag får han bara skäll hela tiden och jag tror inte ens att han förstår vad han gör fel. Min fråga är: hur gamla var era barn när de fick sin diagnos?
    Ålder är ju lite olika sen skiljer det från kommun till kommun när dom gör utredning oftast inte förräns runt 5-6 års ålder tyvärr.
    Men här har dom som kriterie för att utreda att problemen måste finnas på 2 stället ex. dagis+hemma, kika in i länkarna i ts och läs lite så kanske du kan tipsa mamman om länkarna oxå, antingen pratar man med bvc eller så ringer man direkt till BUP, finns ju en hel del tips som amn kan ha nytta av oavsett diagnos ADHD eller inte.
    MEN även om inte problemen finns på två ställen så kan alltid BUP hjälpa till med föräldrastöd så om inte annat kan man iaf få den hjälpen.

alla är välkomna i våran tråd så länge ämnet är ADHD eller liknande
  • elegi

För ett tag sen var det många som diskuterade sängvätning här inne, denna länken dök upp på facebook, vet inte om det är nåt att ha men ifall att så lägger jag den här oxå

www.torrnatt.nu/

• elegi
    carita1974 skrev 2009-10-13 18:50:26 följande:
    Hej hej tjejer...Guud vad det är svårt att hålla modet uppe ibland..ibland känns livet med sönerna såååå deprimerande...dom är ju inte som andra barn...och alla dessa mammor och pappor som tycks veta hur det är att leva med 2 bokstavsbarn...när dom inte ens har egna...det tar både psykiskt och fysiskt på en...blir så arg på folk runt om som ska tycka så myckle..som det här med barnledighet...JAG BEHÖVER det för att orka..orka ta hand om alla mina 3 barn...vila upp mej och ladda batterierna...alla dessa trådar om hur dålig mamma/pappa man är om man har barnvakt etc etc....WALK A MILE IN MY SHOES...oxh säg sen samma sak...trust me...dom kommer ändra uppfattning... Usch..idag är jag på hugget och lite små ilsk...den berömda veckan på ingående och folks idiotiska kommentar...F´låt...behövde skriva av mej.... :-S
    KRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
  • elegi

becca78
    Skrev ett lååååååångt svar till dig men det försvann när jag postade så kunde inte sidan visas.
    Iaf så ville jag önska dig välokommen hit och tråden är till för att kräkas av sig i och de som inte har det jobbigt just då stöttar och supportar
    Vill du läsa om våran väg till diagnos (snart 9 åriga dottern fick i måndags) så kan du läsa min blogg
    Kram

• elegi

Uj uj uj nu har nån trapat i klaveret
    Någon har varit inne och kommenterat i min blogg
    "varför vill man ha en diagnos? Visst, barnet kan få hjälp i skolan efter en diagnos, men som det verkar så har barnet inga problem i skolan (Vad gäller adhd, att inte ha kompis hör ju inte alls ihop med adhd!!!) Om inte resursteamet ser några problem, vad är då problemet? Adhd-problematik visar sig oftast i skolan, att vara överaktiv hemma beror oftare på att de har tråkigt. Nu har ditt barn stämpeln för resten av livet och kommer knappast att få fler kompisar av det! Hur är ni gentemot barnet? Att behandla barnet som friskt gör barnet ofta friskt, för enligt min mening, som har stor erfarenhet av adhd, verkar ditt barn inte ha sjukdomen?! Hoppas att hon slipper diagnosen och att allt löser sig!!"

Välkomna in att kommentera

• elegi

Bra tjejer gen denna någon vad den tål, låt denna någon märka att hon kommenterade i helt fel blogg och att hon är ute på riktigt hal is

• elegi
    Unicorn73 skrev 2009-10-14 20:32:33 följande:
    Jag har kommenterat . Vilken idiot måste jag säga.....blir bara så förbaskad på förstå-sig-påare. De borde verkligen läsa på riktigt ordentligt!!
    Tack vännen
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig