• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Trollet Ludenben skrev 2009-11-06 09:27:50 följande:
    haha Frodo gillar inte jeans, han vill bara gå i mjukisar för jeans är hårda och obekväma. Men nu har jag fått honom att acceptera jeans. Jag har köpt skärp med starwars och spiderman plus märken man styker fast.. Nu är det helt plötsligt roligt att ha jeans när de är spidermanbyxor Men de får inte vara tajta, då gillar han de inte utan lite större, vidare går bra... skönt. Mjukisar är ju bekvämast men jeans är mer praktiskt på hösten och våren när de inte har termosar.
    Ett tips är dessa modeller från Ellos och H&M
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=216114&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

shop.hm.com/media/products/755/DXL755_68755_79000_99_9999.jpg

HM´s är lite bättre för de har förstärkningar på knäna men båda är supermjuka och med mysbrallalinning och lite resår nertill
  • elegi
    elegi skrev 2009-11-06 12:04:47 följande:
    Ett tips är dessa modeller från Ellos och H&M www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate...= shop.hm.com/media/products/755/DXL755_68755_7... HM´s är lite bättre för de har förstärkningar på knäna men båda är supermjuka och med mysbrallalinning och lite resår nertill
    Vill du kolla mer på dom från H&M så kolla barn/pojke/byxa/jeans tror det var på andra uppsalget för 129:-
  • elegi
    Trollet Ludenben skrev 2009-11-06 12:10:15 följande:
    men jösses, de hade jag helt missat. Nästa gång jag köper byxor till Frodo blir det sånna. Tack för länkarna Vi behöver inte särskilt ofta köpa byxor till Frodo. Han är så liten i kroppen så han har fått mycket från mina kompisar som har jämnåriga barn eller barn som är ett eller två år äldre och just jeansen har bara vart traditionella. Nu vill han ju ha dom eftersom det är "spiderman" men när jag köper själv nästa gång så blir det sånna här Han är så liten till kroppen 122-128 har han i storlek. De kläder han fått senaste från kompisens unge är 134-140 och de hade det barnet växt ur och bägge ungarna är 7 år...
    Sebastian oah Frodo är väl lika gamla?? S blev 6 i maj och till honom har jag precis börjat med 122/128 och dom är stora och långa, men det är också en fördel med dessa iom att det är lite resår nertill så kan de vara lite stora.
    Alexandra som precis är fyllda 9 hon har precis växt ur 122/128 och 134/140 är stor och långt, tur det är modernt med tajta jeans som går bra att ha uppvik på
  • elegi
    leeena skrev 2009-11-06 16:59:58 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-11-06 16:39:02 följande: Enligt W själv så hade han inte gjort något alls,och han brukar alltid berätta även vad han själv gjort, även om han för den delen har svårt att se sin del av att det blir som det blir så brukar han iaf säga om han gjort något mot den andre. Tydligen hade S bara flygit på honom helt oprovcerat. Jag är lite orolig för vad de ska säga när jag ringer,känns som att de kommer att försvara sig med att W gör ju minsann också såna här saker osv osv.Men det gör ju inte saken mer acceptabel,och jag vill ju inte att han ska behöva vara rädd för att gå till skolan. Att ingen ur personalen såg vad som hände gör ju inte saken bättre. Tycker ju att de borde ha ringt hem hit om de förstått allvaret i det hela. Rektorn är bra,jag funderar på att ringa direkt till honom på måndag .Frågan är om det är dumt att gå förbi lärarna,kanske borde prata med dem först? Sambon sa också : ring till hans föräldrar,frågan är om det löser något ? Tydligen så brukar S hamna i bråk med de andra på skolan och verkar ofta bli aggresiv och ta till våld,men det är ju antagligen föräldrarna väl medvetna om !! Hade det varit W så hade jag ju självklart velat veta om vad som hänt,men det får de ju veta från skolan. Som förälder blir man mest uppgiven när något sådant händer och ens barn är inblandat, man kan ju inte vara DÄR och se till dem,så det är väl skolan jag borde vända mig till ,eller ?
    Jag hade ringt hem till läraren nu redan ikväll för att du går och funderar på detta hela helgen är inte bra.
    Min A var tidigare väldigt duktig på att berätta även när hon gjort fel men sedan hon börjat skolan så verkar det som att det är för mycket att ta in så hennes del försvinner, hon har aldrig gjort något och även om dom har löst situationen i skolan så är den inte löst för henne, men så behöver ju inte alla vara för det
    Iaf så är det bra att få lärarens sida och sedan även de andra föräldrarnas sida, säg att din son kommit hem och berätat att något hänt mellan honom och deras son och att du vill att dom kollar läget med honom ang. vad som ev. kan ha hänt och sedan ringer tillbaka till dig.
    På så sätt kan du få det andra barnets sida helt neutralt, aksnke är det så att det barnen har någon problematik också iom att det ofta blir aggresivt och då kanske ota får skulden vilket resulterar i att ringer du och anklagar deras son för att ha gjort ditten eller datten så blir dom genast offensiva.
    Menar inte att din son gjort något utan bara att jag ser till mig själv, om nån ringer till mig och säger att din dotter har gjort det här och det där och jag inte ens fått chansen att höra hennes sida så går nog jag in i försvarsställning.
    När dom sen ringer upp så berättar du vad din son sagt har hänt och de kan berätta vad deras son sagt, är det helt skilda historier ta ett möte med rektor, lärare, förldrar och barnenoch red upp vad som egentligen hänt, be även läraren kolla med en och en av de andra eleverna vad som hänt, dom har ju sett.
  • elegi
    haberg skrev 2009-11-07 13:20:05 följande:
    hej! jag har presenterat mig i den andra tråden o nu tittar jag in o säger hej . Har varit inne lite i våras o hejjat o så, men nu känner jag att det är dax o va med på riktigt . Har försökt att läsa lite då o då för att lära mig om er alla, men blandar lätt ihop så vi får ha lite tålamod. Vi har en rätt lugn förmiddag här så kan sitta liten stund vid datorn... Om barnet får en diagnos, har man alltid rätt till vårdbidrag då?vem beslutar om det? bara nyfiken... Är det någon som har erfarenhet av Nu-teamet på Huddinge Sjukhus? Hoppas ni alla får en bra helg! hälsningar//Hanna
    För att få vårdbdrag behövs ingen diagnos det räcker med att du har ett läkarintyg som styrker att misstanke finns
    Välkommen förresten
  • elegi

Vill bara passa på att välkomna alla nya
    Passar även på att tipsa er om att kika i tips och länktråden som är länkad i ts, det finns ingen aktuell tråd just nu men det känns lite som att tipsen sinade, finns önskan om att öppna upp en ny så hojta så fixar jag det.
    Iaf så finns massor med tips i den och de som fanns tidigare (länkade i tidigare tråden)

• elegi

Ludenben
    Usch vad jobbigt vännen, inte nog med att det är jobbigt för dig du har Frodo att ta han dom också som har lite svårt att få fram sina känslor på annat sätt än att stissa runt
    Hoppas att läget för din pappa snart blir bättre så att livet blir lite lugnare hemma hos er, det har varit mycket i år för Frodo
    En jättekram till er

• elegi
    pcalma skrev 2009-11-08 21:10:55 följande:
    elegi: Du som är duktig på att länka o så.. du skulle inte vilja lägga in länkarna i tipstråden med de byxorna som det står om på sidan 41? mjuka jeans med muddar från ellos o h&m. Hade varit bra att de ha länkarna där:)
    Då får jag starta en ny tips och länk tråd för den i ts har gått ut, men det kan jag absolut fixa men då får ni/vi försöka använda den och fylla den med massor nya tips...ska samman ställa de tips vi ha och lägga in där också för man orkar ju inte gå igenom 100 trådar med tips.

Håll ut det kommer alltså en nu tips och länktråd, hojtar när den är klar
  • elegi
    pcalma skrev 2009-11-08 21:57:37 följande:
    Elegi: Du är en klippa=)
    Tack

Har dock varit väldigt dålig på att "visa" mit i tråden men är loite allmänt trött på fl och kikar bara in korta stunder för att läsa här och för att göra mitt "jobb" som guide och välkomna nya medlemmar i deras gästböcker.
    Men jag läser det mesta som skrivs här även om jag inte "syns"
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig