leeena skrev 2009-11-06 16:59:58 följande:
Trollet Ludenben skrev 2009-11-06 16:39:02 följande: Enligt W själv så hade han inte gjort något alls,och han brukar alltid berätta även vad han själv gjort, även om han för den delen har svårt att se sin del av att det blir som det blir så brukar han
iaf säga om han gjort något mot den andre. Tydligen hade S bara flygit på honom helt oprovcerat. Jag är lite orolig för vad de ska säga när jag ringer,känns som att de kommer att försvara sig med att W gör ju minsann också såna här saker osv osv.Men det gör ju inte saken mer acceptabel,och jag vill ju inte att han ska behöva vara rädd för att gå till skolan. Att ingen ur personalen såg vad som hände gör ju inte saken bättre. Tycker ju att de borde ha ringt hem hit om de förstått allvaret i det hela. Rektorn är bra,jag funderar på att ringa direkt till honom på måndag .Frågan är om det är dumt att gå förbi lärarna,kanske borde prata med dem först? Sambon sa också : ring till hans föräldrar,frågan är om det löser något ? Tydligen så brukar S hamna i bråk med de andra på skolan och verkar ofta bli aggresiv och ta till våld,men det är ju antagligen föräldrarna väl medvetna om !! Hade det varit W så hade jag ju självklart velat veta om vad som hänt,men det får de ju veta från skolan. Som förälder blir man mest uppgiven när något sådant händer och ens barn är inblandat, man kan ju inte vara DÄR och se till dem,så det är väl skolan jag borde vända mig till ,eller ?
Jag hade ringt hem till läraren nu redan ikväll för att du går och funderar på detta hela helgen är inte bra.
Min A var tidigare väldigt duktig på att berätta även när hon gjort fel men sedan hon börjat skolan så verkar det som att det är för mycket att ta in så hennes del försvinner, hon har aldrig gjort något och även om dom har löst situationen i skolan så är den inte löst för henne, men så behöver ju inte alla vara för det
Iaf så är det bra att få lärarens sida och sedan även de andra föräldrarnas sida, säg att din son kommit hem och berätat att något hänt mellan honom och deras son och att du vill att dom kollar läget med honom ang. vad som ev. kan ha hänt och sedan ringer tillbaka till dig.
På så sätt kan du få det andra barnets sida helt neutralt, aksnke är det så att det barnen har någon problematik också iom att det ofta blir aggresivt och då kanske ota får skulden vilket resulterar i att ringer du och anklagar deras son för att ha gjort ditten eller datten så blir dom genast offensiva.
Menar inte att din son gjort något utan bara att jag ser till mig själv, om nån ringer till mig och säger att din dotter har gjort det här och det där och jag inte ens fått chansen att höra hennes sida så går nog jag in i försvarsställning.
När dom sen ringer upp så berättar du vad din son sagt har hänt och de kan berätta vad deras son sagt, är det helt skilda historier ta ett möte med rektor, lärare, förldrar och barnenoch red upp vad som egentligen hänt, be även läraren kolla med en och en av de andra eleverna vad som hänt, dom har ju sett.