ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
Trollet Ludenben skrev 2009-11-23 10:10:47 följande:
Trollet Ludenben skrev 2009-11-23 10:10:47 följande:
Trollet Ludenben skrev 2009-11-23 14:13:21 följande:
Trollet Ludenben skrev 2009-11-23 21:36:04 följande:
Trollet Ludenben skrev 2009-11-23 22:09:12 följande:
två lingon och ett blåbär skrev 2009-11-24 08:21:23 följande:
Ja I kommer också hem och har blivit slagen ibland och samtidigt vet jag hur han är han slåss också ofta han är ingen liten ängel, jo i mina ögon förvisso. Och när det har vart bråk så ser han aldrig sin egen del i det. Så har han en kompis från parallell klassen som säger till honom att slå de andra och då gör han bara det utan att fundera på varför eller vad han själv skulle få ut av det. Men iaf så måste jag ju ta honom på allvar när han berättar att någon slagit honom i skolan, men när man frågar i skolan så är det aldrig nån vuxen som sett nåt.
Det är väldigt frustrerande när man aldrig kan följa upp eller reda ut nånting, även när andra föräldrar kan komma fram när jag hämtar I i skolan och säga att han sparkade min dotter i magen och lämnade henne gråtandes, frågar man I då så säger han ja det gjorde jag, vet inte varför, förlåt. Vart är rastvakterna egentligen?
Hejsan nu har vi flyttat det har gått jättebra. Har ju vart på lekplatsen här och lekt många gånger så att I fått vänja sig, och hälsat på några grannar i förväg så han har verkligen blivit förberedd på detta. I tvingade mig att packa upp allt så att det såg ut som vanligt samma dag som vi flyttade in annars kunde inte han sova. Det var rätt skönt ändå efteråt att ha allt klart men vi var uppe bra sent på natten. Imorgon är första dagen i nya skolan har ännu inte fått något besked om han kommer få nån resurs eller ej. Hoppas hoppas att I ska ha en bra dag imorgon så han får börja på bästa möjliga sätt.