Inlägg från: Rödhåriga tjejen |Visa alla inlägg
  • Rödhåriga tjejen

Vi som gör äggdonation ute i Europa

LoLiNi skrev 2009-10-11 17:04:06 följande:
    Jag är född dagen före lucia - har inte spelat mig någon roll förutom att det var hopplöst med fest i tonåren - alla skulle på luciavaka...:)Jag har då aldrig varit efter på något vis! Det har nog mer med ens egen förmåga att göra!
    Jag vill bara förtydliga att jag absolut inte ser det som någon nackdel att vara född i december. Inte att man är efter eller så heller. Jag ber om ursäkt om du uppfattade det så.
  • Rödhåriga tjejen
    LoLiNi skrev 2009-10-12 00:13:40 följande:
    Rödluvan - det var egentligen inte ditt inlägg som retade mig, jag hittade troligtvis inte igen det andra då och du lade ut texten hur den andra personen nog kunde ha tänkt... så då råkade det bli dina ord som fick ta smällen. Ledsen för det!Lycka till!
    Skönt. Ingen fara, jag trodde nog att det var så men jag ville försäkra mig om att jag inte hade gjort dig upprörd.

Lycka till du med. Jag är lite "luddig i huvudet" av alla hormoner så jag minns inte riktigt var i processen du är, men jag håller tummarna.
  • Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-11 21:15:48 följande:
    Merlot: Ha ha  SÅ långt norrut är jag inte. Bara i Ångermanland. Fast det har ju varit minusgrader här på nätterna förstås... Men börjar bli akut med vinterjacka där magen får plats... Rödluvan: Hi  hi. Nu var det inte mamma jag syftade på (även om jag kan bli lite irriterad nån gång - men det går bra för det mesta). Det var mer hur länge jag ska stå ut i den här 'hålan' - eftersom jag bott i Stockholm i många år, och trivts så bra där
    Ha ha - vad skönt! Ja, då får vi se hur länge du står ut.
  • Rödhåriga tjejen

Tack alla för att ni delar med er om ruvar-känslorna!

Jag kan bara hålla med, det är himla påfrestande och jag analyserar minsta symtom. Är på RD4 och vaknade med ont i ryggen imorse... genast drog tankarna igång och oron. Nu har jag bestämt mig för att det bara är vanlig stelhet efter all anspänning. Det onda sitter högre upp i ryggen och inte i ländryggen, så det gjorde mig lite lugnare.
    Det är svårt att somna på kvällen... Jag brukar inte ha svårt att somna annars.

kramiiis: Å vad jag håller tummarna!!! Snart är det test dag för dig. Skall du testa med blodprov eller urinprov?

• Rödhåriga tjejen
    sodkt skrev 2009-10-12 14:07:05 följande:
    Rödluvan, oj jag har nog missat att du är ruvare nu,, jag håller tummarna!
    Tack!
  • Rödhåriga tjejen
    kramiiis skrev 2009-10-12 14:09:36 följande:
    rödluvan: spännande! urinprov och jag som har så svårt att hålla mig från att gå på toa stup i kvarten (har alltid det, så inget symtom). Funderar nästan på att gå till vårdcentralen och be dem ta ett HCG blodprov, undrar om det gör det utan remiss
    Jag fick ordinerat att ta HCG och Progesteron i blodprov - två prov med en dags uppehåll mellan dem. (Man vill tydligen se att värdena ökar, därav två prov.)

Jag ringde min MVC idag och de fick inte ta dessa prover som tillhör "utredningen" innan man är gravid. Jag blev hänvisad till min gynekolog. Så nu har jag ringt hans mottagning och beställt remisser för blodproverna.

Kanske kan du få en remiss via din husläkare på din vc?
  • Rödhåriga tjejen
    kramiiis skrev 2009-10-12 14:56:52 följande:
    rödluvan: ja jag får kanske ta och kolla upp det. Men får väl ta och testa att hålla mig så jag kan göra urinprov oxå hehe.isisisis
    Kiiiiip.

isisisis:
  • Rödhåriga tjejen
    plupp06 skrev 2009-10-12 15:29:54 följande:
    Hjälp!! jag gick på toa nyss och såg att det var lite brunaktiga flytningar, är på ruvardag 11
    Hej Estra! Förstår att det är oerhört nervigt. Jag tror som Caribe att det är för tidigt att veta vad det betyder. Ju, mer jag pratat med mina vänninor som fått barn inser jag att var och varannan blöder. Det verkar vara jättevanligt. Och så läste jag även Gottisens inlägg tidigare i denna tråd ang att hon blött rejält och tom fått ut klumpar - och trots detta är gravid med tvillingar. Det inlägget har jag som peppning för egen del.
    Så vad jag vill säga är: härda ut, vännen, fast det är olidligt svårt.
    Jag håller tummarna för dig!

Jag kan tillägga att jag kommer vara i din sits nästa vecka och förmodligen precis lika orolig. Och att det svåraste som finns att göra då är väl att härda ut...
  • Rödhåriga tjejen
    saknarknytte skrev 2009-10-12 16:31:11 följande:
    Grattis Tjorven.Tack för Makima, Caribe, Kramiis för er uppmuntran och stöd. Jag tror att ni har helt rätt. Det är lite mycket nu med ruvningen, flytten plus att jag går nu in i sluttampen av att sälja in mitt projekt. Det är mitt största projekt någonsin och skulle innebära ett enormt karriärlyft om det går igenom. Dock så måste jag dölja mina grav.planer för de skulle kunna riskera att jag förlorar projektet. Helt sjuk jag vet men så är min bransch. Måste därför få ett beslut så snart som möjligt. Känns nästan som jag ljuger för dem genom att inte berätta. Sambon ringde imorse och kollade hur läget var med mig. Störtgrina när han var så gullig. Han bad mig komma förbi hans jobb så att han kunde få krama mig efter det jag hade varit på lunch i och med att jag skulle vara i närheten. Kändes himla bra att kramas. Nu är jag hemma och väntar på honom och tårarna rinner för minsta sak. Jag beundrar verkligen er som har varit med om detta eller är mitt i det. Hade aldrig kunnat föreställa mig hur jobbigt det är. Kram,Lipsillen
    Hej söta lipsill!
    Skönt att du fick kramar av din sambo. Man behöver lite extra kärlek minst sagt i den här processen. Hormonerna spökar som bara den och man vet inte hur man skall tolka dem. Ingen kontroll har man alls. Mycket jobbigt. (Jag gillar att ha koll.)

Ha inte dåligt samvete för att du inte berättar om din ÄD för projektet. Det är inte ditt fel att samhället är så knasigt att det kan vara till din nackdel att vara gravid.
    Det får bli ett angenämt "problem" (obs jag tycker inte att det är ett problem) att ta upp längre fram.
  • Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-12 19:37:58 följande:
    Knytte: Tack!! Va gulligt av dig Ruvartiden är den värsta he-vetes tiden - så det är inte konstigt att du mår så där vännen, när du dessutom har massa annat på gång.Rödluvan: Håller med dig ang blödningarna. Tycker faktiskt klinikerna borde informera om att det kan komma, och vara helt ofarligt. Och att det tvärtom kan vara ett tecken just på att man ÄR gravid. Med tanke på att nästan alla råkar ut för det, och alla blir lika oroliga. Allvarligt talat undrar jag hur många av de som är gravida nu som INTE haft lite brunt blod i början av grav??? Tror faktiskt en majoritet haft det. Funderar nästan på att göra en liten studie om det - alltså en omröstningstråd här...
    Ja, det är verkligen en information man borde få. Själv har jag alltid trott att blod=det är kört för den här gången... Så jag är lite lugnare nu när jag vet att det är vanligt.

Jag försöker säga till mig själv att det inte är konstigt egentligen med blödningar i början av en graviditet eftersom kroppen kanske är lite "trög" på att fatta att den är gravid. Att man blöder för att hormonbalansen är lite "ojämn" i början av de hormoner som talar om för kroppen att den är gravid. Dvs det hormon som skall hålla kvar slemhinnan inte är så starkt i början. Och äter man då dessutom Trombyl/blodförtunnande så blöder man ännu mer.

Det var min hobby-tolkning av blödningarna.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa