mytrouble skrev 2009-10-12 19:37:58 följande:
Knytte: Tack!! Va gulligt av dig Ruvartiden är den värsta he-vetes tiden - så det är inte konstigt att du mår så där vännen, när du dessutom har massa annat på gång.Rödluvan: Håller med dig ang blödningarna. Tycker faktiskt klinikerna borde informera om att det kan komma, och vara helt ofarligt. Och att det tvärtom kan vara ett tecken just på att man ÄR gravid. Med tanke på att nästan alla råkar ut för det, och alla blir lika oroliga. Allvarligt talat undrar jag hur många av de som är gravida nu som INTE haft lite brunt blod i början av grav??? Tror faktiskt en majoritet haft det. Funderar nästan på att göra en liten studie om det - alltså en omröstningstråd här...
Ja, det är verkligen en information man borde få. Själv har jag alltid trott att blod=det är kört för den här gången... Så jag är lite lugnare nu när jag vet att det är vanligt.
Jag försöker säga till mig själv att det inte är konstigt egentligen med blödningar i början av en graviditet eftersom kroppen kanske är lite "trög"
på att fatta att den är gravid. Att man blöder för att hormonbalansen är lite "ojämn" i början av de hormoner som talar om för kroppen att den är gravid. Dvs det hormon som skall hålla kvar slemhinnan inte är så starkt i början. Och äter man då dessutom Trombyl/blodförtunnande så blöder man ännu mer.
Det var min hobby-tolkning av blödningarna.