Inlägg från: Rödhåriga tjejen |Visa alla inlägg
  • Rödhåriga tjejen

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Estra: Jag har inte fått någon förklaring ännu. Hoppas få en imorgon måndag.
    Tack för infon om mensvärken i samband med Progynon. Det känner jag också av. Då kanske jag kan vara lite mindre orolig.

saknarknytte: Jag har inte läst bipacksedeln. Får ta och göra det. Brukar undvika att läsa om alla biverkningar för att jag inte skall oroa mig och känna efter om jag fått några.

mockaruta: Jag tror inte att din sena tablett hade något med ditt mf att göra. Så det behöver du inte lasta dig själv för alls. Kram på dig.

Makima46: Jag har tvivlat i 7 år. Så du är inte ensam. Fast just nu inför ÄD känner jag inte samma tvivel som vid mina IVF:er. Jag hoppas min positiva känsla håller i sig.

• Rödhåriga tjejen
    saknarknytte skrev 2009-09-29 16:38:01 följande:
    Rödluvan, hur mår du och har du fått något svar? Kram
    Hej alla! Tack för all omtanke!
    Jag har haft jättemycket att göra på jobbet och fått jobba över, så jag har inte hunnit med att läsa förrän nu. Puh.

Ang mina spottings så har jag fått lugnande besked. Ifrån AVA svarade man att det inte var ovanligt med spottings vid östrogenbehandling.
    Samma sak sa min gyn här hemma samt att när man bygger slemhinna så här kan den växa så fort att det läcker ut lite. Jag gjorde även VUL som visade på 8,8 mm slemhinna. Riga var nöjda med det och ändrade inte Progynonet.

Sen har jag även, på saknarknyttes tips, läst i bipacksedeln att det är en vanlig biverkan på Progynon med spottings. man kan tom få blödningar. Även ont i magen. Så det stämmer också.

Det roliga är att sen jag ställt frågan här och läst på så har spottingsen upphört. Har inte haft några på 2 dagar. Puh!

Nu skall jag lägga mig i soffan.

Kram på er allihop.
  • Rödhåriga tjejen
    Bette skrev 2009-09-29 22:30:39 följande:
    Hoppas att allt går superbra för dig tjejen, tänker på er som är i farten att göra behandlingen snart. Nu skall det plussas för fullt.Bette
    Tack Bette! Det värmer. Jag hoppas såååå att jag snart är i din situation.
  • Rödhåriga tjejen

Hur funkar det med "äggklasserna"? Har läst er skriva om klass 2 och 3 mm. Kan någon förklara?

Estra: Vad kul! Lycka till!

• Rödhåriga tjejen
    Caribe skrev 2009-10-01 09:01:35 följande:
    Det är nog olika system på alla kliniker, men i Åbo klassar dom äggen från 1-5, klass 1 inträffar i princip aldrig, klass 2 är oxå ovanligare och extremt god kvalitet, klass 3 är det vanligaste och fortfarande bra kvalitet men räknas mer som medel är dock fortfarande bra nog att frysa in, klass 4 är inte lika bra klass och går inte att frysas in, klass 5 går ej att använda/sätta in (det var klass 5 jag fick 2 st av i första försöket... tur för mig att dom inte gick att använda så jag fick ett nytt försök)
    Aha. Tack för att du förklarade!

saknarknytte: Min man kallar mig för "min lilla addict". Så han tycker jag är beroende av FL. Och det har han nog rätt i. Jag behöver er.
  • Rödhåriga tjejen
    Gottisen skrev 2009-10-01 19:46:29 följande:
    Är chockad!!!Har varit på 2 ul förra veckan pga stora blödningar, båda gångerna har de sagt att det är missfall på ena tvillingen, den andra tickar på.Idag var jag på ul igen. Nu tickar 2 hjärtan. Jag väntar tvillingar. Läkarna sa att jag kommer att få mycket blödningar pga missfallet, men inte en droppe har kommit sen jag fick jätteblödningen i torsdags. Efter all oro skall jag nu försöka smälta att det är tvillingar, har ju inte ens fattat att jag är gravid : )Makima46: Jag tar 5 mg Prednisolon och 75 mg Trombyl varje dag sen insättningsdagen.
    Wow! Grattis!
  • Rödhåriga tjejen
    saknarknytte skrev 2009-10-02 12:54:12 följande:
    Tack alla för stödet. Fick precis reda på att min donator fick ut 13 ägg. Kram
    Jag håller tummarna för dig!

Kramiiis: Helt otroligt vilket resultat!! Ta hand om dig nu och lycka till med ruvningen!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa