Inlägg från: Rödhåriga tjejen |Visa alla inlägg
  • Rödhåriga tjejen

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gottisen skrev 2009-10-12 19:04:52 följande:
    Tror jag hamnat i en depression eller nå´t. Gråter och är ledsen morgon till kväll. Har tappat lusten till allt. Jobbet går dåligt också.Har fortfarande inte accepterat eller förstått att jag är gravid. Känns som att jag pratar om någon annan när jag berättar om mig själv. Är liksom vid sidan av. När jag varit på vul och de säger att det tickar fint så är mitt svar: vad bra. (Jag vill skrika och gråta av glädje).Jag vill verkligen ha mina små men min hjärna verkar inte våga ta till sig dom. Jag jobbar hemifrån vilket innebär att jag är väldigt ensam. Det har funkat i alla år eftersom jag tränar aktivt och träffar mycket folk då. Nu har jag strikt träningsförbud, skall bara ta det lungt och inte lyfta eller anstränga mig. Visst, jag gör allt som behövs för att det skall gå vägen. Men vem vet, vul var i fredags, kanske är det inga tickande hjärtan längre. Ingen idé att glädja sig. Ush... jag vet att jag är orealistisk... men jag är bara så himla ledsen hela tiden. Tårarna rinner hela tiden : (
    Det låter jättejobbigt. Din stackare.
    Jag föreställer mig att om jag blir gravid så kommer jag ha väldigt svårt att tro att det är sant. Att våga känna glädje är att blotta sig för risken att bli besviken om det inte skulle gå. Det blir liksom ett slags skydd att inte våga hoppas. Jag hoppas att det vänder snart för dig och att du vågar känna hopp. För med hoppet kommer glädje och energi att orka vidare.
    Ta hand om dig och ring några kompisar och be dem komma och vara med dig.

Kramar
  • Rödhåriga tjejen
    Lippa skrev 2009-10-12 21:06:56 följande:
    Får man vara med på ett hörn här...Jag är en sammanboende 40+:are som är på RD11 och som inte har någon tidigare erfarenhet av ÄD. Tycker att detta forum på Familjeliv verkar spännande och givande. Förstår att jag inte är ensam om min situation... Tiden hit har varit lite tuff med diverse biverkningar av Progynon och eller Crinone. För mig är det första ÄD-försöket och jag har redan haft ett svagt positivt test. För bra för att vara sant????!!!
    Välkommen! Vad spännande med ditt plus!
  • Rödhåriga tjejen

Nalle har ett blått hus skrev 2009-10-13 10:22:35 följande:

I övermorgon åker vi till Ryssland för att bli gravida *håller tummarna*. Har tagit spruta, ätit alla små karameller jag blev tillsagd att äta och är nu redo att åka på "semester" och få med en eller ett par extra souvenirer hem ;) De är bara ett fåtal som vet anledningen till att vi åker - de flesta tror att vi ska på bröllopsresa och så vill jag ha det. Det finns alldeles för många som inte skulle acceptera eller respektera vårt val och jag har varken ork, lust eller energi att ta den diskussionen nu känner jag (hormonellt monster som man är).Går allt som det ska blir vi gravida på måndag :D
    Lycka till på "semestern" och jag håller tummarna för ett par trevliga väldigt små "souvenirer" med hem. Det var väldigt roligt formulerat av dig. hi hi!

Du har ingen skyldighet att tala om för andra att du/ni gör en ÄD. Det är ert beslut och inget andra har med att göra. Så ha inget dåligt samvete för det.
  • Rödhåriga tjejen
    saknarknytte skrev 2009-10-14 12:05:10 följande:
    Actionvera, ditt inlägg till Gottisen var så himla bra. Hjälpte även mig. Kram
    Mig med. Tack actionvera!!
  • Rödhåriga tjejen
    geten skrev 2009-10-14 16:01:10 följande:
    isisisis: Va bra Jag har bara tittat på priset på Rmc i Linköping där vi går nu. Har ju halkat in lite här hos er fast jag gjort mitt äd i Sverige. Hoppas att ni inte blir arga nu Tycker att detta är en så bra tråd och det finns ju inte så många om just äd.
    inte då. Klart du skall vara med här!
  • Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-15 10:36:27 följande:
    Åh nej söta Kramis. Så tråkigt... Hoppas på dina frysisar istället Kram!
    Jag kan bara hålla med. Kramiiis, jag tänker på dig.
  • Rödhåriga tjejen

Tack, Caribe!
    Är på RD 8 idag och har ingen aaaaaaaaaaaning om hur det går.
    Har insett att alla symtom kan kan bero på hormoner, graviditet och annalkande mens. Jag kommer inte heller testa innan.

Grattis Makima!

Carmencita: Din blödning låter helt som det skall. Jag antar att du skall göra som jag skulle, nämligen meddela kliniken att du fått din blödning. Då kommer de ge dig de datum du skall göra VUL för att kolla att du är nedreglerad. (Jag går på AVA Riga.)

Kram på er tjejer!

• Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-17 01:06:15 följande:
    ...
    Rödluvan: Du är ståndaktig du som kan avstå från att tjuvtesta
    ...
    Jag är nog bara feg.
    Jag är väldigt rädd för att få minus och helt enkelt vågar jag inte testa... Vill skjuta upp ett ev negativt besked så länge som möjligt.
    Men jag funderar på att gå och köpa ett gravtest och testa med urinprov på dagen mellan blodproven. Att för första gången i mitt liv gå och handla ett gravtest vid 38 års ålder känns som det verkligen är på tiden att jag får göra det.

Kramiiis, Carmencita o sodkt: Tack för era tummar!

Saknarknytte: Låter olidligt spännande. Jag håller tummarna för testresultatet! Ta det lugnt med flytten.

Caribe: 9 veckors väntan på mens efter det du gått igenom låter oerhört jobbigt. Men jag hoppas att tiden har givit dig möjlighet att berarbeta din sorg och givit dig kraft inför FET. Då har tiden inte varit helt förgäves. Kram på dig!! Skickar ut ett "lockrop" för att din mens skall komma: Komsi, komsi - lyssna på Caribe nu!!!
  • Rödhåriga tjejen
    plupp06 skrev 2009-10-17 20:58:05 följande:
    Jag funderade nog lite tvärtom, ville få ett ev negativt besked så tidigt som möjligt, tycket det var outhärdligt att gå och vänta på testdagen. Men att testa "för" tidigt kan nog vara vanskligt, risken kan ju finnas att man är gravid men att det ännu inte hunnit ge utslag. Hi hi, jag ser framför mig en kvinna på apoteket med en stor röd toppluva som fnissar och smusslar med ett gravtest
    hi, hi. Ja, som dessutom kommer åka till ett annat apotek än hennes vanliga för att vara säker på att ingen känner igen henne. Hennes röda toppluva är rätt iögonfallande.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa