Inlägg från: Rödhåriga tjejen |Visa alla inlägg
  • Rödhåriga tjejen

Vi som gör äggdonation ute i Europa

isisisis skrev 2009-10-31 15:08:31 följande:
    Förstår du är orolig.Det blir man.Men det ÄR jättevanligt med blödningar i början.Jag blödde flera gånger med nån vecka emellan.Det var lite rött på papperet på toa,torkade rött några gånger,sedan övergick det i brunt i några dagar.Det hände säkert 3-4 ggr.Så länge man inte har väldigt ont samtidigt så brukar det oftast vara ok.Men du kan alltid ringa gyn och fråga om ett VUL.Du vet säkert att soffläge och extra vagitorer är det bästa? Hoppas det lugnar sig.Det gör det säkert.Kram
    Tack isisisis! Nu känns det lite lugnare. Jag har tid för mitt första vul på onsdag och det känns skönt. Hoppas på att de då kan se hjärtan som pickar. Det vore oerhört lugnande.
  • Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-31 15:15:42 följande:
    Rödluvan: Konsulterar nu min dagbok : Precis dom där ruvardagarna hade jag också lite rött blod av och till som i flytning, lite röd/rosa och sedan även brunt. Hade stickningar i ljumskarna, lite sveda över livmodern, och illamående av och till. Så allt är OK kära vän!! Försök tro på det nu. Se åtminstone ditt illamående som ett MYCKET gott tecken! Allt det där är helt normalt i början av en graviditet. Precis som Estra skriver - dels är livmodertappen känslig/lättblödande - och du håller ju fortfarande på med vaggisarna. Dels växer ju det lilla (dom båda?) embryot där inne i slemhinnan och det räcker att det växer nära någon blodåder så kan det bli en liten (helt ofarlig) blödning då och då, allt eftersom det växer. Det har min gynkompis sagt. Och som jag sagt förut; av alla som blivit gravida här efter ÄD - så verkar de allra flesta haft små blödningar (eller även större) i början av grav. Det verkar vanligare det - än att man INTE haft något blod... Så försök inte oroa dig mer nu!!! Kram
    Tusen tack för detta kära Mytrouble! Det gjorde mig mycket lugnare. Det känns extra bra med att få din fysiologiska beskrivning av hur det fungerar och varför det blir blödningar. Jag skall försöka att inte oroa mig, men det blir svårt för jag är väldigt duktig på att oroa mig... Jag borde nog ha fått OS-medalj i oro för länge sedan - när jag tänker efter. Kanske borde jag flytta till "Älta"?

En förändring som varit denna vecka var även att jag i onsdags fick instruktioner i från min klinik att öka mina vaggisar till tre per dag. Det gjorde jag också. Innan dess hade jag bara två per dag.
  • Rödhåriga tjejen
    Bette skrev 2009-10-31 15:20:07 följande:
    Ibland kan det också vara så att man kommer åt och rispar med naglarna eller så när man sätter in vagitorierna, slemhinnorna är så sköra under graviditeten.Bette
    Aha. Då skall jag nog ta och korta ner mina naglar. Jag vill inte ha denna oro pga att jag rispat mig själv.
  • Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-31 17:34:10 följande:
    Hi hi Fniss. Tur du fick DET rådet. Svårt när man inte kan tänka själv Men allvarligt Rödis, du borde verkligen få OS-medalj i förmågan att oroa sig och måla f-n på väggen Fast å andra sidan är det det som skiljer oss människor från djuren - dvs att vår hjärna har en välutvecklad pannlob med förmåga att planera framåt, inse tänkbara konsekvenser OCH därmed att oroa sig. Så du kanske bara har en ovanligt fin och välutvecklad pannlob?
    Ha, ha! Ja, så måste det vara! Jag får ta och se om jag inte kan hitta en skönhetstävling för pannlober.
  • Rödhåriga tjejen
    plupp06 skrev 2009-10-31 16:57:58 följande:
    Jag har lagt ner "fina -långa-välmålande naglar" proceduren sedan jag gav mig in i detta, fram med häcksaxen och kapa dina naglar nu rödluvan!
    nu är naglarna väck.
  • Rödhåriga tjejen
    Carmencita03 skrev 2009-10-31 17:17:24 följande:
    ...
    Rödluvan: hoppas det känns bättre! Det är ju ganska vanligt med små blödningar i början. Det är ju så mycket som händer i livmodern med alla nya blodkärl som ska bildas och har man lättblödande slemhinnor är det ofta därifrän blodet kommer. Men, jag vet hur jobbigt det är att knappt våga gå på toa!!! En väldigt jobbig period med all oro, som man inte vill visa, men som upptar nästan hela ens medvetande! Hoppas det gårbra nu!!KRAMAr till er alla ochha en sköön lördagkväll!!
    Ja, det är riktigt oroligt. Just nu känns det bättre. Jag har sovit större delen av dagen känns det som och ingSet mer blod. Jag har nog lättblödande slemhinna - i alla fall får jag i vanliga fall väldigt lätt blåmärken. Jag hittar blåmärken och undrar vad jag gjort - det behöver inte ha varit något som gjort ont som orsakat det...

Önskar dig också en skön lördagskväll och lycka till med din behandling! Jag tyckte det lät klokt att boka ett extra vul när det närmar sig behandling/åka iväg för ET. Ju mer info du har desto bättre.
  • Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-31 19:37:16 följande:
    Rödluvan: Förresten - tar du inte Trombyl också - eller?
    Nej, faktiskt inte. Det verkade inte behövas.
  • Rödhåriga tjejen
    plupp06 skrev 2009-10-31 17:18:35 följande:
    Är jättenervös för VUL, rädd att inte se hjärtat.Förövrigt så får jag erkänna att jag mår totalt skit, jag känner mig inte bara illamående utan jag spyr flera gånger dagligen. Är lite orolig att mediciner jag tar inte hinner tas upp av kroppen innan allt kommer upp igen. Funderar på allvar hur jag ens ska kunna ta mig till jobbet på måndag när man går runt i en konstant bakfylle känsla. Kan inte ens äta lunch så mina kollegor kommer ju undra vad som hänt med mig. Vill ju inte berätta varför jag mår så dåligt...
    Ja, jag som är duktig på att oroa mig har redan börjat oroa mig för det också efter morgonens illamående.
    Dvs hur förklara sig utan att avslöja sig. Men sen kom jag fram till att det får bli som det blir. De flesta av mina kollegor vet om min barnlöshetsproblematik och att jag gör behandlingar ibland, så det kanske är lättare om det kommer fram? Jag vet inte. Man behöver ju inte sitta och prata om det även om de vet om det, menar jag. Men som sagt, jag vill också ha det för mig själv till efter vecka 12-13.
    Jag skall handla kex imorgon att ha i mitt skåp på jobbet, så jag kan knapra på dem i förebyggande syfte. Om möjligt. I värsta fall får man väl sjukskriva sig om man inte klarar av att fungera. Det är ju lättare att vara dålig hemma än på jobbet.
  • Rödhåriga tjejen
    sodkt skrev 2009-11-01 05:37:06 följande:
    Rödluvan71 , Jag har inte hängt med i detta forumet på ett tag, ser att du fått ett pluss, bra! Men läser också att du fått blödningar och oroar dig,, jag vet hur det känns,, man ör skitorolig.. Men jag håller nu tummarna för det bästa,, när har du VUL et? Det borde vara snart,,,
    Jag har vul på onsdag. Jag längtar verkligen dit och hoppas jag får goda nyheter då. Förhoppningsvis får jag lättare att inte oroa mig efter det... Jag har inte fått mer blödningar så jag hoppas att det håller sig lugnt på den fronten. Jag är konstant trött och mår illa till och från. Fast nu oroar jag mig för att jag inte mår tillräckligt illa.. Men jag är ju en dryg vecka efter Estra så det kanske är nu det börjar... med tanke på att hon mår jätteilla nu enl vad jag förstått.

Hur går det med dig sodkt?
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa