plupp06 skrev 2009-10-31 17:18:35 följande:
Är jättenervös för VUL, rädd att inte se hjärtat.Förövrigt så får jag erkänna att jag mår totalt skit, jag känner mig inte bara illamående utan jag spyr flera gånger dagligen. Är lite orolig att mediciner jag tar inte hinner tas upp av kroppen innan allt kommer upp igen. Funderar på allvar hur jag ens ska kunna ta mig till jobbet på måndag när man går runt i en konstant bakfylle känsla. Kan inte ens äta lunch så mina kollegor kommer ju undra vad som hänt med mig. Vill ju inte berätta varför jag mår så dåligt...
Ja, jag som är duktig på att oroa mig har redan börjat oroa mig för det också efter morgonens illamående.
Dvs hur förklara sig utan att avslöja sig. Men sen kom jag fram till att det får bli som det blir. De flesta av mina kollegor vet om min barnlöshetsproblematik och att jag gör behandlingar ibland, så det kanske är lättare om det kommer fram? Jag vet inte. Man behöver ju inte sitta och prata om det även om de vet om det, menar jag. Men som sagt, jag vill också ha det för mig själv till efter vecka 12-13.
Jag skall handla kex imorgon att ha i mitt skåp på jobbet, så jag kan knapra på dem i förebyggande syfte. Om möjligt. I värsta fall får man väl sjukskriva sig om man inte klarar av att fungera. Det är ju lättare att vara dålig hemma än på jobbet.