• LoLiNi

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Hinos skrev 2009-11-17 11:00:54 följande:
    Vi döpte våra embryo till Knoll och Tott för att vi skulle kunna prata med dem och få dem att känna sig välkomna och då var det mycket lättare att få positiva tankar. Jag berättade varje dag hur efterlängtade de var och hur mycket vi skulle älska dem om de bara fastnade. Jag gör det fortfarande men nu är det lättare då man är vi vecka 19+2 Så bara positiva tankar hela tiden för alla er som ruvar!!!
    Vi kallar våra embryos för "krumelurerna" ;)
    Sambon försökte med knoll o tott, men då sa jag att det var redan taget! :)

Ska nog kalla dom för Denzel o Tiffany om båda fäster! ;)

/Låla
    *** gravid - tills vidare ***
  • LoLiNi

Har inte fått några rekommendationer än eftersom jag fortfarande inget hört om hcg-testet igår...

Hoppas doktorn ringer snart - blir alldeles galen av att vänta... {#lang_emotions_undecided}

//Låla

*** gravid - tills vidare ***
  • LoLiNi

Sköterskan hos min doktor ringde precis hcg på rd11 var 96!
    Fick VUL till den 10/12 - två dagar före min födelsedag! ;)

//Låla

*** gravid ***
  • LoLiNi

Tack, Bette! Det ska bli spännande att se om det är en eller två!
    Vet inte hur jag ska klara av att vänta tills dess med att få veta mer…
    Är lite sugen på att använda min andra remiss nästa vecka för att få veta hur mycket det ökar med... ;)
    Men den går ju genom min svenska läkare, vet inte hur populärt det är! :)

kramiiis - det här kommer säkert att gå bra, du vet att det finns flera här som haft bättre lycka med FET än med ET, i synnerhet när din kropp redan var "inställd"!

Glöm inte alla dessa små saker som talar för och kör Makimas metod med visualisering!
    Jag tror också att det hjälper!

Gosekramar till alla rara!
    Låla

*** gravid! *** :)
  • LoLiNi

kramiiis-gumman: jag kände mig mensig hela första veckan... ;) och nu bara av o till...
    Du är den som känner din kropp allra bäst så du kan säkerligen avgöra om det är rätt eller inte... men ge inte upp hoppet förrän du vet säkert!
    Jag håller massvis med tummar o tår för dig!

Varma kramar o mycket peppning!
    Låla

*** Embryos fäst o väx, embryos fäst o väx, embryos fäst o väx! ***

*** gravid ***
  • LoLiNi

Loppa - den räcker! Inte oroa dig i onödan!
    Min var 7 mm och det hade enligt flera här räckt med råge o då var det en vecka kvar till ET. Min gyn dubblade min östrogen-dos (femanest, estrafem...) för säkerhets skull, men det var troligtvis inte nödvändigt. Hon sa att den borde vara 8 mm... Så din lär nog räcka! :)

Kram Låla

*** gravid ***
  • LoLiNi
    lillalii69 skrev 2009-11-18 21:22:42 följande:
    Jag har fyllt 40 så vi får ingen mer lanstings hjälp utan måste fixa Äggdonator själva (det är inte lätt), eller åka utomlands. Har sökt på nätet så ögonen blöder... har inte blivit mkt klokare av det. Rekomendera gärna bra (och billiga) kliniker! Vi söker oxå en gynekolog i Uppsala som skulle kunna hjälpa oss med UL och att skriva ut recept eftersom varken Ackis eller Linnekliniken vill hjälpa till med det.
    Först kolla bakåt i trådarna här på kliniker, det har vid minst två tillfällen listats en hel massa! Använd sökmotorn överst i vänsterspalten!
    Priser är bäst att ni kontaktar de kliniker om som verkar lämpliga för just er, dessa förändras hela tiden. Mycket beror på tillgången på donatorer som jag inbillar mig fluktuerar en del.
    Vi har varit i Tartu, Estland på Elite Klinik och det kostade ca 45 000 kronor, många ger priserna i Euro. De har flera behandlingsvarianter beroende på makens simmarkvalitet också - kanske räcker det inte med IVF utan ni kanske också behöver icsi för att ägg o spermier ska maximeras! Då kostar det ytterligare... Sen resor, uppehälle...

Att hitta en läkare i Sverige som är villig att hjälpa till är onödigt svårt, men kliniken ni väljer kan ibland rekommendera, eller den svenska kliniken kan känna till någon...
    Det blir mycket mejlande och ringande för att få reda på saker!

Jag rekommenderar att du läser/ögnar igenom hela denna tråd och dess föregångare för svar och råd!

Lycka till!
  • LoLiNi
    kramiiis skrev 2009-11-19 10:04:55 följande:
    rödluvan: tack söta bette: kändes det som vanlig mensvärk? försöker vila, men jag blir så rastlös carmencita: tummar hålles för dig och det hårt!! bettina: jag har oxå funderat på vart sjutton man kan vända sig. Nånstans måste det ju finnas ngn sorts jour-gyn. googla är väl mitt enda tips tyvärr. kram! caribe: GRATTIS TILL MENS! JIPPIHOOO äntligen! åhh vad jag hoppas för dig nu söta vän! tack för tummar mina känslor bara stormar för tillfället. vet inte ritkigt om jag orkar göra fler försök efter det här jag är HELT SLUT! på 1,5 år har jag gjort 7 behandlingar... trodde inte det tärde så här mycket. Naivt kanske. hmm. Samtidigt har jag levt i en djup depression, gått i terapi och halvt som halvt brutit kontakten med mina idioter till föräldrar. Känns som om jag måste styra upp ngt annat innan jag fortsättter med fler försök. Fast samtidigt så är det försöken som fått mig att överleva, det tänds ju ändå alltid ett hopp när man börjar en ny behandling. Och den enda dröm jag har är att få bli mamma! jag vill så gärna! ibland så tvingar jag mig själv att drömma mig bort till ett underbart liv med 1-2 små barn som springer runt på gräsmattan hemma och leker. Jag vill så gärna få känna på det livet! Kan ju inte ge upp än. Det måste gå på ngt sätt! MEN HUR?? Mår lite illa idag, men tror det är pga trötthet, har inte sovit nåt. Hade så rejält ont i svanken igår att jag blev tokig. Idag är jag mensig i magen och det småvärker lite. Är ju bara på rd 9 så alldeles för tidigt att testa samtidigt som jag bara vill få se det där minuset och få gå vidare istället. kram på er alla goa kämpar!
    kramiiis - jag kan bara hålla med villsågärna38 - och jag instämmer även i att iaf jag tycker det låter som allt det jag skrev när jag ruvade. Jag har visserligen inga andra försök eller tråkiga erfarenheter att jämföra med... vilket kanske i sig är en "blessing in disguise"!
    Fast man ska inte underskatta lärdomar som kommer från svårigheter, "whatever doesn't kill you, makes you stronger"!

Caribe: grattis till mens - jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta av rördhet när du beskrev hur tabletten åkte in i samma sekund som blodet föll... obeskrivligt!

Massor med pepp till alla, ruvare som väntare och gravida!
    Låla
    *** gravid *** :)
  • LoLiNi
    kramiiis skrev 2009-11-20 12:29:20 följande:
    bettina: hoppas verkligen du hittar ngn som har öppet när du behöver göra vul! är nog rätt olika när blödningen kommer. kram! bette:härligt med bra stöttepelare saknar det ------------- hej och hå inte riktigt lika neggo idag. Ingen mensvärk än och inga andra känningar heller vad jag kan komma på. Men extremt ont i ryggen efter att jag ramlade i trappan igår kväll, klant lixom. Blir så trött på mig själv ibland. Haha Hoppas ni alla får en härlig fredag och en mysig helg! kramar
    Åh, söta klant - fick ett litet skratt av din "klant lixom" - det låter som jag! Nu är jag ännu klumpigare än vanligt och har ingen koll alls på mina lemmar! :)
    Slår i och knuffas för att jag inte riktigt vet var jag har mig själv riktigt!

Ha en bra och lugn helg själv, kramiiis och alla andra!
    Låla
  • LoLiNi
    saknarknytte skrev 2009-11-20 14:16:29 följande:
    Hej alla tappra! Jag vill bara tacka för alla fina mejl jag har fått från så många efter mitt inlägg. Ni har fått mig att vilja komma tillbaka. Det var skönt att få bekräftat att det inte bara var jag som blev upprörd över någras dåliga uppförande. Jag håller på att läsa ikapp inläggen och jag blir så glad och rörd till tårar när jag läser hur ni fina, tappra och underbara kvinnor stöttar varandra. Många kramar,
    Kram på dig själv du! ;)

/Låla
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa