• LoLiNi

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Grattis igen, Makima och första grattis till saknarknytte!

Hmm mytrouble saknas under gravida på listan. Har sån tveksam kontakt med nätverket att jag inte kan lägga till henne - kan någon annan eller mytrouble själv kanske fixa det?

Jättekul med alla plus!

• LoLiNi
    mytrouble skrev 2009-10-18 15:42:16 följande:
    Låla: Man lägger in sig själv på listan - så det är upp till var och en Men jag har inte gjort det (än) - har varit lite tveksam till det. Har tyckt det räcker att jag är på listan i 'gamling-tråden' www.familjeliv.se/Forum-7-124/m47920867.html där jag håller till mycket. Kanske känt att jag passar lite bättre på den listan än här, där vissa är nästan halva min ålder He he. Men jag ska fundera på saken... Kram
    Jag tycker att du hör hemma här hos oss! Jag är bara "några" år yngre än dig! Du inger mig så mycket hopp om att få bli mamma en dag!
    En jättekram för att du är ett sånt stort stöd och gott föredöme för mig iaf!
  • LoLiNi

Blir alldeles utmattad av att hänga mellan två olika läkare och en ger den andra "order" via mig och jag ska försöka förklara saker jag inte förstår själv riktigt...
    Fick svar från min estniske läkare, angående att jag hade en blodpropp för 20 år sedan, och han tycker att jag nog ska ta Clexane-injektioner i förebyggande syfte, så då ringde jag min läkare här i Sverige och berättade vad han sagt för sköterskan. Hon skulle prata med läkaren och återkomma, annars skulle JAG ringa imorgon på läkarens telefontid!
    Nog kan jag väl ringa imorgon, men jag tycker att när det gäller så här speciella fall med så kort ledtid att man kan anstränga sig att åtminstone höra av sig till mig IDAG!
    Det är väl inte för mycket begärt! Eller?

Dessutom så mår jag hyfsat pyton av östrogen-tabletterna!

Bläääh!

Kramar och peppning till oss alla!

• LoLiNi

Är glad att min svenska läkare ger klara och precisa svar på mina frågor, sen får vi se vad det är värt!
    Hon trodde inte det behövdes något extra VUL och jag hinner inte heller den här veckan, men hon skrev ut Trombyl åt mig som jag ska börja ta så nu känns det tryggare igen!

Glad att ni finns allihop, med pepp och information när man behöver den!
    Är djupt tacksam!

Simma lugnt allihop!

• LoLiNi

Här hänger man knappt med i svängarna!
    Grattis Rödluvan! Och till dig också Estra! :)

mytrouble skrev:
    "Låla: Så din svenska doktor tyckte inte du behövde ta Klexane/Fragmin? Isf kanske du skulle behövt fortsätta under graviditeten med det. Trombyl skyddar ju inte mot såna blodproppar. Å andra sidan var det ju 20 år sedan du hade propp - så det kanske är 'preskriberat' "

Nej det verkar inte som om den svenska läkaren tycker det - får se vad den estniske läkaren tycker om samma det! Proppen jag fick för 20 år sedan var från yttre påverkan och ej av ärftliga orsaker. Vad gör Klexane/Fragmin som Trombyl inte gör under graviditeten?

Har ont i min långtidsstukade fotled och blir lite paranoid och tror genast att det är en propp... :)

/Låla

• LoLiNi

Wow - vad spännande det är nu! Så många som har plussat och så många av oss som har eller ska påbörja vår resa mot plus!

En sak som maler runt i min skalle är att göra allting så optimalt som möjligt - att ha så mycket fakta på handen som möjligt så man gör de bästa valen och få bra resultat direkt!

Vet att det är svårt att springa innan man kan gå, men i alla fall!

• LoLiNi

Vi andra tänker på dig och oroas med dig, Estra! Men som Bette sa att oroa sig kanske inte är så bra så försök att tänka på nåt annat... *ursvårt, jag vet*

Vi håller tummarna för dig och ditt pyre!

Kram Låla

• LoLiNi
    plupp06 skrev 2009-10-23 14:32:49 följande:
    Försöker vila, men jag är otroligt rastlös i kroppen. men ska krypa ner i sängen och läsa bok nu tänkte jag. Min data verkar haka upp sig och skickar flera meddelanden idag.
    Duktig tjej! :)
    Det verkar som om många nätverk är tröga i Sverige just nu! Så det är nog nätet som orsakar dina många meddelanden! :)
  • LoLiNi

Tänk, om en vecka är vi i Tartu och ytterligare några dagar efter det - ET!!! :D

• LoLiNi
    1814 skrev 2009-10-26 15:35:41 följande:
    Får man välja donator på AVA? Gäller det alla ÄD-kliniker utomlands? Hur är upplägget? Är bara nyfiken, hoppas det går bra att jag frågar!
    På Elite i Tartu, Estland får man en avidentifierad lista med donatorer när man bestämt sig för deras klinik, den innehåller parametrar som bl a ålder, längd, vikt, ögon- & hårfärg, utbildning, civilstånd och antal egna barn.
    Så går det nog till på de flesta kliniker eftersom målet är att hitta en donator som är så lik mottagaren som möjligt!

Lycka till,
    Låla
    *** snart åker vi till Tartu, yeay ***
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa