• saknarknytte

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Tack alla ni för råd ang svamplockningen. Jag är och min familj är enligt min Sambo svampfanatiker. Vilket är sant för det är som en sport för oss. Jag har några riktigt fina ställen som jag inte har varit på ett tag så det riktigt kliar i fingrarna. Vi ska flytta till en ny lägnehet näst nästa helg så det blir inte några fler utflykter till landet. Stället är inte vinterbonat så det blir för kallt att vara där efter mitten av okt. Flyttningen är riktig dålig tajmning men som tur vad så packade jag som en galning innan ET så det mesta är gjort. Men det känns ändå lite stressigt att ta det lugnt bland alla kartonger när man ser en massa som måste göras. Tur att man har en bra man och en familj som ställer upp. Efter ET så behandlar de mig som om jag är prinsessa gjord av glas. Jag tror att jag kör en kompromiss och tar med mig min mamma i skogen så får jag en skön promenad och hon får plocka i utbyte mot att jag avslöjar mina fina ställen. ; )

Rödluvan, har tänkt på dig hela dagen. Ruvarkompis, hur gick det?

Kram

• saknarknytte

Ursäkta men måste fråga, hade någon av er problem med era magar när ni ruvade. Jag är så hård i magen att det är en kamp att gå på toan. Jag måste ta i för kung och fosterland för att det ska gå och jag blir helt svettig plus att det gör ont . Vet att det låter larvigt men jag är rädd att ansträngningen ska ge mig missfall. Jag dricker massor av vatten för att det ska bli bättre plus tar tarmreglerande pulver men inget hjälper. Magproblem började i samband med ET så det måste vara någon av medicinerna som gör mig hård.

Kram

• saknarknytte
    Makima46 skrev 2009-10-08 09:03:38 följande:
    Hej "ruvarkompisen"!Prova du teet och tala om vad du tycktejag tycker koffeinfritt kaffe smakar blääääDu kan säkert lugnt åka och plocka svamp. Promenader är ju bra och ökar ju blodcirkulationenJag har fått dessa ordinationer i alla fall:Ingen alkohol (ganska självklart)Dricka mycket vätskaIngen sex på 7 dagar ( fast vi kommer att vänta längre)Inga tunga lyftInga hopp och hård träning ( typ aerobics,spinning)Inget solande eller solarium,bastu ( för att inte förhöja kroppstemp.)Vid behov av värktabletter ska jag ta tabl. med paracetamol ( typ Panodil)Makima 
    Tack för alla tips. På sistone har jag endast druckit Nescafé. Från att ha hatat det så har jag blivit helt beroende. Köpte därför Nescafé koffeinfritt och det är helt ok. Ska nu gå och göra mig en kopp av ekologiskt rooibos te med smak av ingefära. Återkommer med ett utlåtande. : )
  • saknarknytte
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-08 17:45:11 följande:
    Hej alla ni underbara medsystrar! Tack för att ni bryr er om mig.Nu har jag vilat en stund på hotellet efter ET som gick jättebra!!! Nu är jag ruvare till två toppklass embryon. Det ena på 14 celler och det andra på 9. Vi fick 12 toppklass embryon till frysen.Dr Violeta var väldigt nöjd och sa detta var ett utomordentligt bra resultat. Hurra!!! Det här känns helt overkligt!
    Wow vilket resultat. Stort grattis! Kram
  • saknarknytte
    isisisis skrev 2009-10-08 17:12:14 följande:
    Det är progesteronet som gör dig hård.Endel blir det inkl jag.Jag måste dricka en massa,tar inolaxol och även linfrö varje dag.Ändå är jag också hård.Jag har fått köpa microlax som är laxerande som man sprutar upp.Det har hjälpt iaf.Det är inte farligt för gravida.Smart trick med mamma.
    Tack isisisis för tipsen! Tar inolaxol varje morgon men jag ska nog utöka och ta en påse även på kvällen. Bra idé att ha microlax hemma. Hoppas att kroppen vänjer sig och att det lättar.
    Kram
  • saknarknytte
    merlot skrev 2009-10-08 19:22:29 följande:
    RD13.
    Vännen, jag är så ledsen för din skull. Hoppas ändå på andra blodprovet och att det visar annorlunda. Många kramar
  • saknarknytte

Merlot, mitt hjärta går ut till dig. STORA KRAMAR

• saknarknytte
    mytrouble skrev 2009-10-08 21:36:52 följande:
    Roiboos=rött te är också bra för oss gravida Eftersom man ska ta det lugnt med kaffe och inte vill dricka svart te - man blir nog förstoppad ändå Jodå Knytte, det är som Isis säger - graviditetshormonet progesteron som man blir förstoppad av. Och under graviditeten blir det ännu värre Esther: Jag har för mig att det var EGV som Sleepingbeuty var lite skeptisk till...Rödluvan: Fantastiskt resultat! Helt osannolikt! Jag SA ju det hi hi. Grattis och ruva lugnt nu
    Befarade att det var progesteronet. Mina gravida väninnor har under alla år pratat till leda om förstoppning vid graviditet men trodde inte att det skulle inträffa så tidigt. Är väl för att det är så koncentrerat. Undrar hur det blir sen. Gulp! ; )

Rödluvan och Hinos, det blir till att inhandla katrinplommon juice. Skål!

Makima, Roobios teet är jättegott. Som Mytrouble sa så ska även gravida dricka teet. De sa i affären att i Sydafrika ges teet till gravida, barn och till ammande. Tydligen ska teet stimulera bröstmjölproduktionen.

Estra, jag unnar mig earl grey te på morgonen och sedan kör jag koffeinfritt kaffe och Roobios te under resten av dagen. Det är inte så mycket koffein i te som i kaffe. Håller med Makima, du ska verkligen inte ha dåligt samvete över att du drack en latte.

Kramar
  • saknarknytte
    merlot skrev 2009-10-09 11:07:55 följande:
    Tack alla snälla. Igår ville jag rulla ihop mig i en liten boll i en grop och glömma allt som har med barn att göra. Men vet ni vad - familjerätten ringer nu på morgonen och säger att vi har fått plats på adoptionskursen i slutet av oktober. Hur kunde dom veta att jag behövde en god nyhet just idag?Och så ringde jag Huddinges fertilitetsenhet för att höra hur det går med vår köplats och en sur tant svarade att vi ska få en kallelse i början av november för att göra en utredning om vi ska få IVF eller äggdonation. Jag försökte föklara för henne att IVF inte är aktuellt utan att det är äggdonation som gäller och hon blev ännu surare, men bekräftade i alla fall att vi får prata med en läkare om det i november. Alternativ 3 som kanske blir sista utvägen är att jag går ut och stjäl ett barn på stan.  And life goes on...
    Vad skönt att höra att det ibland finns lite rättvisa i livet. Jag är så glad över att ni fick positiva nyheter. Många kramar
  • saknarknytte
    Makima46 skrev 2009-10-09 11:18:44 följande:
    Hur mår ni annars idag då, mina ruvande medsystrar?Jag har börjat på molande värk i magen o mår allmänt bläää idag.Men man är ju en "pillertrillare nu" inte konstigt kroppen får spader
    Hej Ruvare! Förutom mina magproblem så är jag väldigt trött. Somnar som en stock tidigt på kvällen men vaknar upp flera gånger per natt. Ville gärna tro att jag har gravidsymptomer men har en känsla av att jag känner efter för mycket. Man vill ju så gärna...

Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa