Vi som gör äggdonation ute i Europa
Hej alla tappra!
Tusen tack Caribe för ny tråd.
Hade som svåra menssmärtor under natten och fick bruna klumpar. Gick till City Gyn tidigt imorse och lyckades få en tid med Gynekologen som ska ge mig min spruta på måndag. Jag förklarade för honom tydligt att jag var på Regulon och att jag skulle ta min spruta hos honom på måndag. Anledningen till att jag var där var för att de på AVA kliniken hade sagt att jag var tvungen att göra ett ultraljud för att verifiera att jag inte hade mens. Detta var viktigt för zoladex sprutan måste tas innan jag får mens och inte efter. Han var jättevirrig och tyckte jag kunde sluta med p-pillren och få mens och ändå ta sprutan. Sedan frågade han lite om Sofiahemmet och avslutade det hela med att jag var ju faktiskt 38 år så det var inte så konstigt att mina ägg inte fungerande längre. Blev ledsen. Svarade dock honom med att min syster faktiskt blev gravid med sitt 4:e barn när hon nästan var 40. Han virrade sedan igen om att det var lika bra att min mens kom igång så att jag kunde ta sprutan på måndag. Blev så trött och bad honom till slut att göra undersökningen så att vi kunde få reda på om jag hade fått mens.
Han kollade runt och det gjorde ont (han satt inte på glidmedel!) Han verkade inte riktig se och höll på att justera på och av ljuset. Jag frågade om jag hade mens men han gav mig inget riktigt svar. Sa till slut; ?Du har ju varit körd sedan länge så de borde ha gett dig ett p-piller som innehöll mer av gula kroppar?. Ja, han var verkligen så oförskämd. Blev så otroligt ledsen att jag blev stum. Det hela slutade med att han ritade på ett papper min livmoders slemhinna och skrev 3 mm. När han skulle faxa teckningen så visste han inte vad + framför 37 var. Var tvungen att förklara för honom att före landskoden så står antingen + eller 00. De betyder samma sak. Sedan visste han inte ordet för p-piller på engelska.
Efter besöket så ringde jag Nadia för att kolla att hon hade fått faxet. Det hade hon och hon lovade att hon skulle höra av sig så fort hon hade talat med Dr Violeta. 1 timme efter samtalet så började jag få riktigt ont igen och mådde illa plus att jag började få rött blod. Vid 15.30 hade Nadia fortfarande inte ringt och därför ringde jag till henne. Nadia sa att Violeta hade sagt att jag kunde ta sprutan på måndag. Berättade för Nadia att jag nu hade rött blod. Hon svarade att jag ändå kunde ta sprutan. Borde hon inte kolla det med Violeta?
Jag har mejlat till Nadia och frågat igen. Väntar på svar. Har fortfarande ont och tagit en massa Alvedon hela dagen. Är det någon av er som bor i Stockholm och kan rekommendera en bra gynekolog?
Bette, Anledningen till att Violetta ville att jag skulle ta p-piller var för att min mens är så oregelbunden plus att hon såg att några ägg hade klumpat ihop sig.
Hoppas att du och din lill-kille mår bra.
Nioli, jag håller tummarna för att allt ska gå bra.
Hinos, krya på dig.
Till er alla, tack för att ni finns.