-
Tack! Vad kul! Jag håller både tummar och tår för er. Kramkramiiis skrev 2009-09-28 22:13:18 följande:hihi jo jag hade nog oxå köpt en gul tröja då härligt att det äntligen är dags!min sambo är påväg till åbo nu, är på båten.
-
Tusen tack för alla bra tips och lyckönskningar. Känns pirrigt som bara den. Jag är överglad samtidigt som jag faller lätt i gråt av nervositet. Försöker tänka positivt och vara lugn men det är svårt. Känns som om min kropp har svikit mig och min Sambo genom att inte kunna producera barn på naturligt sätt och nu är jag så himla rädd att den ska svika oss igen. : (
Jag är frilansare och har inte haft någon bra inkomst 2009. Beskedet om barnlösheten knäckte mig rejält och jag har därför inte orkat söka en massa andra jobb. Självklart har detta påverkat vår ekonomi och kostnaderna för ET kommer att påverka den ännu mer. Sambons biljett kostar över 4600 fast det är Ryanair och våra biljetter på söndag går på över 7000 kr. Skiljde inte så mycket med båt om man skulle ha det bekvämt. Det blir en snål jul men förhoppningsvis med ett lite knytte i magen och då spelar allt annat ingen roll : ) -
Rödluvan, hur mår du och har du fått något svar? Kram
-
Hoppas verkligen att du får ett positivt besked. Min sambo åker på fredag och vi ska vara där på måndag så de kommer nog inte kunna lämna besked i och med att det är helg.kramiiis skrev 2009-09-29 17:39:47 följande:saknarknytte: jag känner mig ungefär som du. Jag vart tvungen att gå hem från jobbet idag för jag mådde inte bra (är iofs rätt förkyld oxå). Det är riktigt nervöst att vänta på samtalet imorgon om berfruktning. Hua.Ja det är dyrt med resor när man ska boka så nära inpå. Förstår att det känns i plånboken. Det är väl det enda som jag har tur med... pengarna är inte vårt problem än så länge. Blir det fler färskförsök så kommer det märkas...stor krama på dig!
Kramar -
Tack snälla för de vänliga tankarna och orden. Toppen att de även lämnar besked på lördagar.Bette skrev 2009-09-29 22:08:40 följande:Hoppas innerligt att du får dit efterlängtade knytte.Bette
Som du föreslog så var jag på ett extra UL idag och jag var över 10mm. Jag hade ny gynekolog idag, min tredje. Tro det eller ej men han var helt fantastisk och vänlig så jag anförtrodde mig i honom och berättade om oss. Han blev så arg på hur systemet behandlar oss som gör äggdonation utomlands. Han sa att jag får ringa honom närsomhelst och komma på hur många undersökningar jag vill tills det är dags för inskrivning. Jag började nästan gråta av glädje.
Kram -
Åh, vad jag hoppas på att du får bra besked. Kan inte ta mina ögon från datorn utan sitter som på nålar i väntan på att få se ett nytt inlägg från dig. Kniper tummar och tår för er.kramiiis skrev 2009-09-30 10:52:49 följande:härligt!caribe: jag håller på att bli toookig på att de aldrig ringer. Tack för tummar!
Kram -
Var inte orolig, utan tänk på vad Caribe sa. (vet att det är lättare sagt än gjort ; )kramiiis skrev 2009-09-30 12:06:33 följande:saknarknytte: tack! de har fortfarnade inte ringt och nu börjar jag bli orolig hoppas det inte gått åt helvete, men det borde de ju redan sett isf och då ringt, försöker intala mig det...huavad bra att du träffat en bra gyn! det blir så mycke lättare då!kram
-
VAD KUL! STORT GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!kramiiis skrev 2009-09-30 14:06:43 följande:nu har de ringt!23 ägg19 mogna13 befruktade!Et imorgon!wiiiiii
Håll tummarna att jag får lika bra utdelning på lördag.
Kram -
AVA kliniken i Riga skrev Zoladex Goserelin 3,6 till mig. Det kan vara en annan ihopsammansättning och därav ett annat namn men det ger samma resultat. Sprutan är endast till för att nerreglera dig så var inte så orolig om det inte stämmer helt. Det viktiga i själva processen är sen när du tar progynon att livmoderslemhinnan vidgar sig så att de kan sätta in egget. Men känner du oro så kolla FASS el ring vårdupplysningen och fråga.LoLiNi skrev 2009-09-30 18:40:31 följande:Hej allihopa!Har följt forumet och den här och liknande trådar i det tysta, i väntan på att det ska bli dags att gå från utredningar och undersökningar till behandling. Nu är det alltså dags.Vi ska åka till Elite i Tartu, Estland v.45 för hela proceduren. Nu är det så att jag har fått ut Zoladex Goserelin 3,6 från min svenska läkare och läkaren i Estland säger att jag ska ta 0,6 Zoladex depo. Är det samma sak? Är det skillnad med implantatet?Min sambo ska hjälpa mig att injicera det ikväll och jag behöver alla råd jag kan få!//Låla
Lycka till! -
Kramiis och Estra, tänker på och håller tummarna för er idag.
Låla67, hoppas att det gick bra igår.
Caribe, du har helt rätt. Skulle inte klara mig utan er. Tror att min sambo är lite svartsjuk på er och tycker att jag spenderar för mycket tid på forumet (vilket är sant). Han sa igår; ? jättebra att du har forumet älskling men du glömmer väl inte bort att du kan prata med mig.? Gulligt!