• saknarknytte

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Fick äntligen mitt andra blodprov svar idag. Mitt första på RD 14 var 922 och mitt andra på RD 16 var 2071.
    Kram

• saknarknytte
    isisisis skrev 2009-10-27 13:32:36 följande:
    Då verkar det ju normalt HCG värdet ska ju fördubblas varannan till var 3:e dag Vad kul Grattis
    Tack så mycket! Känns så skönt att få bekräftat att det går åt rätt håll. Jag hoppas att få se två små hjärtan på VUL den 4/11. Kan knappt bärga mig till dess. : ) Kram
  • saknarknytte
    plupp06 skrev 2009-10-27 15:19:23 följande:
    Nu är jag hemkomen från sjukhuset. Jag är ju så tidigt i graviditeten så läkaren kunde inte se så mycket, men han såg iaf tt jag hade ett 9 mm embryo och vad han kunde se så såg allt ok ut i detta skede. Men han sa att vi skulle avakta vill VUL nästa vecka och se om något hjärta syns till då. Han kunde även se att det inte var på väg att lossna (hur man nu kan se det?)
    Vad skönt att höra. Håller tummarna att allt fortsatter att vara bra. Kram
  • saknarknytte
    Bette skrev 2009-10-27 16:38:41 följande:
    Grattis till bra HCG värden. Det ska bli spännande att höra efter VUL hur det har gått.Bette
    Tack så mycket! Det är så himla spännande. Kram
  • saknarknytte
    plupp06 skrev 2009-10-27 17:02:08 följande:
    Måste fråga vilken RD är du på i dag? Även jag har ju tid nästa vecka 4/11 och läkaren sa att förhoppningsvis kan man se hjärtat då men det är inte alls säkert pga att det kan vara för tidigt, Jag är på RD 26 idag med ett 2 dagars embryo.
    Vad kul! Dår är vi 4 som har VUL samma dag. Jag är på RD 22 idag med 3 dagars embryon. Man ska kunna se hjärtljuden redan 22 dagar efter befruktning.

Hoppas att du kan ta det lugnt och vila efter den pärs du har gått igenom.
    Kram
  • saknarknytte
    plupp06 skrev 2009-10-27 19:53:32 följande:
    What? 22 dagar efter befrutning? jag är ju på rd 26 oh de såg inget hjärta idag
    Det är en generalisering och alla embryon utvecklas olika fort och mycket så var inte orolig. Kram
  • saknarknytte

Nalle har ett blått hus skrev 2009-10-28 10:27:53 följande:

Fick två 5 dagars embryon insatta 19 oktober och gårdagens hCG test visade 38, nytt ska tas på fredag, men gravida är vi i alla fall... :D
    Stort grattis!
  • saknarknytte
    plupp06 skrev 2009-10-28 12:25:14 följande:
    Bingo på det tredje samtalet! Ville helst gå på barnmoskorna västermalm då jag bor i närheten men barnmoskorna gamla stan verkar oxå bra där jag fick tid istället. Jag känner mig jättedum som ringt och bokad tid innan jag ens vet att det finns ett tickande hjärta, men eftersom jag hörde av några vänner att det är jättehögt tryck på alla MVC i innerstan så måste man vara ute i god tid. Jag sa i tel att det gällde ÄD, barnmoskan tyckte det var jätte kul att jag lyckas bli gravid via ÄD!!
    Var Västermalm en av de som hade fullt? Jag har precis flyttat till Kungsholmen och skulle också vilja ha en MVC som ligger i närheten. Hört att Serafen är ingen vidare så jag hade riktad in mig på Västermalm. Hade tänkt att ringa dem efter mitt VUL.
    Krya på dig!
    Kram
  • saknarknytte
    Lippa skrev 2009-10-28 17:56:12 följande:
    Hej tjejer,Nu är jag åter "på benen" efter en lånvarig förkylning med halsont, hosta och två penicillinkurer. Har kikat på era inlägg då och då men själv inte orkat skriva något. Vill passa på att säga GRATTIS till alla er som det har gått bra för !! Själv är jag nu inne i vecka 6, så nästa vecka blir det förhoppningsvis ett lyckat UL. Har börjat få ändrat smak- och luktsinne. Från att tidigare varit en kaffedykare, så smakar det nu helt plötslig - bläää! Tycker att jag blivit lite svullen i kroppen sedan en tid tillbaka, funderar på om det kan på hormonerna. Är det något som ni känner av oxå??
    Hej! Skönt att höra att du är bra igen. Jag är i 5+6. Har ömma bröst, svullen och gasig mage plus gråter otroligt lätt. Det stramar en hel del nere vid livmoder området plus att jag är så trött på em och kvällarna. Har mått illa lite varje morgon men idag har det hållt i sig hela dagen och jag mår ingen vidare. Trodde jag skulle spy när min kollega kom in i mitt rum med en kaffemugg. Vill bara gå hem från jobbet. Tur att man är ledig imorgon.

När ska du göra VUL? Vi är 4 st som ska göra den 4/11.

Kram
  • saknarknytte
    kramiiis skrev 2009-10-29 12:25:31 följande:
    det är dags 10 nov ja visst måste det vara så att man lyckas gång nr 2 tack för positiva tankar!kram

härligt
    Klart att det kommer att gå vägen denna gång. : )

Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa