• Makima46

Vi som gör äggdonation ute i Europa

isisisis skrev 2009-09-21 17:46:31 följande:
    Fick du ändra datumet Makima?Det var ju toppen!
    Ja, det var skönt att bara kunna flytta fram allt en vecka.
    Har ju nu börjat med Progynon. Och om VUL den 2 okt är ok så är prel. datum för FET 6 okt.{#lang_emotions_cheers}
    Tänk om min enda önskan kunde slå in
  • Makima46

Fått datum för FET{#lang_emotions_dreamer}

VÄNTAR:{#lang_emotions_cool}
    HoppasLina 42 år: Tidigare 7 IVF + 2 FET. 1:a möte inför ÄD i maj
    ZXZX 46 år: Tidigare ET 20/3, FET 22/4 och ET 9/10 (mf) 2008, FET 21/1 2009 alla på AVA Tammerfors. 2 frysisar kvar...
    Solis65 43 år: Tidigare 3 IVF + 2 FET, 3 ÄD
    Caribe 42 år 3 insem+6 ivf utan resultat, 1:ÄD Åbo avbr, 2:a ÄD 3/6, 2st 4 celliga klass III tillbaka, testade + 16/6, blev MA i vecka 13, satsar på frys när styrkan är tillbaka
    Supertrouper 27 år: Tidigare 1 IVF + 1 avbrutet IVF. 1:a möte inför ÄD 18/9 hos AVA Lissabon
    Esmeralda 46 år: ÄD 29/5-08, FET29/9 (MA), FET 23/1, nästa FET 20 maj!
    Spottina 49 år: 1:a ÄD 16/4 AVA Riga, 2 st embryon, tidigt mf, FET planerad till Juni
    Vallmo75: 34 år, 2mf, 2 insem, 1 ivf. 1:a ÄD ET 17/8, mf

PÅ GÅNG :{#lang_emotions_sunny}
    Nidra: FET v 36 el v 40 på Elite
    Sodkt. 44 år. 1 ÄD 27/4 - blev MF v.12. FET aug/sept.
    Rödluvan71: 1:a ÄD AVA Riga. Plan. ET början av oktober.
    Saknarknytte: 1:a ÄD AVA Riga. Plan ET 5 oktober
    Kramiiis: 28 år, 5 ivf, ÄD nr 1 AVA åbo, ET v40.
    Makima46. 46år. 3:e ÄD, FET 6 okt, IVI Spanien

RUVARE :{#lang_emotions_heart}
    Nioli: 2:a ÄD, Åbo

GRAVIDA :{#lang_emotions_gravid}
    ÄlvanAlva: 1:a ÄD AVA Åbo nov -08
    annkristine: 1:a ÄD, Åbo, ET 5/12
    Tigermom 31 år: Tidigare 5 IVFer, missfall 1:a ÄD i sept. 2:a ÄD Tampere, FET 4:e dec
    Pigan74, 34 år: Tidigare 5 IVF utan resultat, 1:a ÄD ET 2/2
    Grynet: Tidigare 1:a ÄD -08 2:a ÄD 26/2-09 (2*8CC)
    MoJ: 1:a ÄD -08, 2:a ÄD ET 27 feb AVA Åbo
    Wilja: 1:a ÄD, ET 26 feb AVA Peter
    Odette 42 år: 2:a ÄD, ET 11/3-09 2 st blastocyster AVA Peter.
    Bette 29 år: Gravid efter 2:a ÄD 19/3 2 st 1 8 celligt och 1 10 celligt.
    Sardin 41 år: Tidigare 8 inseminationer, 5 IVF utan resultat. Nu gravid på 1:a ÄD, Riga 13/3.
    Actionvera 41 år: 3 IVF 1 FET - första ÄD ET 18 Juni. Plussade 20/7.
    Hinos: 41 år: 1:a ÄD 20 juli. 2 topp 3, ett 7-celligt och ett 9-celligt. Plussade 3/8
    Sanndy: 1:a ÄD, EGV Riga. ET 14/8.
    Gottisen: 7 misslyckade ÄD, 1 lyckat ET -06, FET 27/8-09

FÅTT BARN :
    amn; 2006 (jag 46 år) - en flicka - ÄD ET Tammerfors, 2007(jag 47 år) - en pojke - ÄD FET Tammerfors.
    Dimmoriskyn: v 33+3 flicka 1720g, pojke 2135g. Vaginal förlossning, huvud/tvärläge
    Ayrtons sambo: v 39+6 flicka 3390g
    äd-bebis: pojke i v. 41+2
    töjet: v 36+6 pojke 2830g, pojke 2520g. Planerat kejsarsnitt (säte/tvärläge)
    Ninnie65: v 38+4 pojke, 3100g, vaginal förlossning
    Fille 44: 1:a ÄD, FET 8 sept 2 st blastocytembryon - fått tvillingar den 3 april. Vecka 32+4, akut kejsarsnitt. Flicka 1970g och pojke 2290g.
    Igor: v 39+0 pojke 2600g. Planerat kejsarsnitt (säte/inre bäckenträngsel).
    Solstickan 42: 1:a ÄD, föddes på BF-dag, 3390 gr 50 cm, vaginal, sugklocka
    Nikolina V38+3 7:e ÄD, pojke 3,5 kg , 53 cm
    Sanca: v 39+2, 1:a ÄD, 3,1 kg, 50 cm
    Förväntan v 35+2, flicka 3.0 48 cm lång snitt
    Maari: V.39+0 Pojke född 090813, 3160 gr 49 cm. Planerat kejsarsnitt
    Kim Carol: v 38+4, pojke född 090810, 3058 g, 48 cm, planerat kejsarsnitt
    Vitsippa65: v 41+2, pojke född 090813, 3555 gr 51 cm

• Makima46
    kramiiis skrev 2009-09-22 17:31:48 följande:
    makima härligt med datum!
    Ja, visst är det härligt när man får ett datum. Vet sedan att man får 2 helvetesveckor innan man vet nåt.

Har du fått något datum? Ser att du skrivit v.40...

Vi blir ju ett par "ruvare" v40 och v.41 ser jag{#lang_emotions_wink} 
  • Makima46
    Caribe skrev 2009-09-23 10:42:56 följande:
    Chris välkommen tillbaka     Nu har jag haft tel konf med Åbo och allt gick bra, vi får sätta igång på näst-nästa mens som om kroppen sköter sig borde inträffa skiftet oktober/november. Börjar på första mensdagen med progynontabletter (östrogen) och sen 4 dgr innan återsättning börjar jag även med crinonegel (progesteron). Kontroll slemhinna på dag 12, återsättning ngn gång mellan 16-22 dagen!Den enda chocken var att läkaren sa att för frysbehandlingen tar dom 1185 Euro (1200 kr) man betalar ju 7400 Euro för att göra ÄD och sen 350 Euro för att frysa ner och nu skall man betala för frysförsöket oxå??? Det hade jag inte förstått??Läkaren sa oxå att dom har fryst mina embryon 2 och 2 och dom därför kommer tina 2 i taget om se om dom klarar sig, vilket är bra, men han började svamla om att dom försöker hålla sig till återföra bara 1 ägg för att minska tvillingrisken.. men då sa jag stopp, om jag fick 2 på färsk försöket, så skall jag ha 2 på frysförsöket, tror jag det att dom vill att jag kommer och betalar 12.000 kronor till för varenda liten frysis.... nix pix när det närmar sig kommer jag skriva mail till doktorn och be honom bekräfta skriftligen att jag får 2 tillbaka om det finns 2 av dom 4 som klarat sig.Är så trött på att den här IVF/ÄD branchen gör allt för att suga ut pengarna ur oss... det gör mig ledsen....
    Skönt att du är på banan igen med nästa ÄD{#lang_emotions_cool} men det måste vara jobbigt att de inte talat om  eller att du ej förstått att FET tar de också betalt för.{#lang_emotions_surprised}

Kan hålla med om att det är jobbigt när det bara kostar en massa pengar hela tiden{#lang_emotions_money_mouth}{#lang_emotions_yell}man blir ganska trött på det..... 
  • Makima46
    merlot skrev 2009-09-24 12:39:21 följande:
    Hej Bettina, konstigt. Min gyn skrev remiss for AMH testet pa Karolinska i Stockholm. Sedan gar det ocksa att gora privat pa t.ex. Fertilitetscentrum, Sophiahemmet, Capio St Gorans dar man betalar sjalv (ca 1000kr)Rodluvan - intressant. Jag hade inte ens tankt pa att man kan soka ersattning om det nu fungerar. Caribe - grattis!! vad roligt att du ar pa gang igen!! och ja, visst ar det trist att behova betala mera for FET. Pa EGVs prislista star det att det kostar extra for FETen. Men jag haller absolut med att du maste insistera pa att fa 2 insatta.Jag sitter just nu pricklos pa bokstaverna pa hotellets dator i Riga. Insattningen blir imorgon bitti. Fick besked igar att de plockade ut 8 agg - det var kanske inte sa manga som jag hoppats... for visst ar det sa att en del inte klarar sig. Skulle ju vara fint att ha nagra till frysen ocksa. Jaja, vi far sse imorgon hur manga som klarade sig. Kram pa er.
    Lycka till imorgon{#lang_emotions_laughing}

8 ägg är många, hoppas alla blir befruktade och klarar sig. Det behövs ju bara en för att det ska bli en bebis. Så de kan bli många{#lang_emotions_wink}{#lang_emotions_dreamer}{#lang_emotions_cool}
  • Makima46

Beklagar sodkt{#lang_emotions_cry} hoppas du mår bättre snart. Ha en varm och skön vinter så hoppas jag du får ett stort {#lang_emotions_plus} våren 2010.

Tror som mytrouble att det kan varit en nidblödning du fick{#lang_emotions_dreamer} håller tummarna för det.

Lycka till merlot{#lang_emotions_cool} Tänk om alla 3 tar sig! Det är ju hög succesrate i Riga har jag sett{#lang_emotions_wink}

• Makima46
    Makima46 skrev 2009-09-25 12:51:03 följande:
    Beklagar sodkt hoppas du mår bättre snart. Ha en varm och skön vinter så hoppas jag du får ett stort  våren 2010.Tror som mytrouble att det kan varit en nidblödning du fick håller tummarna för det.Lycka till merlot Tänk om alla 3 tar sig! Det är ju hög succesrate i Riga har jag sett
    ops! slant med tangenterna.

Nidblödningen var riktad till annikamarie{#lang_emotions_sunny}
  • Makima46
    mockaruta skrev 2009-09-27 10:46:53 följande:
    hejhoppar in här igen efter en väl behövd semester...har samma fråga som EstraJag blev gravid efter äd i estland men fick mf i v 7jag tog 2 progynon på morgonen och en vid lunch och en på kvällen, inga speciella tider.samt 2 progesteron en på morgon och en på kvällen.Dagen innan jag fick mf var vi utbjudna till skärgården och jag hade glömt mitt piller så jag tog "lunch" progynonen 2 timmar senare än vanligt -kan det ha ngt med missfallet att göra??Ingen har sagt ngt om när och hur jag skulle ta mina tabletter...
    Kan aldrig tänka mig att det ska vara så på minuten. Två timmar hit eller dit gör säkert ingen skillnad.
    Så det kan inte ha något med missfallet att göra.

Men kan tänka mig att man nog inte ska mixtra för mycket. Tex ena da´n ta dem 3 ggr/dag och andra da´n ta alla vid samma tillfälle.  
  • Makima46
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-09-25 18:55:33 följande:
    Sodkt: Vad tråkigt!!! Ta hand om dig. Skickar ett gäng kramar till dig.En fråga till er allihop:Jo, jag äter ju Progynon nu sedan 10 dagar tillbaka. Till och från får jag rosa färgade flytningar, ibland ser man små, små blodstrimmor också. Det är i den mängden att jag använder vanlig mensbinda, men totalt kanske det blir en "halvfull" binda/dag. Har ni haft det så? Jag oroar mig för att jag kanske behöver mer Progynon. Jag funderar på att maila kliniken på måndag om detta. (Jag har tid för mitt andra ultraljud då.) Jag skulle vara så tacksam att höra era erfarenheter!
    Har själv inga erfarenheter av att få rosafärgade flytningar vid Progynonbeh.
    Jag hade ringt eller mailat till kliniken och kollat upp det. Du behöver kanske öka dosen.
  • Makima46
    Hinos skrev 2009-09-26 14:59:39 följande:
    Jag har telefonen på ringning 8 16 22 för jag har förstått att det är viktigt att man äter pillerna på samma tid varje dag!! Snart behöver den inte ringa kl 16 längre... längtar tills alla dessa piller är slut...Ska på fest på mannens jobb idag. Alla vet om att jag är gravid och mår illa så det känns bra. Hoppas jag klara av att vara med hela kvällen. Ska ha spyhinken med i omklädningsrummet så jag kan gå dit om det skulle behövas... Alltid redo!!
    Hoppas det gick bra på festen{#lang_emotions_dreamer}
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa