• Makima46

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-21 19:59:28 följande:
    Jag var och köpte mitt livs första graviditetstest idag. Skall våga mig på ett test i morgon bitti. Gaaaaaaaaa, jag är rädd för att testa... Vill inte ha ett negativt resultat. Samtidigt skulle ett plus kännas helt overkligt efter 7 års kamp.. Hälsar Orosmolnet
    Lycka till imorgon {#lang_emotions_sunny}

Vi håller alla tummar o tår för dej{#lang_emotions_flower}
    Min enda önskan har slagit in
  • Makima46

Rödluvan71: GRATTIS TILL PLUSSET{#lang_emotions_plus}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_sunny}!!

Kramiis: Skönt att du fått ett datum för FET{#lang_emotions_laughing} Lycka till nu!

Nalle har ett blått hus: Ruva lugnt nu{#lang_emotions_cool}

Själv fick jag svaret idag på mitt HCG värde RD 13. Det låg på 825{#lang_emotions_dreamer} vilket kändes skönt. Ska ta om provet på måndag för att se att det ökar som det ska...

• Makima46
    Annikamarie skrev 2009-10-22 19:59:08 följande:
    Grattis Rödluvan till pluset!Vad kul!Ni andra ,ta det lugnt med ruvandet.Ni som har använt eller använder presdinol (hur stavas det), hur länge startade ni äta innan insättning eller är det samma dag?
    Började samma dag som mitt FET/ Makima
  • Makima46
    plupp06 skrev 2009-10-23 08:03:01 följande:
    Ledsen, tror det lilla ägget är på väg bort Har haft massa blödningar nu på morgonen, känns inget bra.
    Usch, så jobbigt Estra{#lang_emotions_cry}.... håller tummarna för att det är en ofarlig blödning som tydligen många som gjort ÄD har.

Bra att du försöker ta det lugnt och läsa en bok som du skrev...
  • Makima46
    plupp06 skrev 2009-10-24 11:49:50 följande:
    Lite bruna flytningar, men inget färsk blod. Har ju sagt tidigare att jag inte haft några grav symptom alls, var i affärren nyss och fick rusa ut därifrån för jag fick en illamåendes attack. Jag är jätte hungrig men så fort jag ser mat eller tänker på mat så mår jag pyton. I går så blödde jag massvis men idag har jag fått de fösta symptomen som som ens tyder på en graviditet. Jag fattar faktiskt inte vad min kropp håller på med alls, men fnatt har den fått iaf. Nog om mig om mina symtom, hur mår du själv? Har du hunnit smälta att du fått ett plus?!!!
    Skönt att det känns bättre idag Estra{#lang_emotions_laughing}

Det där med symtom har jag letat mycket på nätet om.
    Eftersom jag själv bara är lätt illamående ibland. Men otroligt känslig för dofter.
    Det är fullt normalt att ha det så. Och det är 1/3 av de gravida  som blir illamående.
    2/3 blir det alltså inte. Även de som blir illamående behöver inte ha det var dag eller ens på morgonen.

Blir som du oftare hungrig men klarar bara att äta lite åt gången annars mår jag pyton och maten smakar inte längre.

Tröttheten håller däremot på att ta över mitt liv. Kan sova flera timmar mitt på dagen när det är helg. Somnar på soffan på vardagarna ibland innan 20.00.

/ Makima
  • Makima46
    mytrouble skrev 2009-10-26 00:32:49 följande:
    Jo då Estra du har rätt. Det finns tabeller på nätet man kan gå in och kolla. Genom att mitt värde låg i princip dubbelt så högt för den ruvardagen/embryoåldern - så insåg jag att det nog måste vara twins. hCG-värdet ska fördubblas varannan - var tredje dag. Hittar inte nån av de där tabellerna just nu - men på den här sidan tror jag det var jag läste när jag började misstänka tvillingar: www.barntotal.se/gravidkalender/gravidkalende.../Rödluvan: Oj då, men tänk om du också har tvillingar!!!?? Ditt andra hCG-värde idag kommer nog att avslöja det!!! Fast redan det första var väl rätt högt? På UL kommer du hur som helst att få veta säkert...
    Men oj då!
    Då kanske jag också bär på tvillingar{#lang_emotions_surprised}

Hade 825 på RD 13 med 2 dagars embryo. Ska iväg idag och ta ett nytt för att se att det stiger som det ska och VUL nästa vecka{#lang_emotions_sunny}
  • Makima46
    isisisis skrev 2009-10-26 08:18:10 följande:
    Jag lägger in mitt hcg värde också då RD 3 1 hcgRD6 113RD10 901RD17 10000 Så kan det också se ut
    Siffrorna kanske skiljer sig åt när embryona är odlade i 7 dagar innan insättning, som dina är{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_wink}...från en novis
  • Makima46
    saknarknytte skrev 2009-10-26 09:31:39 följande:
    Håller tummar och tår att allt är som det ska.Ser visst ut som både du, jag och Rödluvan har VUL den 4/11. Spännande!Kram
    Lycka till med era VUL{#lang_emotions_sunny}

Jag har VUL den 6/11, ville vänta nån dag extra eftersom de växer ganska mycket i v. 7.

Vill ju vara säker på att de ser nåt. Är det för tidigt så ser de bara hinnsäcken och det är min största fasa.

Första gången jag gjorde ÄD så ville kliniken att jag skulle göra VUL i v. 5+5. De ville se så att embyot/ embryona fastnat på rätt ställe.
    Då såg man bara hinnsäcken. Fick ny tid 2 v. senare och då var där fortfarande bara en hinnsäck och inget foster ( ofostrig grav.) Den gången tog jag inga HCG prov, då hade man nog sett att något var fel...

Så denna gången väntar jag till v.6+5{#lang_emotions_laughing}  
  • Makima46
    esther123 skrev 2009-10-26 10:44:56 följande:
    Hej!Det verkar finnas flera ÄD-trådar här på FL. Jag hoppar in här med. Har precis börjat min ÄD-resa. I förra veckan var vi i Riga och gjorde upp en plan med läkaren där. Hon tror att vi kan göra ET i mitten av december. Jag är jätteglad och tycker att läkaren kändes så förtroendegivande.
    Välkommen{#lang_emotions_flower}

Lycka till esther123{#lang_emotions_sunny}
  • Makima46
    geten skrev 2009-10-26 10:07:02 följande:
    Kramiiis: Ok, kändes bara så läskigt när den kom. Har aldrig haft så jätte stora klumpar innan... att jag blir fundersam är ju att jag hade så mycket gravtecken veckan innan. Kunde ju tex inte få ner en droppe kaffe (älskar kaffe annars) hade ingen matlust (är en stor mat älskare normalt) mådde illa och var sjukt trött somnade tidigt varje kväll i soffan m.m men så försvann det några dagar innan TD.
    Tycker det låter som ett tidigt missfall.

Hade själv mycket stora klumpar vid mitt missfall för 1 år sedan.
    Plus det som isisisis skrev att slemhinnan har ju hållts kvar med mediciner och har då säkert varit tjock.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa