• Makima46

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Lippa skrev 2009-10-28 17:56:12 följande:
    Hej tjejer,Nu är jag åter "på benen" efter en lånvarig förkylning med halsont, hosta och två penicillinkurer. Har kikat på era inlägg då och då men själv inte orkat skriva något. Vill passa på att säga GRATTIS till alla er som det har gått bra för !! Själv är jag nu inne i vecka 6, så nästa vecka blir det förhoppningsvis ett lyckat UL. Har börjat få ändrat smak- och luktsinne. Från att tidigare varit en kaffedykare, så smakar det nu helt plötslig - bläää! Tycker att jag blivit lite svullen i kroppen sedan en tid tillbaka, funderar på om det kan på hormonerna. Är det något som ni känner av oxå??
    Skönt att du är på benen igen.

Är också i vecka 6 och tycker också att kaffe smakar bläää{#lang_emotions_coffee} även om jag annars är en kaffedyrkare som du{#lang_emotions_cool}

Känner mig svullen i magen speciellt på kvällarna. Tarmarna jobbar långsammare så magen kan bli lite trög.Har även ganska mycket luft i magen. Det är ganska vanlig "krämpa" vid graviditet.
    Progesteronvaggisarna förstärker nog problemet lite också{#lang_emotions_undecided}
    Min enda önskan har slagit in
  • Makima46

Fick väl en smärre chock idag!!

Har fått veta HCG värdet på RD 20. Den låg på 16600!!{#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_surprised}
    Jösses! Har bägge fastnat??

• Makima46
    isisisis skrev 2009-10-29 13:59:14 följande:
    Hihihi! Tänk om du också väntar twins Makima! Vilken överraskning!Du som önskade det egentligen
    Ja,tänk, det vore nåt{#lang_emotions_cool}
    Drömma kan man ju alltid{#lang_emotions_wink}man jagär lycklig över att det verkar som om cenariot vid min första ÄD inte kommer att upprepas{#lang_emotions_sunny} 
  • Makima46
    saknarknytte skrev 2009-10-29 13:24:11 följande:
    Hej! Skönt att höra att du är bra igen. Jag är i 5+6. Har ömma bröst, svullen och gasig mage plus gråter otroligt lätt. Det stramar en hel del nere vid livmoder området plus att jag är så trött på em och kvällarna. Har mått illa lite varje morgon men idag har det hållt i sig hela dagen och jag mår ingen vidare. Trodde jag skulle spy när min kollega kom in i mitt rum med en kaffemugg. Vill bara gå hem från jobbet. Tur att man är ledig imorgon.När ska du göra VUL? Vi är 4 st som ska göra den 4/11.Kram
    Känner igen ALLA din symtom.
    Man får vara glad så länge man inte spyr{#lang_emotions_wink} även om man är lätt illamående dagarna igenom.
  • Makima46
    kramiiis skrev 2009-10-29 17:33:53 följande:
    supertrouper: hej gumman! ja visst är det jobbigt att vänta, men jag har iaf inte samma väntan som du. Jag ska göra FET 10 nov. Gjorde ett färsförsök på AVA åbo 1 okt som inte gick vägen och har 11 i frysen.Vad frustrerande att vänta och att de inte ens svarat på dina mail förrän nu. 6 månader sa de till oss oxå i åbo, men från att jag ställt mig i kö tog det 3 månader tills de hittade en donator stor kram till dig
    Lycka till nu kramiiis{#lang_emotions_sunny}

Jag är ju beviset på att FET mycket väl kan funka{#lang_emotions_wink}
    Mitt färskförsök blev det ju heller inget av{#lang_emotions_frown}

Håller tummarna/ kram
  • Makima46
    LoLiNi skrev 2009-10-29 19:06:43 följande:
    Wow - häftigt värre!Jag hoppas det går bra för oss - vi åker till Tartu på söndag och har beräknad ET 4-5 november. Börjar bli nervös nu! Det är ju en part till inblandad trots allt, och det har vi ju inget inflytande över...Var hos min svenska gyn. idag för sista VUL innan ET och slemhinnan är 7mm så då beslutade vi att öka Femanest-dosen till 6 tabletter dagligen för att vara säkra på att den hinner upp till 8!Känns som sagt lite overkligt och nervöst nu!Kramar och peppning till oss alla!
    Lycka till nu Låla67{#lang_emotions_flower}

Klart man är nervös, speciellt om det är första gången. Då är allt nytt.
    Oroa dig inte för tjockleken på slemhinnan. 7 mm är tiiläckligt tjockt för embryo att fästa i, om den nu inte skulle hinna bli mycket tjockare{#lang_emotions_laughing}

Håller tummarna/ kram 
  • Makima46
    isisisis skrev 2009-10-29 17:27:50 följande:
    Nä,det verkar inte alls så.Ditt höga hcg tyder ju på en stark graviditet! Härligt!
    Min oro har faktiskt släppt lite sen beskedet kom.
    Känner faktiskt mer lycka än oro ikväll{#lang_emotions_heart}

När jag gav besked till kliniken idag så sa de att det ser ut som om vi ska få händerna fulla till sommaren{#lang_emotions_wink} 
  • Makima46
    isisisis skrev 2009-10-29 20:30:48 följande:
    Det låter ju lovande! Hihi!Jag tror inte du behöver vara orolig.Inte med det hcg:t.Du fortsätter med ditt blodförtunnande också väl?
    Jo, jag fortsätter med blodförtunnande. Fick tips av mytrouble att fortsätta till v. 38 för att minska risken för havandeskapsförgiftning{#lang_emotions_flower}
  • Makima46
    isisisis skrev 2009-10-29 20:43:46 följande:
    Precis! Det är bra för både genomströmningen i livmodern och motverkar HF.Tror det är en fördel för oss äldre generellt tom.Gud så spännande När hade du tid för VUL?
    Ska på VUL den 6/ 11, så det är en vecka dit{#lang_emotions_flower}

Hoppas hoppas man kan se hjärtverksamhet redan då ( är då i v. 6+5)
    Minns att mytrouble kunde se hennes bebisars hjärta i v.6+1
  • Makima46
    Nalle har ett blått hus skrev 2009-10-30 11:02:30 följande:
    Dagens hCG test visade endast 7, när tisdagens visade 38, så jag kanske inte är gravid trots allt, eller vad? Har inte haft några blödningar eller nåt...Kan det vara för att det var tidigt, RD7 + RD11, som det liksom är lite ostabilt? Griper efter halmstråna här, hör ni va? ;(
    Det låter lite underligt. Även om det är tidigt RD7 + RD 11 så borde den ändå öka och inte tvärtom{#lang_emotions_undecided}

Har för mig att du fick embryo som var odlade mer än 3 dagar innan insättning?
    Då borde RD 11 inte vara för tidigt.

I mina öron låter det som om det har varit embryo som fäst men som tillbakabildats.
    Men som sagt, jag är ingen expert på nåt vis.

Vet bara att värdet måste vara över 5 för att räknas som gravid, och att värdet fördubblas varannan till var tredje dag.

Hade jag variti dina kläder så hade jag talat med en läkare + tagit ett prov till.

Hoppas det ordnar sig/ kram   
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa