Vi som gör äggdonation ute i Europa
Nioli den fulingen gör jag oxå bokar oxå kryssningsbiljetter, mkt billigare så!
Hur går det med ruvandet?
Nioli den fulingen gör jag oxå bokar oxå kryssningsbiljetter, mkt billigare så!
Hur går det med ruvandet?
Chris välkommen tillbaka
Nu har jag haft tel konf med Åbo och allt gick bra, vi får sätta igång på näst-nästa mens som om kroppen sköter sig borde inträffa skiftet oktober/november. Börjar på första mensdagen med progynontabletter (östrogen) och sen 4 dgr innan återsättning börjar jag även med crinonegel (progesteron). Kontroll slemhinna på dag 12, återsättning ngn gång mellan 16-22 dagen!
Den enda chocken var att läkaren sa att för frysbehandlingen tar dom 1185 Euro (1200 kr) man betalar ju 7400 Euro för att göra ÄD och sen 350 Euro för att frysa ner och nu skall man betala för frysförsöket oxå??? Det hade jag inte förstått??Läkaren sa oxå att dom har fryst mina embryon 2 och 2 och dom därför kommer tina 2 i taget om se om dom klarar sig, vilket är bra, men han började svamla om att dom försöker hålla sig till återföra bara 1 ägg för att minska tvillingrisken.. men då sa jag stopp, om jag fick 2 på färsk försöket, så skall jag ha 2 på frysförsöket, tror jag det att dom vill att jag kommer och betalar 12.000 kronor till för varenda liten frysis.... nix pix när det närmar sig kommer jag skriva mail till doktorn och be honom bekräfta skriftligen att jag får 2 tillbaka om det finns 2 av dom 4 som klarat sig.
Är så trött på att den här IVF/ÄD branchen gör allt för att suga ut pengarna ur oss... det gör mig ledsen....
12.000 kronor skulle det ju stå i parentesen... annars är det ju billigt!
Ja isisisis jag kommer stå på mig, jag betalar inte 12.000 för en frysis av klass 3 utan då vill jag ha 2 stycken!
Nej jag kan förstå att FET inte ingår men det känns lite mkt att betala separat både för färskförsök, nedfrysning och upptining när redan färskförsöket är så dyrt.... jag längtar så mkt så mkt så mkt till att få göra FET så det är inte sant.. önskar man kunde frysa ned mig oxå och tina mig lagom till FET
Saknarknytte grattis till slemhinnan
Merlot vad spännande, spännande med "prickar" du har mina tummar! Jag fick oxå ut 8 st, 7 befruktades, 1 dukade under & jag fick 2 tillbaka och 4 till frysen
Kramiiis förstår att det är nervöst att vänta på att få reda på datum, då kan jag säga att den nervositeten är inget mot att vänta på att dom skall ringa och säga hur många ägg som kom ut... fråga merlot
Tänker oxå på sodkt......
Annikamarie hoppas hoppas hoppas hoppas!
Fin idé merlot med ringen jag köpte mig ett par symboliska örhängen när vi var i Åbo det är fint att ha minnessaker oavsett hur det går!
Merlot oj 3 stycken till dig grattis vännen, ja får alla stenarna på ringen symbolisera dina bebisar, din man får inte plats kram kram
Kramiiis - kan säga av egen erfarenhet att Åbo säger som det är, så säger dom att det ser toppen ut så gör det det, så gläd dig åt det nu dom är inte pigga på att säga ngt om antal etc innan plock! I mitt fall gjorde dom lite undantag efter mitt första ÄD försök när det bara blev 3 ägg och 2 befruktade och sen inget att återföra... mardröm... så därför var dom lite mer tjänstvilliga med info nu sist!
Varma kramar här oxå Sodkt
Makima känner igen mig i dina tankar och jag tror oxå att det är psyket som försöker bygga upp ngt försvar. På förra ÄD ET så var jag ju inte beredd på ett + det är ju ett som är säkert, men jag var nog positiv till att kunna få det! Nu inför FET så känner jag mig mer osäker och då försöker man bygga upp starkare försvarsmekanismer. I mitt fall yttrar det sig så att vi redan nu pratar om att göra nästa färsk försök våren 2010....
Mkt står på spel och det är snart dags för dig såklart att tankarna kommer, låt dom komma, det blir ju ändå så som det blir och jag hoppas det blir ett plus!
Säger hej till loppa69 och mockaruta
Kramiiis spännande vecka som väntar för dig, skönt att det ordnade sig med biljetter!
Rödluvan hoppas du får svar om dina spottings, jag hade inte så så jag kan inte råda dig, men jag hoppas det inte är ngt fara!
Tänker på våra ruvare och hoppas
Åh vad jag väntar på mens, har aldrig velat ha mens någongång, men nu vill jag så gärna få mensen snabbt då jag vet att vi får sätta igång på mensen efter det