• kramiiis

Vi som gör äggdonation ute i Europa

förlåt caribe
    det kändes bara lite tufft när hälften försvann på ett bräde. Men jag är superglad att jag fortfarande har frysen full, inte tro annat de sa återigen att jag fått en sådan bra serie... hmmm mmm det tror jag på så fort jag får se ett plus!

men dina eskimåer kommer klara detta galant, du ska oxå få twins hoppas så!

kram söta du!

låla: tack! nu ska här ruvas

♥Through the clouds I see love shine it keeps me warm as life goes colder♥
  • kramiiis

caribe

• kramiiis

har nu smällt i mig godis, som jag köpte på båten, så jag mår tokilla. hmm smart not. skönt att ligga i sängen och surfa. Förstår inte riktigt varifrån jag fick för mig att jag skulle jobba idag{#lang_emotions_innocent}

• kramiiis

hinos: ska göra mitt bästa med att tänka positivt i två veckor

vad härligt att höra att det gick bra på UL! måste vara så skönt för er med tanke på vad ni gått igenom. Härligt, så glad för din skull!

KRAM!

• kramiiis

bette, estra och rödluvan TACK!

rödluvan: det finns ju bara STOOORA godispåsar på båten och då är det lätt att äta för mycket

trött idag, det var livat i korridoren i natt fram till ca 5 i morse, först då fick jag mig en tupplur, kl 5:30 öppnade personalen dörren och sa godmorgon. SNARK! grrr
    Jag som hade tänkt åka direkt till jobbet imorse, men näe, jag åkte hem somnade och vaknada först för en timme sen. ooops. Men täntke som så att det är bra att ta det lite lugnt de första ruvardagarna, mest för min egna skull.

fortfarande glad{#lang_emotions_sunny}

• kramiiis

gottisen: tack för tummar

förstår att det är svårt att tro på graviditeten, men du är GRAVID! hoppas nedtrappningen av medicinerna går bra.

kram på dig!

bette: skönt med förstående chef, min har typ noll förståelse. Han har nog tröttnat totalt på mig igenom alla ivf-behandlingar och nu ÄD då jag är borta flera dagar i stöten. Men skitsamma, jag och min hälsa är viktigast! Sen får han blir så sur han vill. Imorrn måste jag dock till jobbet pga projektmöte. Men snart är det helg

tack söta du! jag vill inte heller se några minus. Hellre ett dubbelplus

kram!

• kramiiis

låla: jag kan ha burrande/vibrationer i benen ibland. har ingen aning om varför dock. Så är kanske inte till så mycket hjälp.

Stor kram på dig! och stort tack för peppning och tummar, DET BEHÖVS!!!

• kramiiis

låla: jag hoppas trombyl ska räcka för dig, annars kanske en diskussion om fragmin till nästa försök (som inte ska behövas!!! har ju redan bestämt att det lyckas för dig nu!) kan vara en idé!

skönt att man kan vara lite lugnande även om jag kände när jag postade att det inte var till ngn hjälp direkt. Men var svårt att ta bort ngt jag redan postat{#lang_emotions_dreamer}

hjärtnos! du är så söt!
    Läser besvärjelser över dina små pyren oxå{#lang_emotions_heart} Heja oss!

usch känner mig riktigt nere idag. Sambon är påväg in i väggen. Vilket jag iofs förstått länge, men igår när han ringde från jobbet och grät (har aldrig hört honom gråta nånsin på 9,5 år) så kändes det solklart. Han har jobbat nästan alla helger och sena kväller senaste månaderna 80-90h veckor som regel. Klart det inte funkar... vilket leder till bråk och rejäla humörsvängningar, undrar ibland om det är han som tar alla hormoner och ruvar. Så igår orkade jag inte längre och bara grät för mig själv. Orkar inte ha det såhär under ruvning. Jag är redan själv skör, sjukskriven för depression sen dryga 2,5 år tillbax och försöker ta mig tillbax till 100% på jobbet. Vet inte vart jag ska ta vägen, jag vill bara bort, bort från vardagen.

förlåt lite OT, var tvungen att skriva till någon som kanske orkar lyssna.

rödluvan: hur har det gått för dig?? gjorde inte du nytt vul denna veckan? har tänkt på dig! kramar

kram på er alla!

• kramiiis

uppdaterar mig som ruvar när listan ändå var här!

1.
    VÄNTAR :
    ==================================================
    Hoppaslina 42 år: Tidigare 7 IVF + 2 FET. 1:a möte inför ÄD i maj
    Solis65 43 år: Tidigare 3 IVF + 2 FET, 3ÄD
    Caribe 42 år 3 insem+6 ivf utan resultat, 1:ÄD Åbo avbr, 2:a ÄD 3/6, 2st 4 celliga klass III tillbaka, testade + 16/6, blev MA i vecka 13, satsar på frys när styrkan är tillbaka
    Supertrouper 27 år: Tidigare 1 IVF + 1 avbrutet IVF. 1:a möte inför ÄD 18/9 hos AVA Lissabon
    Esmeralda 46 år: ÄD 29/5-08, FET29/9 (MA), FET 23/1, nästa FET 20 maj!
    Spottina 49 år: 1:a ÄD 16/4 AVA Riga, 2 st embryon, tidigt mf, FET planerad till Juni
    Vallmo75: 34 år, 2mf, 2 insem, 1 ivf. 1:a ÄD ET 17/8, mf
    Nioli: 2:a ÄD, Åbo gick inte de heller
    Merlot, 1:a ÄD, ET 25/9, EGV Riga. negativt.

PÅ GÅNG :
    Nidra: FET v 36 el v 40 på Elite
    Sodkt. 44 år. 1 ÄD 27/4 - blev MF v.12. FET 9 sept. 2 8 celliga embryon, negavtivt. Nasta FET varen 2010
    Sevgili: ÄD nov-09 Riga, AVA kliniken
    ZXZX 46 år: Tidigare ET 20/3, FET 22/4 och ET 9/10 (mf) 2008, FET 21/1 2009 alla på AVA Tammerfors. 2 frysisar kvar...
    Loppa69:!:a ÄD Elite clinic, Estland. Plan ET under v. 48
    Esther123, 1:a ÄD, AVA Riga, ET ca 14/12.
    Chris06: 2ÄD, tyvärr ”missföll” de. 3 frysta kvar.3e ÄD 2010 v 11 hos AVAp.

RUVARE :
    Låla67: 41 år, 1:a ÄD, ET 5/11 på Elite i Estland.
    Kramiiis: 29 år, 5 ivf, ÄD 1 minus, FET 1 TD 24/11,  AVA åbo

GRAVIDA :
    ÄlvanAlva: 1:a ÄD AVA Åbo nov -08
    annkristine: 1:a ÄD, Åbo, ET 5/12
    Grynet: Tidigare 1:a ÄD -08 2:a ÄD 26/2-09 (2*8CC)
    MoJ: 1:a ÄD -08, 2:a ÄD ET 27 feb AVA Åbo
    Wilja: 1:a ÄD, ET 26 feb AVA Peter
    Odette 42 år: 2:a ÄD, ET 11/3-09 2 st blastocyster AVA Peter.
    Bette 29 år: Gravid efter 2:a ÄD 19/3 2 st 1 8 celligt och 1 10 celligt.
    Sardin 41 år: Tidigare 8 inseminationer, 5 IVF utan resultat. Nu gravid på 1:a ÄD, Riga 13/3.
    Actionvera 41 år: 3 IVF 1 FET - första ÄD ET 18 Juni. Plussade 20/7.
    Hinos: 41 år: 1:a ÄD 20 juli. 2 topp 3, ett 7-celligt och ett 9-celligt. Plussade 3/8

• kramiiis

chris: åhh lång väntan! men snart är det vår!
    KRAM

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa