• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa

saknarknytte skrev 2009-11-05 09:45:22 följande:
    AVA Riga sa att man inte skulle bada de två första veckorna men jag har inte vågar förrän nu. Frågade dock för säkerhetsskull min gyn igår och han sa att det är ok att bada. Slemproppen är ju väl utvecklad. Badade en snabbis och det var ljuvligt. Kram
    Vad härligt.

Bette
  • Bette
    Lippa skrev 2009-11-05 10:39:18 följande:
    JJIIIPPIII VUL visade ett litet foster med pickande hjärta, som såg ut att må prima!! Estra: Grattis! Vad härligt att det gick bra för dig också. Caribe: Tack, dina ord värmer!! Bette: Tack för alla bra tips, har nu börjat med Lerigan Comp som funkar utomordentligt! Kram till er alla!!!
    Stort grattis Lippa, vad underbart, nu är det bara att njuta för fullt. Snart har ni gått halvvägs, det går fort.

Det är mindre än en månad kvar innan jag får träffa min krabat, åh vad jag längtar.

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-11-05 14:08:25 följande:
    usch kanske driver jag på allt lite för fort. Jag vill verkligen inte ruva igen förstår inte hur jag ska orka. Men det är väl bara att försöka att inte tänka på det och ruvar jag inte blir det ju inga barn, nånsin, så är väl bara att bita i det sura äpplet antar jag...
    Det är bara att köra på, jag valde att inte ha någon direkt paus mellan behandlingarna just för att orka med mentalt. Låter lite konstigt kanske, men samtidigt vill man ha något att se framemot. Du gör helt rätt det är bara att köra, den här gången går det vägen för dig.

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-11-05 15:05:11 följande:
    tandmaja: oooh ja med dina sista ord där drömmer jag mig bort tänk! vill att du oxå ska bli gravid nu alla som kämpat borde få lyckas! KRAM!
    Där har du helt rätt, att alla som kämpar borde få lyckas.

Bette
  • Bette
    plupp06 skrev 2009-11-05 20:06:43 följande:
    Måste fråga ni som varit på VUL nu i veckan, mätte de era små pyren? Mitt var bara 7,4 mm, borde varit 1 cm sa läkaren. Dessutom fick jag en ny tid om 2 veckor för ytterligare kontroll. Är något fel tro?
    Det är svårt att få korrekt mätning när du är så tidigt i graviditeten, det är inget att oroa sig för.

Bette
  • Bette

Idag har jag varit hos bm och allt är bara bra med killen, mitt blodtryck ligger bra och urinprovet var bara bra.

Nu är det bara 27 dagar kvar, längtar så mycket.

Bette

Planerat kejsarsnitt 1/12, det blir en pojke så mysigt.
  • Bette
    LoLiNi skrev 2009-11-06 10:44:46 följande:
    Oki sa nu är vi i Tartu och ET var igar. Vi aker hem pa söndag med direktflyget till Arlanda. Har ingen egen dator med mig och familjeliv har inga mobila sidor sa jag har inte kunnat skriva i traden nagot förrän nu, pa hotellets dator. Vi fick tva insatta och det star i papperet vi fick efterat att det ar tva 4 (1-2) embryos - nagon som vet vad det betyder? Vi har tva till i frysen - resultatet fran 11 ägg - kommer inte ihag hur manga som blev befruktade... Sen har jag svart att söka i tradarna fran min iPod touch - tar extremt lang tid: Hur kändes det efter ET/FET? Vilken dag är rd1 osv? Fick hcg-testdag 16 november dvs rd10 eller rd11 om jag kommer ihag svaret pa ovanstaende fraga rätt... Sen var det nagot mer jag ville veta men jag far val vanta pa min tur igen pa hotelldatorn da! :) Annars känns det okej - känner att nagot finns där inne - är som en liten tyngd i magen. Kramar till er alla och grattis till alla vul-upplevelser tvillingar och singlar! Lala i Tartu (hittar inga aa-n pa denna datorn...)
    Ruva lugnt

Bette
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-11-06 11:09:38 följande:
    Fick andra diskbråcket på samma ställe i början av maj i år. Hade stark ischias men det gick över för 2 månader sedan. Står fortfarande i kö för att komma till Spine center. Skönt att höra att det har gått bra för dig trots tvillingar. Det ger mig hopp. Kram
    Jag tror säkert att det kommer att gå jättebra, har du gått till någon kiropraktor eller är det så att du väntar på ryggoperation? Jag har jobbat på ortopedavd med just ryggpatienter bland annat.

Det läkaren säkert kommer rekommendera sedan är kejsarsnitt på grund av ryggen, har sett andra personer i andra trådar som fått de rekommendationerna vid just diskbråck.

Bette
  • Bette
    plupp06 skrev 2009-11-06 13:42:58 följande:
    Har en liten äcklefråga...är det normalt att ha slemmiga flytningar? Ok om de hade varit vita eller genomskilninga men de går lite åt det gul/gröna hållet.
    Ursäkta frågan, om de luktar illa kan det vara bakteriell vaginos. Kolla hos din bm, de kan ta prov i sådant fall.

Bette
  • Bette
    Makima46 skrev 2009-11-06 20:34:30 följande:
    Tack för alla grattis! Har inte haft vare sig blödningar eller bruna flytningar på hela tiden...peppar,peppar... Men ikväll har jag haft bruna strimmor i trosorna efter mitt VUL innan idag. Kan det vara VUL- staven som irriterade slemhinnan eller livmodertappen? Någon som upplevt detta efter VUL?
    Antingen VUL staven eller den andra som ger upp kan det vara.

Grattis till ett pickande litet hjärta.

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa