Inis skrev 2009-11-04 12:55:26 följande:
Ang vaccinering mot svininfluensan: För en stund sedan ringde barnmorskan som jag kontaktade i måndags för att få råd om jag som är i vecka 10+0 och äter prednisonol kan vaccinera mig utan att det påverkar "processen". Hon hade nu fått tag i en läkare att fråga, men läkaren hade blivit jätteirriterad och sagt att jag får vända mig till min läkare i utlandet och "förresten är det ju bara hormoner". När jag då undrade om barnmorskan berättat att jag också äter kortison påstod hon att hon gjort det, men fått en ännu snäsigare svar. Nu vill barnmorskan inte engagera sig mer utan hon sa att jag får själv ringa gyn och försöka få tag i någon läkare. Så var det med alla fina ord vid inskrivningen att "du kan kontakta mig när som helst och i vilken fråga som helst".
Jag kommer ha inside information imorgon, jag inboxar dig om det. Det är en som jag känner som träffar en person från smittskyddsinstitutet ikväll och hon skulle fråga den personen om vaccination eller inte under graviditet. Alla ger så olika svar tycker jag.
Jag jobbar själv på infektionsavdelning, där har vi haft patienter med influensan. Jag har dock inte haft hand om de men man har ändå vistats där på avd samt att man träffat kollegorna som haft hand om patienterna.
Men däremot det där med kortison, det låter knepigt. Kortisonet gör ju så du blir mer immunosupprimerad. Nu jobbar ju inte jag längre, är hemma på havandeskap annars hade jag kunnat fråga någon doktor på jobbet, de är så trevliga där
. Du borde kontakta din husläkare eller så angående det här med kortisonet.
Bette