• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa

loppa69 skrev 2009-11-22 16:36:03 följande:
    Hej på er! Vill bara berätta att jag bokat resa till Estland och flyger till Tallin nu på tisdag. Stannar där 2 nätter för att sedan ta bussen till Tartu på torsdag förmiddag och sen är det DAGS för ET kl. 14!!! Ska träffa dr. en timme före ET för en konsultation som de kallar det, antar att det ska skrivas på papper och annat då? Stannar sedan till fredag kväll i Tartu och flyger sen hem igen för att VÄNTA!!!! Det känns helt overkligt att jag har kommit så här långt nu, det har varit så mycket krångel och strul längs vägen så jag har varit tveksam många gånger till att jag verkligen ska komma iväg..... Någon som har några sistaminuten tips eller råd? Kram Loppa
    Försök vila så mycket som möjligt efter ET, det behöver man.

Bette
  • Bette
    LoLiNi skrev 2009-11-23 14:46:07 följande:
    Fick svaret på hcg nr 2: 662 det var på rd15... Yippiee! kramar till alla som vill ha o behöver Låla
    Stort grattis vännen

Bette
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-11-23 15:32:03 följande:
    Tack för alla goda råd ang att berätta för chefen. Jag skulle helst vilja vänta men å andra sidan så vill jag inte att han ska förstå att jag är gravid på grund av att jag inte dricker. Det är många branschfester och resor just nu. I min bransch så festas det ganska så vilt plus att jag är inte direkt känd för att spotta i glaset. Har redan kört så många gånger med ursäkten att jag tar medicin. En annan sak är att jag mår så pass dåligt att det är svårt att inte kräkas på jobbet utan att det hörs. Planen vara att vänta åtminstone till efter första besöket på MVC men jag vet inte om jag kan dölja det tills dess. Ska i alla fall försöka slingra mig denna vecka. Fast att jag mår illa så har jag svårt att inse att jag är gravid. Vågar inte tro att det kanske kan gå vägen för mig. Jag har därför bokat en tid på torsdag för ett till VUL. Vill se att det fortfarande finns några hjärtljud. Synen av knyttena kommer att få mig att hitta styrka att härda ut illamåndet och inse att det är ett litet pris att betala för en sådan stor lycka. Längtar så till min tid den 4/12 på MVC. Jag kommer då att vara i vecka 11 + 0. Kan man göra nupp/kub redan då? Grynet, stort grattis. Kramar
    Jag gjorde nupp/kubb i vecka 13 + 0 har jag för mig så jag tror det är från vecka 11 som du sade fram till och med vecka 14 (alltså 13+). Vad bra att du fick tid för nytt VUL den här veckan. Du ska meddela de på MVC när du är där 4 dec att du vill göra NUPP/KUB för då skickar de remiss för det.

Nu har nedräkningen verkligen börjat för oss, idag är det 8 dagar kvar tills vi träffar vår lilla skrutt, det ska bli så underbart.

Kram

Bette
    Planerat kejsarsnitt 1/12, det blir en pojke så mysigt.
  • Bette
    crijo skrev 2009-11-24 10:10:25 följande:
    Hej! Jag har gjort en ÄD behandling (Riga) och haft ET den 13:de nov. 2X8 celliga embrio i topp skick. Slemhinnan såg också bra ut och alla blodprover var perfekta. I morse testade jag och det var negativ (RD 11). Jag skulle göra blodtestet den 26 och sedan 30 nov. Ni har så mycket erfarenhet och kunskap om detta. Kan 2 dagar göra en skillnad? Någon som har varit med om samma sak? Jag har haft molnverk i magen i en vecka, men ingen blödning. Är hungrig och brösten har ökat i volym, kaffet smakar inte längre- jag tog det som tecken på att jag är gravid, men IKKE. Det kanske beror på hormonerna... Hur har det varit för ER?
    Hej,

Vissa är låghormonare, så vänta med att testa tills du har testdag. AVA i Riga sade till mig att det syns i blodprov på dag 12 och urinprov dag 14, men jag tror att om man är låghormonare så syns det nog senare än dag 14 i urinprov.

Det är klurigt med alla symtom, men det där med kaffet tycker jag låter märkligt.

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-11-24 15:41:37 följande:
    caribe du är go vännen är det bara jag som knappt står ut med det här mörkret! längtar till våren nu. är ingen höst/vintermänniska... är det ngn som har koll när AVA stänger för jul och öppnar efter?
    Jag tycker att det är underbart med vintern, när snön kommer. Vi kommer nog att hyra stuga någon gång efter Jul i februari eller så och åka skidor. Det är så mysigt tycker jag den här årstiden när man tänder mycket ljus och så där.

Bette
  • Bette
    ZXC skrev 2009-11-24 17:50:59 följande:
    Jag kunde givetvis inte hålla mig... Och nyss testade jag !!!!!!! Ett normalstarkt plus på rd 12. (Men jag har testat negativt ända till en vecka efter mensdag tidigare en gång, så det är olika hur det visar!) Trots att jag anade detta så känner jag mig helt snurrig nu. Jag vågade ändå inte riktigt hoppas! Känner mig både lättad, gråtfärdig, svimfärdig, jätteglad och jättejätterädd! Kram alla ni jag önskar av hela mitt hjärta att vi ALLA lyckas! ZXZX
    Stort grattis, har även inboxat dig.

Bette
  • Bette
    merlot skrev 2009-11-24 21:15:55 följande:
    Tar bort mig från listan... orkar inte med fler ÄD så vi byter strategi och kör på adoption istället! Känns super-spännande! Alla ni underbara som kämpar - önskar allihopa mycket styrka, stora feta plus, härliga graviditeter och friska söta glada barn. Tack för ert stöd när jag hängde här inne - det är värt mycket att ni finns.  VÄNTAR : ================================================== Hoppaslina 42 år: Tidigare 7 IVF + 2 FET. 1:a möte inför ÄD i maj Supertrouper 27 år: Tidigare 1 IVF + 1 avbrutet IVF. 1:a möte inför ÄD 18/9 hos AVA Lissabon Esmeralda 46 år: ÄD 29/5-08, FET29/9 (MA), FET 23/1, nästa FET 20 maj! Spottina 49 år: 1:a ÄD 16/4 AVA Riga, 2 st embryon, tidigt mf, FET planerad till Juni Vallmo75 34 år: 2mf, 2 insem, 1 ivf. 1:a ÄD ET 17/8, mf Sodkt 44 år: 1 ÄD 27/4 - blev MF v.12. FET 9 sept. 2 8 celliga embryon, negavtivt.  PÅ GÅNG : ================================================== Nidra: FET v 36 el v 40 på Elite Sevgili: ÄD nov-09 Riga, AVA kliniken Loppa69: 1:a ÄD Elite clinic, Estland. Plan ET under v. 48 Caribe 42 år: 3 insem+6 ivf utan resultat, 1:ÄD Åbo avbr, 2:a ÄD 3/6, 2st 4 celliga klass III tillbaka, testade + 16/6, blev MA i vecka 13, FET 9/12 Esther123: 1:a ÄD, AVA Riga, ET ca 14/12. Chris06: 2ÄD, tyvärr ”missfall” de. 3 frysta kvar.3e ÄD 2010 v 11 hos AVAp. Nasta: FET varen 2010  RUVARE : ================================================== Låla67 41 år: 1:a ÄD, ET 5/11 på Elite i Estland. Kramiiis 29 år: 5 ivf, ÄD 1 minus, FET 1 TD 24/11, AVA åbo  GRAVIDA: ================================================== ÄlvanAlva: 1:a ÄD AVA Åbo nov -08 annkristine: 1:a ÄD, Åbo, ET 5/12 Grynet: Tidigare 1:a ÄD -08 2:a ÄD 26/2-09 (2*8CC) Wilja: 1:a ÄD, ET 26 feb AVA Peter Odette 42 år: 2:a ÄD, ET 11/3-09 2 st blastocyster AVA Peter. Bette 29 år: Gravid efter 2:a ÄD 19/3 2 st 1 8 celligt och 1 10 celligt. Sardin 41 år: Tidigare 8 inseminationer, 5 IVF utan resultat. Nu gravid på 1:a ÄD, Riga 13/3. Actionvera 41 år: 3 IVF 1 FET - första ÄD ET 18 Juni. Plussade 20/7. Hinos: 41 år: 1:a ÄD 20 juli. 2 topp 3, ett 7-celligt och ett 9-celligt. Plussade 3/8 Gottisen: 7 misslyckade ÄD, 1 lyckat FET -05, ET 27/8-09 väntar tvillingar ZXZX 46 år: 5:e ÄD, FET 12/11, en 8- och ett 4-celligt! Alla behandlingar på AVA Tammerfors.  FÅTT BARN : ================================================== amn; 2006 (jag 46 år) - en flicka - ÄD ET Tammerfors, 2007(jag 47 år) - en pojke - ÄD FET Tammerfors. Dimmoriskyn: v 33+3 flicka 1720g, pojke 2135g. Vaginal förlossning, huvud/tvärläge Ayrtons sambo: v 39+6 flicka 3390g äd-bebis: pojke i v. 41+2 töjet: v 36+6 pojke 2830g, pojke 2520g. Planerat kejsarsnitt (säte/tvärläge) Ninnie65: v 38+4 pojke, 3100g, vaginal förlossning Fille 44: 1:a ÄD, FET 8 sept 2 st blastocytembryon - fått tvillingar den 3 april. Vecka 32+4, akut kejsarsnitt. Flicka 1970g och pojke 2290g. Igor: v 39+0 pojke 2600g. Planerat kejsarsnitt (säte/inre bäckenträngsel). Solstickan 42: 1:a ÄD, föddes på BF-dag, 3390 gr 50 cm, vaginal, sugklocka Nikolina V38+3 7:e ÄD, pojke 3,5 kg , 53 cm Sanca: v 39+2, 1:a ÄD, 3,1 kg, 50 cm Förväntan v 35+2, flicka 3.0 48 cm lång snitt Maari: V.39+0 Pojke född 090813, 3160 gr 49 cm. Planerat kejsarsnitt Vitsippa65: v 42, pojke född 090813, 3555 gr och 51 cm, vaginalt Kim Carol: v 38+4, pojke född 090810, 3058 g, 48 cm, planerat kejsarsnitt Tigermom: v39 2:a ÄD, född 090822, flicka 3170g 49cm MoJ: v 35, pojke född okt 2009 3 kg, 48 cm (2:a ÄD AVA Åbo) Grynet: bf 091113, pojke född 091115, kejsasnitt, 3,2 kg, 50 cm. Brno
    Hoppas att allt går superbra med den kommande adoptionen. Ni kommer få ert efterlängtade barn.

Kram

Bette
  • Bette

Kramillis: Hur går det för dig? Har du tagit blodprov än? Det visar ju först i blodprov och sedan u-sticka.

Kram

Bette

• Bette
    kramiiis skrev 2009-11-25 09:44:35 följande:
    bette: jag har ingen remiss för blodprov, och när jag ringde VC så vägrade de ta utan remiss, så får snällt vänta några dagar till och sen testa med u-sticka igen. På fredag (RD17) eller lördag tänkte jag. Men känns rätt kört, har sån mensvärk emellanåt. Så försöker se framåt istället. Nästa år ska jag lyckas jag vill oxå bli mamma! kram kram
    Det är klart att du skall bli mamma. Vilka mediciner har du fått den här gången utöver hormonerna? Hoppas innerligt stickan visar plus. Har du inte någon husläkare du kan gå till. Jag gick till min vårdcentral och sade som det var och läkaren var rar och gav mig remiss för blodprovet.

Kram

Bette
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-11-25 14:58:20 följande:
    Tack snälla! Jobbig dag idag. Ingen sömn på två nätter, kräkningar på mornarna och på kvällarna har gjort att jag känner mig lite fragil. Mina kollega som vet att jag inte kan få barn på normalt sätt satt och snackade på lunchen till mig om att hennes granne som är 49 blev helt oplanerad med barn och nu hennes väninna som är 43 blev med barn pang på. Sa surt vad kul att det går så bra för alla. Hon blev lite stött. Vet att hon menar väl och ge mig hopp. Hon förstår inte fast att jag har förklarat att jag kan inte få barn på ett normalt sätt. Har inte berättat för henne att jag är gravid. Hade det varit en annan dag så hade jag bara lett och tänkt på att jag bär på en hemlighet men idag så blev jag så himla ledsen. Jag längtar till VUL imorgon. Förlåt om jag är patetisk som oroar mig för något så lite och att jag tycker synd om mig själv. Just nu så kan jag inte rå för det. Kram
    Det kommer gå superbra på VUL imorgon.

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa